Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - getor

#1
Model S / Sv: Priser nye E-golf
fredag 09. juni 2017, klokken 07:18
Sitat fra: MT på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:55
Takk til alle som legger ut pris på sin E-golf. Det burde ikke forekomme forskjellsbehandling når det gjelder pris på en bil.

Biler bør handles i nettbutikk som andre varer. Så slipper man ukesvis med pruting med flere selgere for å unngå å bli helt skrudd på pris.
#2
Sitat fra: Trond1982 på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:20
Hei
Har et problem med at Ladedør ikke åpner seg på min kia soul EV, sterk mistanke om at det er vinteren som har skylden. Bilen står ut etter som jeg ikke har garasje.
Så det jeg lurer på hvordan kan jeg få åpnet det på en trygg måte og er det noe jeg kan smøre opp så det ikke fryser igjen?
Første vinter jeg eier kia soul så et nytt problem for meg.
Mvh
Trond
Er helt fersk KIA-eier og elbil-fører, og hadde samme problem etter en vask og litt lang tur hjem med -6 grader.
Porten fjærer en del begge veier, så jeg presset den forsiktig innover et par ganger og da løsnet den.
#3
Model S / Sv: Nissan Leaf 30 Kwh som førstebil - Tips og triks?
mandag 11. juli 2016, klokken 00:33
Sitat fra: Marinius95 på søndag 10. juli 2016, klokken 23:59
Tenker jeg helt feil?
Ja. Det er feil og koble sammen kabler på denne måten.
Sitat fra: Marinius95 på søndag 10. juli 2016, klokken 23:59
Er det noen bedre alternativer?
Mange f.eks. denne:
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/evonyx-6-10-16-20-25-32a-ladekabel-med-kladd?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1
Dersom du har en 6,6kW lader. Har du kun 3,6kW som de fleste finnes det rimligere varianter med blå 16A plugg.

Men til hjemmebruk er selvfølgelig en fastmontert ladestasjon mest praktisk f.eks en av disse: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladestasjoner.
eller http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-ladepunkt-16a-type-1#product
#4
Model S / Sv: Dieseldrosjer kan kjøre i kollektivfeltet uten passasjerer
lørdag 26. september 2015, klokken 10:17
Hadde drosjer måttet forholdt seg til kollektivfelt regler om samkjøring og bompenger* som andre veifarende ville vi nok sett et raskere skifte mot elektrifisering.

* pr. idag kjører dieseldrosjer og andre storbrukere gratis gjennom bomringen etter at de har betalt for 60-100 passeringer på en måned. Burde heller vært dobbel pris gjennombommene etter så mange passeringer.
#5
Model S / Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?
lørdag 27. desember 2014, klokken 01:00
502/402 typical. Har kørt 61.000 km. Lader tit til max, ofte på SUC og altid med min 32a. Tror at ladestyrken påvirker max kapacitet over tid. Jeg kan ikke se degradering overhovedet!
#6
Model S / Sv: Pris på Tesla Model X med 4WD?
fredag 07. november 2014, klokken 20:32
Sitat fra: KrW på fredag 07. november 2014, klokken 12:27
Sitat fra: OleP på fredag 07. november 2014, klokken 11:46
Er det varslet enda en prisoppgang på S ? 15% ? Det var da fryktelig mye, når kommer den tro ?

Ser dual motor på S85D har steget med kr 6 300,-

I kvartalsrapporten nevnte vel Deepak at den norske krone og sveitsiske franc har i likhet med euroen svekket seg 7% i forhold til dollaren. Nå er vel NOK gjerne svekket heller rundt 15%, så 7% vil være lettere å leve med enn 15%. 

4-5%  over S eller SD blir viktig.

Seter og krok??

Blir det mva og evt hvor mye? Håper selvsagt fremdeles å slippe.


Hvor har du lest dette?... finner ingenting i "shareholder letter"..  men det stemmer jo at det har vært en kjedelig utvikling for krona importmessig... imidlertid er det mye som har skjedd på kort tid og de kan jo ikke endre prisen for kortsiktige svingninger..
#7
Model S / Sv: Dekkdimensjon vs rekkevidde?
søndag 16. februar 2014, klokken 21:44
Hei og takk for svar.

Skjønner at dekkbredde og rullemotstand har litt å si på rekkevidde, men er det noen som kan anslå om man reduserer rekkevidde med en km eller en mil, ved å øke dekkbredden? Hvor mye betyr det egentlig? Og hvor mye har felgdesign å si?

Og, hvis jeg tolker deg riktig/gjetter basert på 'sunn fornuft', så skal ikke profil ha noe særlig å si? Dvs 205 dekk på 16" og 18" bør ikke være noen forskjell?

Eller blir det feil, bå grunn av stivheten i dekksidene?
#8
Fikk beskjed at jeg kunne kjøre med det til den 17. da bilen skal inn på Skøyen. Med tanke på alt de skal gjøre tipper jeg at de må demontere hele kjerra........


#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bilen lader ikke, hjelp...
søndag 12. januar 2014, klokken 21:57
Etter en noe lang tur fra Åmot til Nøtterøy med to hurtigladestopp på hokksund og Lier er vi hjemme igjen.  Nå er bilen i stikken hjemme og alt ser ut til å være i orden.

Tror det må være noe med jording ?
Veldig ergelig, det blir jo litt vanskelig når vi ikke kan være sikker på at strømmen virker hos folk vi besøker o.l.

Det  må opplyses om at hurtigladeren bruker over dobbelt så lang tid i minus 5  og kaldere. Fikk opp 58 minutter fra 39 til 85 prosent i Drammen...
#10
Sitat fra: Muffinman på søndag 08. desember 2013, klokken 12:31
Min vibrasjon kom vekk ved å øke lufttrykket i dekkene en del. Det viste seg at måleren til den lokale bensinstasjonen viste for lite, og at jeg hadde kjørt med 44-45 psi når jeg trodde at jeg hadde 50 psi. Økte til 50 reelle, og vibrasjonen forsvant. Skjønner ikke det fnugg av dette, det skal da slettes ikke oppstå vibrasjoner på grunn av slik. Det var såpass kraftig at om man skulle finne på å synge en trall mens man kjørte var vibratoen ivaretatt, for å si det slik...

I dag har jeg også vibrasjoner, men det skyldes nok en felg som er full av snø og is ;)

Økte trykket til 50 PSI i dag jeg også, og det hjalp :o
Vel, det er fortsatt litt vibrasjon enda, men betydelig mindre.
Rart at en bil skal være så følsom for dekktrykket da jeg aldri har opplevd dette tidligere på andre biler jeg har hatt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA