Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Djur1

#1
I realiteten er forskjellen på 70D og 90D ca 8-10 minutter ladestopp på Eidsvoll. Hvis det å slippe dette er verdt noen hundre tusen så kjør på  :D

Jeg har gått fra pre facelift til facelift 90, men det var kun for AP2. Misliker også at jeg har fått midtkonsoll.

PS: Hvis du er ute etter å bli overbevist om å kjøpe ny bil har du egentlig allerede bestemt deg
:)
#2
e-Golf / Sv: 4G oppgradering i model S
onsdag 19. april 2017, klokken 00:05
Sitat fra: lunitiks på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:24
Ny artikkel på electrek om at Elon har sagt at det kommer oppdatering i desember med ny browser/Linux til storskjermen som skal bedre opplevd hastighet i nettleser.

Skal avvente dette før jeg tar opp kredittkortgjeld / selger pacemakeren for å etablere 4g

Genial kommentar.... "selger pacemakeren" :-)
#3
Fikk samme feil for noen uker siden (se over). Måtte vente 14 dager på verksted, men var fikset på en halvtime inkl prøvetur. Fiksen var "reprogrammering", hva nå det innebærer. Har kjørt 3000 problemfrie km etter dette.

Merkelig nok, fikk også jeg feilen når jeg skulle flytte bilen etter lading.
#4
Jeg har en BMW 525D touring xDrive som vi etterhvert skal bytte ut. Ønsker primært å finne en elbil som dekker følgende behov:
- Bra rekkevidde
- God plass til familie på 5
- Mulighet for takboks
- Tilhengerfeste

Jeg er inneforstått med at det per dags dato ikke finnes en elbil som dekker alle behovene. En Model S dekker det viktigste.

Men hva tenker dere angående å kjøpe en fullspekket S100D nå? Den koster jo nesten 1.1 mill med alle tilvalg.. Bør vi heller holde på BMWen et par år til og se an hva Audi sin Q6 E-Tron blir? Den virker jo forlokkende med 95KW, 7 seter, hengerfeste, takboks og ikke minst Audi-finish.

Jeg synes det er litt vanskelig å signere på en Model S til over 1 mill når det er så mye på gang fra andre merker. Men samtidig så er det heller ingen tvil om at nye Model S er blitt en rimelig bra bil.
#5
BMW i3 / Elbil med fungerende app-styrt forvarming?
fredag 18. november 2016, klokken 16:00
Vurderer å bytte ut min samboers 15 år gamle bensinslukende VW med en elbil.
Rekkevidde er ikke det viktigste kriteriet, siden vi har Tesla til alle langturer.

Men hun SKAL HA mulighet til å forvarme bilen via app (uten at den står på lading).

Hvilke bilmodeller i golf-klassen er det som har fungerende app-styring av forvarming?
#6
e-Golf / Sv: Glasstak lansert på model S
lørdag 05. november 2016, klokken 15:48
Sitat fra: madsskon på lørdag 05. november 2016, klokken 15:19
En Tesla uten panoramatak er jo en helt annen bil. Mye kjipere spør du meg!

Kunne ikke vært mer uenig. Tar alutak all day long  :)
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 4G oppgradering i model S
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 15:38
Jeg får oppgradert min "nye" P85D nå på Tesla Nord.
#8
Model S / Sv: Varmepumpe - hvordan fungerer den?
torsdag 22. september 2016, klokken 21:47
Tror bestemt varmepumpa har krets som lar deg ha AC og varme samtidlig. Søkte på Nissan leaf heat pump, og fant dette bildet her. ;)
#9
e-Golf / Sv: Problemer ved avspilling av Spotify
mandag 02. mai 2016, klokken 16:20
Slett tilkoblingen og legg den inn på nytt. Bruker å løse de merkeligste problemer...
#10
Det gjenstår å se om LED lysene er noe bedre, hvis ikke betyr det mindre, men syns fronten er vesentlig bedre, men om jeg ventet en S 70 og gikk glipp av den store frunken hadde jeg blitt skuffet, ja:)
#11
Model X / Sv: Noen ble kontaktet av Tesla i det siste?
onsdag 20. april 2016, klokken 14:50
Sitat fra: GOS på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:35
Sitat fra: krister461 på tirsdag 19. april 2016, klokken 15:58
Tviler på at de gjør dette for å selge Model S. Det er vel heller for at reservasjonsholdere skal føle seg ivaretatt. Er sikkert mange som ikke henger på forumet her som har mange spørsmål om hva de har reservert. :-)

Spørs om det ikke faktisk er det de har gjort. Er det noen TMS eiere som har fått telefon om Model 3? Jeg har ikke

Nei, ikke blitt kontaktet av Tesla
#12
Finnes det noen mulighet for nødstopp av superchargeren?

Sett at man sitter i bilen idet det begynner å lukte svidd.

  • Skjermen har hengt seg opp og man får ikke avsluttet lading der.
  • Knappen på ladekabelen fungerer ikke for å stoppe lading og løse ut kabelen.
  • Og idet man forsøker å få løs ladekabelen, så begynner det å ryke rundt ladeporten.

Hva gjør man da?

Hurtigladere med chademo/ccs har en stor rød knapp for nødstopp.

Finnes tilsvarende på supercharger'en til Tesla?

#13
Jeg har tenkt på det samme selv, og har et forslag som jeg ikke har testet ut enda.

Hvis en setter alle dager til å starte å lade til f.eks klokka 1 AM og trykke på 80% - vil den ikke da alltid starte å lade med mindre en plugger i mellom 00:00 og 00:59?  :)
#14
Lading av Tesla / Sv: Citroën Berlingo - Peugeot Partner Electric
torsdag 12. november 2015, klokken 23:40
Sitat fra: Rapid på torsdag 12. november 2015, klokken 18:41
Kangoo er bedre på passiv sikkerhet og kan fås med hengerfeste. Men håpløst ladeopplegg og ikke mulighet for tre seter diskvalifiserer den i forhold til Berlingo/Partner...etter min mening.

Enig !
#15
Model S / Sv: Stått tre dager med serviceluke åpen. Død.
torsdag 15. oktober 2015, klokken 21:35
12V batteriet er tomt for strøm. Kjøp nytt.

Det som har skjedd er at spenningen på 12V har falt under 12,2V og DC-DC har startet men får ikke strøm grunnet åpen serviceluke.

Dermed går 12V tomt, og framdriftsbatteriet blir raskt utladet.
#16
Lading av Tesla / Sv: Zoe VS Leaf
lørdag 05. september 2015, klokken 10:41
Sitat fra: v-i-c på lørdag 05. september 2015, klokken 09:38
Hvis du går for ZOE vil jeg anbefale deg å prøve å få tak i en med Hurtigladning AC 43kw.
Jeg fikk kjøpt en ny 2015 model med hurtigladning AC 43kw for kort tid siden (august 2015).

Jeg er alltid like imponert over at du fronter å kjøpe en bil med en ladestandard som det ikke lengre produseres biler som støtter. AC 43kW er på vei ut, og det blir neppe noe spes mer ladesteder som den kan benytte (antallet kan heller gå ned når ladere går istykker og erstattes med nye som da vil være uten 43kW AC). Da får man kortere rekkevidde, tregere lading (gammel Zoe lader tregere enn ny Zoe på lavere spenning, dette ref info som Renault la ut)
#17
Jo men kommer moms på dette og jobb i tillegg så havner nok ca på det samme.
#18
Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 24. juni 2015, klokken 12:40
Poenget er vel det store flertallet handler der det er bilvennlig.
I Norge dør handelen ut i byene med bilfiendtlig politikk.

I riktig gamle dager bodde folk i omegnen og kjørte til sentrum for å handle.
Nå bor folk i sentrum og kjører ut i omegnen for å handle.

I framtiden med bilforbud i sentrum, forslummes sentrum.
For kun de billøse fattige vil bo der.

Utfordringene med å finne parkering og ikke minst kostnadene med å kjøre til og parkere i  Oslo har økt jevnt og trutt så lenge jeg har levd. Allikevel, Oslo har bare blitt mer og mer attraktivt i folks øyne. Boligprisene galopperer og det bygges stadig nytt.

Dersom vi ser på hvilke områder av Oslo som er de mest attraktive/dyre for handel og uteliv så er det typisk de områdene som er minst tilgjengelig med bil. Karl Johan, Festningen, Aker Brygge, Grünerløkka osv. Livet og pulsen i Oslo har aldri vært på et høyere nivå. Den handelen som flytter ut av byen er typisk den som trenger store arealer. Det er pris pr kvadratmeter og ikke tilgjengelighet med bil som avgjør.

For å illustrere: Det er ikke noe problem å kjøpe møbler i Oslo sentrum. Store møbler er ofte bestillingsvare og kan hentes/kjøres ut fra lager hvor som helst. Dersom du tar en titt på møbelbutikkene i sentrum så er de ofte både små og dyre/eksklusive. Det skyldes først og fremst husleiekostnader og ikke kjøring/parkering i sentrum.
Det er en enorm forskjell på kvadratmeterpris bare fra Oslo sentrum og ut til Skøyen eller Alnabru. Det gjenspeiles både i sortement og størrelse på butikklokaler.
#19
Ser det etter litt bruk at skinsetene berer vell mye tegn på bruk?
Er det skinet av en tynner type?
Detta blir fort et problem :(  Reklamasjon?
#20
Model S / Sv: Tesla taper mot en Dodge i akselerasjons test
onsdag 20. mai 2015, klokken 16:52
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 20. mai 2015, klokken 16:40
Så lenge man kun sier at Panameraen klarte å slå P85D i denne testen, uten å dra det noe lengre til at Panameraen klarer ofte/som oftest/alltid å slå P85D, så er det helt greit. For å dra det noe lengre trenger man mye mer data.

Resultatene vil trolig havne på en Bell-kurve. Om det er en dårlig dag for en P85D og en god dag for en Panamera, så vil Panameraen trolig vinne, og hvis det er motsatt så vil P85Den vinne.

(Men personlig tror jeg det som ga utslaget i 0-60 her er uerfaren sjåfør. Men til en viss grad er det jo innafor å regne brukerfeil med, så lenge det kan være utfordrende å bruke bilen. Om P85D hadde launch control ville det kanskje vært enklere for uerfarne Tesla-sjåfører å maks effekt fra 0 km/t.)

Hadde du ikke tatt med det siste så skulle jeg vært enig, han hadde vell ikke topp ladet batteri heller, kanskje det blir det neste gang.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA