Har ZOE og 11 kw lader hjemme. Batteriet er alltid 100% etter forvarming.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Rio på lørdag 29. november 2014, klokken 21:51Sitat fra: tklev på lørdag 29. november 2014, klokken 21:42
VI kan vel være enig om at verken Model S eller VW e-Golf er biler for "folk flest"? Men hvilken bil dekker behovene for "folk flest"? Hvilken bil ville du hatt hvis du ikke hadde måttet tenke pris?
Det er her Tesla har gjort noe genialt; de har vist at elektriske biler ikke behøver å være dårligere enn "vanlige" biler. Nå ser vi at dette er mulig; og da er det bare ett spørsmål om tid før "alle" biler må være slik. Tesla har egenhendig senket prisen på olje - de er livredde for at elbilene skal gjøre oljeproduksjonen overflødig .
Jeg er helt enig i at Tesla har gjort noe genialt. Intet av det jeg har skrevet skal tolkes dithen at det er "mot" Tesla.
Men jeg synes vi skal kreditere VW, Nissan, BMW og de andre også, og ikke bare stirre oss blinde på Tesla. For vi trenger biler som passer "folk flest", og der er VW, Nissan og BMW lengre fremme, men selvsagt langt fra målet.
Disse er klare med bilen, som bare venter på billigere og bedre batterier. Massemarkedet er langt viktigere enn luksusmarkedet hva angår utslipp, og jeg synes faktisk VW skal ha skryt for å ha laget en elektrisk versjon av deres toppmodell.
Jeg kunne tenkt meg en e-Golf med 2-3 ganger rekkevidden for det høres veldig sexy ut, men samtidig (hvis jeg er ærlig) må jeg innrømme at det er veldig få ganger i løpet av et år jeg kjører så mye at nåværene e-Golfs rekkevidde er et problem.
Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:24
I disse dager hvor Tesla har gjort endel eiere usiker på bruktbilverdien, så er det viktig å huske på at disse bilene vil fortsette å bli forbedret med ny funksjonalitet. Mekaniske slitedeler slites som på alle biler, men det er færre av dem på en elbil. Programvaren derimot kan fornyes hele tiden.
Sitat fra: edorf på torsdag 16. oktober 2014, klokken 00:16
Tesla kan ikke begynne med innbytte før det er bussiness for dem også. De har allerede en avanse på bilene de selger, og derfor må det være endel verditap før de kan ta innbytte. De kan jo ikke selge brukte biler dyrere enn nye. Om de er igang Q1 som her antydet, så blir jeg veldig imponert. Da er de eldste bilene 1,5 år gammel.
Vi får nyte bilens våre, slik de er, så får de sutre de som vil det.
Sitat fra: Griffel på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:28Sitat fra: erot på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:10Med et perfekt avstemt ABS system er tyngdepunktet uten betydning. Er det ikke perfekt, er det umulig å si hva som er best.
Nå har flere nevnt at lavere tyngdepunkt gir kortere bremselengde. Ikke for å kverulere på detaljer, men det er helt feil. Høyere tyngdepunkt er bedre, helt til det punktet du tipper over forhjulene, fordi det gir mer vekt på hjulene som faktisk bremser ved maks brems, nemlig forhjulene.
Sitat fra: vegarda på fredag 18. januar 2013, klokken 11:50
sjekket at gasspedal var helt ute forsøket jeg å starte opp igjen og fikk bilen i gang en eneste gang,