Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - krsaebo

#1
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 11. desember 2014, klokken 08:21
Sitat fra: Asarin på mandag 08. desember 2014, klokken 08:36
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 08. desember 2014, klokken 08:33
50 psi i R2 hjelper, michelin xi3 kunne kanskje vært noe for deg?

Helt opp i 50psi på R2 altså?

Jeg får vurdere å dytte inn litt ekstra ser jeg..

Selv bruker jeg 48 psi (husk å fylle når dekkene er kalde). Opplever dette som perfekt for min del. ;)
#2
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Autopass brikke i nosecone
mandag 01. september 2014, klokken 13:14
Jeg fikk aldri noen faktura for brikken. Måtte til og med ha en ny etter at den gamle druknet/frøs ihjel (selvforskyldt).
#3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Foliering
tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:43
Her var det mye lekkert!
#4
To kommentarer:

1. Det er vel langt flere 22kW punkter enn 11kW punkter? Da endrer situasjonen seg :)
2. En ting er å sammenligne 115 med 100km/t i 100-sonen. I 100-sonen flyter ofte trafikken i 115, noe som nå synliggjøres ved at fartsgrensene heves til 110 mange steder. Det er noe helt annet om du endrer caset til å være 75 vs 90km/t i 90-sonen. Å kjøre sakte (godt under fartsgrensen) for å spare på strømmen er ofte ikke noe alternativ, såfremt man ikke vil være et rass*** som lar medtrafikanter lide for eget bilvalg :) Den typen elbilist nekter i hvert fall jeg å være, men jeg registrerer at de finnes her på forumet :(
#5
Helt normalt sims
#6
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 26. april 2014, klokken 00:57
Jeg har lest at resirkulering av slike batterier ikke er særlig gunstig. Det som derimot kommer til å bli mye av i fremtiden er bruk av brukte batterier fra elbiler til å lagre strøm fra f.eks solpanel. Det vil gå en del år før det blir store mengder batterier ledige, men det er en veldig god utnyttelse av batteriene. Det hadde ikke noen betydning der om batteriene bare yter 60 % da det er god plass til mange batterier og de skal bare jevne ut leveransen dag/natt.
Hm, utgangspunktet mitt var dette blogg-innlegget: http://www.teslamotors.com/blog/teslas-closed-loop-battery-recycling-program
#7
Det er sånt man har Bjørn aka bb og easybring til :D
#8
Personligt er jeg stoppet med at bruge rdio, jeg synes det er mere frusterende en godt er, at den konsekent uanset hvilket første nummer man vælger, derefter vælger et "random" nummer og en tilfældig kunstner.

Havde familien med på langtur her den anden dag, hvor ungerne (1 og 3 år) ville høre børnemusik. Efter første nummer som her i skandinavien åbenbart er relativt svært at finde i første omgang da vi trods alt både bruger Æ, Ø pg Å i vores alfabet fandt den efterfølgende noget der intet havde med børn at gøre. Jeg måtte love familien aldrig at vise dem rdio igen, og i stedet finde en USB dims frem med det musik de gerne ville høre.

Jeg ser bestemt frem til en forbedring i senere versioner, det kan efter min mening næsten ikke blive dårligere...

/Martin
#9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ladefeil, Think city
søndag 20. april 2014, klokken 13:53
Enda et spørsmål:
Henviser til vedlagt dokumentasjon for saft batteriene. Er det batterispenning som skal bli 8,15V (frakoblet lader), eller er det spenningen ved lading som skal opp til 8,15V?
Jeg nådde opp til 7,5V batterispenning på min første laderunde
#10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Alternativer til UMC
fredag 04. april 2014, klokken 13:33
Sitat fra: OleJA på fredag 04. april 2014, klokken 13:19
Sitat fra: Lunatech på fredag 04. april 2014, klokken 13:07
Da er bilen på vei over kontinentet med tog og det begynner å bli på tide å få på plass ladeløsningen. Skulle i utgangspunktet ha en Saltolader da jeg har 400V hjemme, men synes det blir for dyrt å betale rundt 18.000 da jeg uansett ikke har "plass" i nettet mitt til å hente ut mere enn ca 18 amp fra den.
18.000,-er 'feil' pris. På http://www.elbil.no/ (Nederst til høyre) annonserer Salto med 9.875,- ferdig montert.

Sitat fra: Lunatech på fredag 04. april 2014, klokken 13:07
1. Hvordan skal denne stikkontakten være (spesielle krav, hann eller hunnkontakt etc. har bestilt med rød overgang til UMC)

Dette vet elektrikkeren, ellers vil jeg finne meg en ny. Men generelt så er alle kontakter som det er permanent spenning på 'hun'

Sitat fra: Lunatech på fredag 04. april 2014, klokken 13:07
2. Ønsker å ha en kabel permanent tilkoblet denne kontakten slik at UMC kan ligge i bilen til en hver tid. Hva koster en ny orginal UMC og finnes det andre alternativer som tar 400V (f.eks den beskrevet over her?)

For øyeblikket er ikke ekstra UMC tilgjengelige. I følge rykter så er et nytt design på gang, og inntil det så leverer ikke Tesla ut flere 'gamle' enn høyst nødvenig.

Sitat fra: Lunatech på fredag 04. april 2014, klokken 13:07
3. Hva bør en slik elektrikerjobb ligge på i pris (sikring, kontakt og ca 5m kabel med relativt enkelt strekk fra sikringsboks)

Blir jo litt tipping, men vil tro ~3Kkr

Takk for svar! Prisen på det tilbudet var jo absolutt av interesse. Jeg ringte Salto som aldri hadde hørt om tilbudet de annonserer, men de skulle komme tilbake til meg. 18.000 var på Sønnico (, men da med ladekabel)

Det at det som jeg skjønner ikke finnes annen mulighet til å bruke UMC som følger med slik at denne må kobles inn og ut for hver gang man kommer hjem (om man ønsker å ha den i bilen) gjør det jo litt mere relevant å ha en saltoløsning.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA