Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Leaf_2014

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Outlander tips
søndag 09. juli 2017, klokken 18:33
Sitat fra: Carlos på søndag 09. juli 2017, klokken 16:35
Hei
Ønsker å kommentere litt på disse brukt import påstandene. Vi har en brukt imp. Instyle + 2014. Den har alt av utstyr inkl. programmerbar forvarmer, adaptiv cruise kontroll, takluke(!) og sist men ikke minst den ser helt ``NY``ut også UNDER. det er jo fordi den ikke har gått i salt slaps i 3 år. Den kommer fra Holland og den har vel mest sannsynlig aldri vært ladet med kabel (2x kabel lå i original emb.)  Den går akkurat hjemme fra og til jobb Uten AC men i fartsgrensa på strøm og det er 45 km på RV4. Nå er det min Sambo sin bil og hun har 13 km på jobb (det var derfor vi ble enig om Hybrid).  Vi ryker vel på en understells behandling før vinteren (tas på alle biler vi har hatt).  Bilen ble kjøpt i April og har vært fylt med bensin kun 3 ganger pga. lang tur til hytta. Ellers så går den hver, dag lades om natten og det holder til jobb og butikk. Jeg har hatt nye, brukte og brukt importerte biler. Har bil interesse og mener : kom dere videre når det gjelder brukt import, det brukt importeres til og med av merke forhandlere!
Har samme, også fra Nederland. Men ingen WIFI som fungerer i alle fall. (Ingen ting om forvarming i menyer)
#2
Sitat fra: eivhelle på tirsdag 09. mai 2017, klokken 22:45
Alt som skal til for å bruke en e-golf som hovedbil for en familie på 4, er litt tålmodighet og fornuftig pakking.
Hehe ;D

Hunden på taket, skiene med budbil, pulken blir hjemme og maks tre skift til hvert av barna? Handleposene kan man kanskje få levert på hytta i gokk av Adams matkasse...
Eller valg mellom å ha med sykler eller klær på ferie?

Det går sikkert for noen :+1:
#3
Elbiler i media / Sv: Lade problemer etter Software oppdatering.
tirsdag 25. april 2017, klokken 12:25
En liten oppdatering. Etter to besøk på verksted ble det konstatert feil i elektrisk styreenhet for batteriet.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring
onsdag 12. april 2017, klokken 13:27
Eneste problemene jeg har hatt med fjæring er knekte stålfjærer rett etter passerte fem år. Ikke på Tesla, men det var veldig enkelt å bytte fjæra selv. Og det kostet ikke mange hundrelappene. DIY-mulighetene er nok begrenset med luftfjæring, og i tillegg til at det er flere deler er de nok relativt kostbare.
#5
Model S / Sv: Lurer på en eNV200
lørdag 10. september 2016, klokken 17:25
Ang. bensin-/dieselvarmer, skal ikke gi deg en bastant fasit på hva det koster, men regn med 20-30.000..
Er det kun de gangene til hytta du virkelig har behov for rekkevidden blir det nok vesentlig billigere å bruke hurtiglader de gangene, selvsagt, med mindre du drar til hytta hver dag..
klikk deg inn på www.ladestasjoner.no

NV er ikke noen skjønnhet nei, sikler på Opel AE, eller ny Leaf hvis/når den kommer med 40+kwh.
Men kommer det samtidig en oppdatering på NV med 40 (+) kwh, ja da må jeg tenke en gang til... Utrolig kjekk bil  ;D
#6
Tesla / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:43
Baksiden av Finansavisen i dag:
#7
Model S / Sv: Ny type hjemmelader med tranformator og type 2 kontakt
fredag 20. februar 2015, klokken 19:20
Bumper denne!

Noen som har noen nyheter om zapcharger? Type når den kommer?
#8
e-Golf / Sv: Vannservice Vestfold
torsdag 12. februar 2015, klokken 14:32
Euromatic har slutta med think, jeg kjøpte bilen min av han som driver det.
#9
Model S / Sv: Kia Soul EV vs e-golf - rekkevidde
fredag 03. oktober 2014, klokken 11:53
* Jeg synes umiddelbart 20km er for kort strekning for en slik sammenligning
* Varmepumpen har minimal effekt på så korte turer
* Jeg tror EPA-tallene også går Kia's favør
* Estimated range tror jeg ikke er sammelingbart, forbruk må måles eller bilen må kjøres til den stopper
* Hva var batteritemperatur ved start?

Thomas
#10
Lading av Tesla / Sv: Skal du ikke lade din Tesla Model S?
mandag 12. mai 2014, klokken 23:21
Mye av problemet skyldes ladeplassene i Oslo rent faktisk er parkeringplasser med mulighet for lading for elbiler (mens det er ladeplikt for hybridbiler). Oslo kommune burde ha skiltet annerledes, men det er tregheter i det offentlige på å få til endringer.

Det virker også som mange av de gamle elbilistene ikke ønsker endringer.

De private aktørene på Gardermoen fikser dette lettere. De bøtelegger enkelt og greit elbiler som okkuperer en ladeplass uten tilkoblet ladekabel.

Ideelt sett burde det være like enkelt i Oslo. Bare begynn å bøtelegge de som ikke har ladekabel tilkoblet. Og så kan man vurdere å bytte ut noen underskilter. Men slike ting er vanskeligere å få til i praksis i det offentlige enn i det private. De må sjekke om de har hjemmel, hva forskriftene sier, hva politisk ledelse mener, osv.

På de mest attraktive ladeplassene, feks ved Tjuvholmen, burde det koste 15-20kr/timen for parkering. Betaling er en vanlig måte å forhindre misbruk av begrensede ressurser.

Ladeplikt (dvs plikt til å tilkoble ladekabel), gradvis innføring av betaling og bøtelegging av ikke-ladere vil ganske umiddelbart frigjøre masse ladeplasser til lading.

Slik det er nå er det håpløst å være avhengig av offentlig lading. Man kan ikke stole på at man finner en ledig ladestolpe, snarere tvert imot.
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge
onsdag 19. februar 2014, klokken 11:47
Ja, det er nok riktig. Det har vel også vært snakket om en SC i nærheten av Drammen.
#12
Sitat fra: Alset på søndag 08. desember 2013, klokken 20:24
Skiboks på TMS kan nok diskuteres rent estetisk, men må mann (på hytta med full pakke) så må mann...

Satte på Whispbar Flush fra Autoload med min gamle Thule Dynamic 900. Stativet virker meget solid og dere får selv bedømme hvordan det ser ut.

Thule sine Power Grip gikk på millimeteren, så T-Track settet som ble anbefalt ble det heldigvis ikke bruk for. Med disse går det meget raskt å demontere boksen fra stativet slik at det kan heises opp under taket i carporten.

Plast dekslene fra Tesla er av dårlig kvalitet, meget dårlig kvalitet. Selv om jeg var superforsiktig knakk ett av de, så dersom noen fra Tesla leser på dette formumet er det bare å bestille opp av disse. Dog godt mulig at det lar seg gjøre å montere uten å ta av dekslene.

Det tok litt tid å montere dette første gang, men senere tenker jeg 5 min på å løsne boksen fra stativet. Skal stativet av fra taket vil jeg tro det kan gjøres på 5-10 min.

Bakluka går ikke helt opp med boksen oppå, men med tech pakka kan jeg programere den til å stoppe like før den tar opp boksen.

Synes det ser veldig bra ut, ser at autoload har Thule Dynamic 900, men denne passer tydeligvis ikke da de også skriver at "NB: THULE har ikke takstativ til Tesla S før tidligst februar/mars 2014".
#13
Model S / Sv: VIN nummer
mandag 23. september 2013, klokken 13:44
Sitat fra: Jærbuen på mandag 23. september 2013, klokken 13:36
Sitat fra: Lille Lance på mandag 23. september 2013, klokken 12:27
Kommer sånne VIN nr i bolker til mange norske kjøpere ... eller kommer det bare en her og en der? ... begynner å bli passe gal av å sjekke Min Dashboard ... fortsatt kun RN nr på meg ....

Samma her hos meg, kun RN-nr. Men så har jeg da fått endra endel på Config. etter ordre :)

Ditto, men nå er det bare en måned siden (min) bekreftelse, og siste kommunikasjon sa at estimert "produksjonsdato" var "midten av oktober" - regner med jeg havner i en bolk med mange andre som da kan si baj-baj til RN-numre og Hejhej! til VIN-nummer :)
#14
Model S / Sv: The Need for Speed...
søndag 15. september 2013, klokken 08:48
Noen som har testet det mot GPS og sjekket misvisning? På min Audi A3 -07 var det nesten ingen avvik, mens Skoda Superb 2011 lå på 7-8%.
Kjekt å vite når man punsjer inn cruise control'en
#15
Model S / Sv: Tesla blir levert i containere til drammen
tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25
Den som ikke fikk plass på dekk, henger i en tynn tråd bak:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA