Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kristian

#1
Model S 2013 - 2022 / Bakovervendte seter
lørdag 09. mars 2013, klokken 11:08
Har vært litt i tvil om disse, synes det har vært vanskelig å finne god informasjon. Det store spørsmålet er jo hvor mye plass de tar når de ikke er i bruk, men det ser ut til at de skal flukte ganske bra med gulvet når de er nedslått. Etter å ha søkt litt fant jeg denne videoen, han litt fraværende bileieren greide riktignok ikke å slå setet sammen (manglet opplæring??), men hele greia virker temmelig solid og gir et godt inntrykk. Noen som har noe mer info?

http://youtu.be/8EmiCBRJMDY
#2
Leaf 2010-2017 / Bluetooth - og Android 4 problemer
tirsdag 13. mars 2012, klokken 23:12
Fikk i dag oppgradering til min Samsung Galaxy II, så den kjører nå Android 4.0, også kjent som ICS. Etter oppgraderingen var alle Bluetooth parringer borte, så jeg måtte gjøre det på nytt. Selve parringen fungerte tilsynelatende greit, men fikk ikke tilknytning mellom mobil og bil. Noen som har erfart det samme?
#3
Leaf 2010-2017 / Leaf live i norge...
mandag 06. juni 2011, klokken 22:00
Morsomt å treffe en engasjert gjeng fra Nissan som presenterte Leaf på Elbilforeningens årsmøte. Dette var noen karer som virkelig kunne spre entusiasme med sin uhøytidlige fremtoning. Tydelig at presentasjonen var vel forberedt, vi fikk lære en masse om hvordan en kunne forlenge rekkevidden på elbil ved riktig bruk av ac osv. Sikkert mange av elbilforeningens medlemmer som ikke har kjørt elbil tidligere som synes dette var nyttig.  ;)
#4
Etter lang tid med problemfrie batterier som brukte lite vann, begynte plutselig kjørelengden å reduseres dramatisk. Enviro truet med kjempekostnader, så da byttet jeg likesågodt hele pakka til Lithium batterier. Det ble riktignok endel dyrere, men satser på at jeg kan kjøre uten batteriproblemer ut bilens levetid.

5 av batteriene var ikke helt pigge, så jeg sitter igjen med 14 batterier som har 6v i hvilespenning. Disse har jeg forstått har en verdi på ca 1500 pr stykk, selger gjerne for denne pris, eller et annet beløp som kan vise seg være mer passende.

Kan også vurdere å gi fra meg batteriene, kjøper rekondisjonerer, og betaler meg 2500 (minus kost for rekondisjonering?) for de som viser seg å være bra. Har ingen interesse av å ta betalt for noe som ikke har noen verdi.

Hvis jeg er feilinformert om prisnivået, ber jeg om tilgivelse for det, vi kan sikkert bli enig om en annen pris. Det viktigste er at noen får glede av disse.

Har også en Evlite som jeg ikke trenger lenger.

Kristian
#5
Vurderer å kjøpe 106 eller saxo, jeg hører mye skryt av 106 og har fått høre at Saxo er akkurat samme bilen rent teknisk, så regner med at denne er like bra.

Men en ting som er viktig, vil nødig reise til Drammen for 5000 km service, er det noen som kan anbefale andre bra verksteder i Oslo området for disse bilene? Helst Oslo vest.
#6
Skal kjøpe El-bil, den daglige reisen er Asker - Oslo vest, dvs 95% av reisen går på E18. En stor elbil er nok mer egnet, men når en 10 år gammel Peugeot 106 koster det samme som en ny Buddy, er det fristende å spørre; kan jeg slippe unna med en Buddy, eller er den helt uegnet for motorvei?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA