Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - GEivindK

#1
Tror ikke de går innom 100kWh .. venter til de kan komme opp i minst 115kWh tror jeg. De har sikker 100kWh på lab-benken nå
#2
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
søndag 07. desember 2014, klokken 21:42
Sitat fra: turfsurf på søndag 07. desember 2014, klokken 21:32

Sitat fra: Rio på søndag 07. desember 2014, klokken 21:24
Hvis man ser på hele befolkningen så måtte man sjekke hva proporsjonen er; det er nok veldig mange som tror de trenger en bil med 1000 km rekkevidde, mens de i virkeligheten kan klare seg med en langt kortere rekkevidde og en hurtiglader.

Det er her du bommer så grovt (IMO). Det er hva folk tror som betyr noe. Så lenge andre alternativer finnes som er omtrent like billige og dekker det antatte behovet, så vil det bli valget. Det er dessuten stor forskjell på 1000km og 100 (reellt på vinterføre).

Men hva folk tror avhenger gjerne av hva de får høre, og hva de leser.

Hvis alle forfekter at "hvis du ikke har 600 000 kr til en elbil, så får du bare kjøpe eksosbil" så gjør de det.

Hvis man derimot sier at dersom du ikke har hytte 600 km vekke, og kjører der 2 ganger i uken ;) så går det oftest helt greit med en e-Golf. For eksempel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA