Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - TeslaK

#1
Tesla / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:32
til meg og sluttet den å virke.  Etter jeg kjørte en software oppdatering på bila. 
Men det jeg fant ut etter noen mnd ( om sommeren, ikke så stressa med forvarming av bil da)  at forvarming hadde 0 stilt seg. Måtte bare velge tining av frontrute, så funka nøkkelen igjen :)
#2
Lading / Sv: Har du hatt mye feil med din Tesla?
fredag 02. desember 2016, klokken 22:51
Den balanserte framstillingen av situasjonen nå, er at det er ALT for mye feil på bilene og ALT for mange alvorlige feil. Get real.
#3
Model S / Sv: Tesla i norske medier
onsdag 29. juni 2016, klokken 06:05
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 29. juni 2016, klokken 00:06
Dette er en artikkel der Tesla glimrer med sitt fravær, men når man leser igjennom kriteriene politiet har satt her, er det faktisk noen av disse kriteriene som ikke Tesla slår på de aktuelle bilene?

http://www.vg.no/spesial/2016/politibilene/
Vil tro at det er et stort minus at en tesla går dårligere enn en fiat varebil hvis du tar noen få forbikjøringer..  Det å kunne gi full gass opp lierbakken uten å få halvert effekt midtveis er nok også en ulempe :P
Bmw``n er i tilegg mye mye mye raskere på vanlige veier.. i tilegg kan den holde koken i mere enn 30 sekunder. noe som hjelper veldig på når man må akselerere og bremse mye pga trafikk.
Men om noen år, når batteriene og kjøling av motor ikke er et problem. Så kan det tenkes at rollene er snudd ;) Men da har konkurrentene batterier etc også.. ;)
#4
Model S / Sv: Elmotor i båter
lørdag 24. januar 2015, klokken 22:02
Synes 130.000 var mye for en elmotor med styring. Dette er vel også de minste modellene på 18hk hvis jeg forstår det riktig.
Så må man også ha batterier, det ryker fort opp i 50.000.
Jeg kunne gjerne tenke meg å konvertere til elektro i båten min, men idag får jeg en diesel med installasjon til 110.000,
hvordan kan en elmotor være dyrere enn en diesel?

I tillegg er 18hk'eren priset til $8500 på leverandørens sider.
#5
Model S / Sv: SW v.6.0
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:15
Fikk oppdateringen jeg også da jeg kom til bilen på Gardermoen. Oppdateringen er tidsinnstilt til å kjøre i natt. ;)
#7
Model S / Sv: Hvordan spesifiserer du din BMW I3?
torsdag 06. mars 2014, klokken 14:49
Kameraet er et MUST, og lukeparkeringen er kjekt å ha av og til. Da sparer den deg for å kjøre enda lengre for å finne en parkeringsplass. Bilen klarer å parkere i en åpning på ca 4,5 meter! Noe jeg i hvert fall ikke klarer manuelt. Har hatt den forrige versjonen i 3år nå, og brukt den 10-20 ganger.
Utfordringen er når du skal ut igjen... Forstår ikke at de ikke lager en knapp for det også...
#8
Model S / Sv: Ladekabler og ladestasjoner for Tesla Model S.
tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:51
Når Tesla lanserer Chademo-adapter så kan man også benytte ladestasjoner med chademo.
#9
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
mandag 03. februar 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Soloz på mandag 03. februar 2014, klokken 10:49
Sitat fra: satheesh.net på mandag 03. februar 2014, klokken 08:39
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 23. januar 2014, klokken 22:32
Da har jeg bestilt time neste uke for Ceramic Pro behandlingen. Jeg reiser bort fra torsdag til søndag, så da passer det fint at Tesla'n får seg et spa-opphold. ;)

Legger ut bilder etter behandling...

Da har Tesla'n fått Ceramic Pro - resultat: VAKKERT! Lakken føles utrolig glatt, fin fargegjengivelse, vann prellet av fra pano og vinduer og smuss rundt bilen hadde null feste. (I hvert fall på den korte turen på vei hjem fra Plaza til Lysaker.) Skal få lagt ut bilder litt senere.

PS! Om noen vil inspisere lakken (og resultatet generelt) stiller jeg gjerne opp! ;)

Hvor lenge hadde du bilen på "SPA" behandling?

De bruker ca 2 dager på selve behandlingen. De legger 3-4 lag og så er det visst en herdingstid på toppen av det hele. Skal stå en dag eller to etter behandlingen og de fremskynder denne ved å bruke varmelamper ble jeg fortalt. Så regn med 3-4 dager. (Forstår at det kan være kjipt hvis man er avhengig av bilen, men jeg er så mye på reisefot at dette passet meg fint.) ;)
#10
Model S / Sv: Lading med skjøteledning?
torsdag 30. januar 2014, klokken 17:18
Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 20. november 2013, klokken 22:00
Bruk en 2,5 kabel av god kvalitet. Sett på en fas 32A støpsel og bruk blått adapter. Da har du belte og bukseseler (-:

Finnes det overgang fra schuko til blått adapter (32A) slik at en kan benytte 16A? Ser denne som er populær fra ClasOhlson er 16A og da matcher den ikke 32A adapteret til Tesla: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Finnes det forøvrig skjøteledninger for 32A lett tilgjengelig? På overnevnte nettbutikk så finner jeg bare 16A CEE skjøteledninger.
#11
Model S / Sv: Når får vi bilene våre ?
fredag 24. januar 2014, klokken 00:08
og der var invoice kommet på my tesla :). Den første regningen jeg betaler med aller største glede. ;D

Vet at bilen ikke kommer før i mars men har uansett tenkt å betale depositumet med en gang og starte forsikringen fra midten av februar. Du vet aldri, kanskje bilen kommer litt tidlig og hvis det skjer skal ihvertfall jeg ha alt klart!!

Tai
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA