Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Klykken

#1
Model 3 / Sv: Audi Q6 e-tron
lørdag 26. august 2017, klokken 15:56
Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 26. august 2017, klokken 11:53
Ja - tipper nok de fleste kjøpere av Model S og X egentlig ikke trenger en så diger bil, men det er nå engang den størrelsen som er tilgjengelig som elbil hvis man enten ønsker god rekkevidde, eller Golf-klassen blir for liten. E-tron quattro ser meget lovende ut - mest spent på om Audi kommer til å strupe produksjonen på samme måte som Opel med Ampera-e. Hvis Audi ønsker, er nok salgspotensialet meget stort. Bare det å slippe FWD gjør det til en mye mer salgbar elektrisk SUV enn Model X.

Etter en litt trøblete start er det nå svært få rapporter om problemer med FW-dørene. Jeg var også skeptisk, men etter å ha hatt bilen noen måneder ser jeg at de er helt overlegne vanlige dører i praktisk bruk. De kan åpnes helt opp på steder der vanlige dører knapt gir en sprekk å åle seg ut av, og man får en svært stor døråpning som er praktisk for å komme seg til 3.rad eller ordne med barneseter gjennom for de som driver med slikt.

Personlig ser jeg nå FWD som en fordel for salget, og ikke en ulempe som mange ikke-eiere ser ut til å ha landet på. Antageligvis uten å ha testet dørene i praktisk bruk?
#2
Model 3 / Sv: Ny i3 eier
tirsdag 30. mai 2017, klokken 20:25
Jeg gjorde ingenting da jeg skiftet hjul og ikke fått noen feilmelding så de virker som gull


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Elbiler i media / Sv: Kjøre til Gardemoen og parkere leeenge?
tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:28
De har spesialpriser for elbil på Gardermoen Parkering. (Det var gratis før, men man må betale noe nå.)

#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 23. juni 2014, klokken 21:15
Tesla vil nok bli hardest rammet av et slikt vedtak.

Feil. Den/de som blir hardest rammet av ett slikt vedtak er planeten og framtidige generasjoner...
#5
Sitat fra: sigurdi på torsdag 19. juni 2014, klokken 23:33
Dersom jeg husker riktig, så får du ikke tilbake depositumet (15000), dersom du trekker deg etter at den har gått i produksjon.
Tror det var noen biler solgt i mars der kunde hadde trekt seg. :-)


Ok, surt å tape 15000kr men surere å måtte betale 200tusen ekstra for en p85. Så hvis det er en mulighet og det skulle skje en stor endring før jeg får bilen så kan det eventuelt være en mulighet. Ikke søren at jeg betaler mer for en p85 enn den koster nå. Da taper jeg heller de 15000kr
#6
Elbiler i media / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 15. juni 2014, klokken 23:16
Større felg gir større forbruk.
#7
Aner ikke ;-)
#8
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:27
Hvor mye er det egentlig å spare i km på å droppe varmen?

På kalde dager kan full varme fort ta 30% av rekkevidden din
#9
BMW i3 / Sv: Navigasjon - legge inn fotobokser?
mandag 02. juni 2014, klokken 17:28
Var vel oppe for ei stund sidan.
Kostar vel nokre tusen for oppdatering med ein del års mellomrom.
Er som sagt mykje billegare å gå på Elkjøp e.l. å kjøpe ny GPS :-(
#10
Elbiler i media / Sv: Trygt bilhold med Tesla
fredag 11. april 2014, klokken 09:43
Enig at jeg heller vil vurdert 5 -serien som EV enn Tesla. Selvfølgelig måtte den hatt samme ytelser, lik pris og tilsvarende skjerm. Hm - er blitt ganske avhengig av 900L bagasjeplass, så her burde kanskje 5- serien tilpasse designen Tesla. Servicesenteret og deler til BMW'en er også svært dyrt, så her må forretningsmodellen gjøres om. I tillegg så er vel Teslaen strengt tatt penere og kjøreegenskapene bedre.

On Topic: Tesla i Norge er århundrets største No-Brainer (hvis du ikke har gateparkering, hytte uten strøm, mer enn 5 barn,  eller mener at "en bli skal lage litt lyd")
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA