Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - TS

#1
Ble i dag oppringt av Delivery og avtalte utlevering av min S90D nå førstkommende lørdag hos Tesla Drammen.
Bilen ble bestilt/bekreftet 30. april, så kom på under 2mnd for min del også.
Positivt overrasket med andre ord  :)
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side
tirsdag 18. august 2015, klokken 11:16
Sitat fra: tomrh på tirsdag 18. august 2015, klokken 09:39Om bilen begynner å brenne vil hydrogentanken varmes opp og trykket øker. Ingen hydrogentanker på en bil vil vel være så pansrede at de ikke kan eksplodere under en brann? Og når tanken eksploderer pga. trykk vil alt hydrogenet plutselig blande seg med luft og skape en mye større eksplosjon. Hollywood vil elske hydrogenbiler! :D
Eksplosjon av selve tanken er lite trolig. I en brann vil trykket i tanken nå et visst punkt før overtrykksventilen slår inn. Da vil du få en stikkflamme som står i en eller annen retning (som oftest opp i luften), og tanken vil sakte tømmes for hydrogen helt til den er tom.

Personlig er jeg mest bekymret for fyllestasjonene og transportkjøretøyene. Diverse hydrogen fyllestasjoner har allerede eksplodert, og det er lite trolig at denne trenden vil stoppe fullstendig. Fyllestasjonene har ofte flere hundre kg hydrogen lagret i billigst mulige hydrogentanker, så om en fyllestasjon skulle få en stor lekkasje fulgt av eksplosjon, så kan det se litt ut som den nylige eksplosjonen i Kina. Om man bygger fyllestasjoner i bebygde strøk er det lett å se for seg at de kan bli terror-mål.

Lastebiler som frakter hydrogen kan også frakte flere hundre kg hydrogen, og her er det også snakk om billigst mulige tanker som er helt fritatt for krasjtesting. Her må man bare forvente alvorlige ulykker.
#3
Andre elektriske doninger / Sv: Konkurrentene sover ikke
søndag 30. november 2014, klokken 18:37

Sitat fra: Rio på søndag 30. november 2014, klokken 18:35
Sitat fra: JohanH på søndag 30. november 2014, klokken 17:59

Svaret er fra 2006:
http://www.teslamotors.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

"So, in short, the master plan is:
1. Build sports car
2. Use that money to build an affordable car
3. Use that money to build an even more affordable car

While doing above, also provide zero emission electric power generation options"

Vi er på trinn 2, trinn 3 skjer 2017.

Det er ikke noe svar på hvorfor de ikke allerede har laget en liten og billig bil, og da tenker jeg på biler mindre enn e-Golf-størrelsen. Småbiler, altså.

Ikke noen penger i sånt småplukk.
#4
Kia Soul EV / Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr
søndag 19. oktober 2014, klokken 15:45
 Vi har britax multitech bakovervendt i tms. Den går til 25 kg. For meg blir det trangt i framsetet, men for samboeren går det bra.
#5
Model S / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 10:40
Sitat fra: larsleik på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 10:04

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 09:32
For ca 2 uker siden fikk jeg beskjed om at bilen ville være ferdig produsert i begynnelsen av desember. Nå har jeg fått vite at ferdig dato er i starten av januar  >:( Plutselig 1 måneds forsinkelse .... hva skjer? ...  :'(

Merkelig. Jeg finalized i slutten av juni og har hele tiden hatt "Early Desember" for levering. Fikk bekreftelse fra Nederland i går om at bilen produseres denne uken så da regner jeg med at den er i rute.

Når bekreftet du din bestilling?


P85 grå med sort, pano, luft, tech, lyd, lys, jump seats, Carbon

Bekreftet 5.sept og fikk beskjed levering tidlig januar. Med gårsdagens melding betyr det levering feb / mars. Jeg må sjekke en gang til med Tesla. Kanskje de har blingsa ....  :-\
#6
Jeg heller også mot pakken uten ranger, men jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig får igjen for dette.
Synes det er ganske uklart hva som er inkludert i pakken i forhold til hva en får om en ikke går for serviceavtale.
Spesielt går dette på programvareoppdateringer
I forhold til hva jeg har hatt i utgifter på vedlikehold av bil tidligere er 19.000kr for 4 år et røverkjøp, men så er jo dette tross alt en ny bil.

Det største problemet er at med en serviceavtale så tipper kjøpssummen på bilen akkurat over den maksimale budsjettgrensen som jeg hadde bestemt meg for. Jeg skulle IKKE over den, men her baller det på seg gitt.  ;)
#7
Model S / Sv: Dekk og felger
onsdag 14. august 2013, klokken 15:37
Du sier noe der. Isete føre kan nok muligens være utfordringen. De fleste tester viser ihvertfall at det er godt grep på snø og våtere snø føre.
På is er det jo nesten bare piggdekk som duger, er min erfaring. Så da er det bare å ta det pent om man har piggfrie lisser under "hesten".

Har sjekket litt rundt Polar felger ( Bård Eker Design) og disse finnes nå som tilpasset Tesla S.
Ligger på ca. 7000 - 8000,- totalt for 4 felger.

 
#8
Model S / Sv: Nicometer i Nye Think
søndag 12. mai 2013, klokken 20:50
I have published the source code for the A306 nikometer.
https://sites.google.com/site/theevmonitor/think-ev-monitor/download

Let's see who is going to use it first.
#9
Vår bil tuller faktisk mer etter oppdareringen enn før...
Før startet den nesten alltid med forvarmingn, nå er det rundt 50% sannsynlighet for at den ikke starter på første forsøk.

Thomas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA