Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Rico

#1
Model X / Hva skal man se etter?
søndag 06. august 2017, klokken 21:31
Hei! Er ny på forumet, og tar over en Tesla model S85 i morgen. Det blir artig! 
Legger ved link til bilen jeg har kjøpt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100105958&fks=100105958

Så, har dere noen tips til hva jeg bør sjekke spesielt med tanke på overlevering, og/eller spørsmål man bør stille? Jeg har ingen erfaring med hverken elbil eller Tesla fra før, så fint med litt starthjelp! ;)

Mvh
Peter

#2
Lading av Tesla / Sv: Bytte Leaf med TMS - D eller ikke D (4x4)
mandag 26. juni 2017, klokken 23:38
Lykke til, du vil neppe angre! Husk bare å få med deg en referal code, så får du 8000,- i avslag og fri bruk av Supercharger!
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Til oss med levering (sent i) desember
fredag 16. desember 2016, klokken 12:51
Sitat fra: borborson på fredag 16. desember 2016, klokken 10:59

Hva betyr følgnde status på My Tesla?

Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States. Learn about your Tesla. View walkthrough videos.

For en uke siden stod det noe om at bilen var i Nederland. Jeg er forvirret. DS håper på utlevering før jul...

Det betyr det som står. Se bort fra Nederland-statusen, det var en feil i noen dager for alle brukere (også min som ikke er bygget "var i Nederland").
#4
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 29. desember 2015, klokken 00:19
Kan noen forklare meg hvorfor hurtigladerne ikke utstyres med kortleser for debit/kredittkort? Dette fungerer utmerket i alle parkeringsautomater.

En hurtiglader har ganske lav omsetning i forhold til en parkeringsplass. Dermed blir de faste kostnadene for å ha en kortleser for store for en hurtiglader.
#5
Elbiler i media / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
onsdag 19. august 2015, klokken 11:17
Takk for svar. Får plass i en Leaf jeg testet, så hadde håper det var plass også i eGolfen, men den har vel et noe mindre bagasjerom. Nedslåing av seter er selvfølgelig en mulighet, men med bilstolser for ungene som da må legges ned blir det litt mer plunder enn jeg så for meg:)
#6
Model S / Sv: Hvordan vil GTE fungere uten jevnlig lading?
tirsdag 04. august 2015, klokken 08:55
Takk for er godt svar! Da er det bare å teste for å se hvordan kjøreegenskapene er og om den oppleves en del sprekere enn 150 TSI, siden jeg ikke kommer til å benytte den i stor grad på ren el er ikke det noe å vektlegge i stor grad.
#7
Lading av Tesla / Sv: Annual shareholder meeting - 2015
onsdag 10. juni 2015, klokken 14:10
Highlights fra møtet:

http://youtu.be/N1sF1jZGP6s
#8
Carwing / Sv: Performance vs. Standard
fredag 11. januar 2013, klokken 20:58
Jeg går for standard 85kWh, noe mer blir hvertfall farlig for en som aldri har hatt mer enn 140hk..
#9
Carwing / Sv: Leaf link timerfunksjonen
mandag 07. januar 2013, klokken 11:08
Sitat fra: gyathaar på mandag 07. januar 2013, klokken 08:54
Lagde en kjapp app for å kunne sette timeren i helga

VELDIG BRA! Den fungerer for meg også. Endelig kan jeg sette timer igjen på Android 4.0 +

Det eneste jeg nå mangler en å kunne lage en snarvei på som jeg trykker på en gang for å starte klima og eventuelt lading, uten ført å måtte logge på o.s.v. (Hint-hint)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA