Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kryten

#1
Lading / Leafen min tar ikke strøm !?!?!
onsdag 09. november 2016, klokken 20:08
Er det noen flere som har erfart dette?

På søndag sluttet bilen å ta strøm, har prøvd tre EVSEer og ingen strøm inn. Bilen står på verksted på tredje dagen uten at teknikker finner ut av det. Bilen har ikke gått mer enn 112000 km.
#2
Enkle batterispørsmål / Svensker med ambisjoner
tirsdag 11. september 2012, klokken 07:13
Har sett på presentasjonen til elctroengine  http://www.youtube.com/watch?v=bXGO5tFCCLY&feature=youtu.be og de mener at andre elbiler (alle som damen sier) ikke har BMS til å balasere celler og at dette tar veldig lang tid, så vi har funnet opp et revolusjonerende nytt system. Dem kaller det ikke BMS engang..

men det er OK at de lager et modulært system (som jeg trodde en batteripakke for selvbygger ville være) som lar bygger tilpasse utseende på batteripakka selv.
#3
Carwing / Rariteter fra mynissanleaf.com
tirsdag 21. august 2012, klokken 13:02
Denne hørtes ut som en sprø ting å prøve. Lar deg se ryggekamera uten å være i revers..


1) Go into navigation system diagnostics (turn off radio, press Map three times, Radio Power two times, Map once).
2) Select Confirmation/Adjustment.
3) Select Camera.
4) Select Correct Draw Line of Rear view Camera.
5) Drive!
6) Press Back when you're done goofing around!
#4
Elektriske utfordringer / Hva skjer ved en kræsj
tirsdag 21. august 2012, klokken 12:48
Sitter å ser litt på mynissanleaf.com og kom over denne lenken:

http://www.nissanusa.com/content/dam/nissan/pdf/techpubs/leaf/2011/2011-leaf-first-responders-guide.pdf

Er dette noe våre redningsetater burde fått? Tenker litt på om det skulle skje en stor kræsj med en leaf involvert..
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Regen på tur
mandag 20. august 2012, klokken 11:05
Jeg har planer om en tur fra Horten til Bø (i telemark)

http://www.jurassictest.ch/GR/ vil jeg ikke komme frem, hvor mye regen tar denne nettsiden høyde for? Jeg mener dersom jeg kjører i ECO så regenererer jo bilen mer, Distansen er drøye tolv mil men det er opp over meheia og 1600 meter opp 1200 ned..

Skal jeg satse og prøve eller er det snakk om at det ikke vil gå?

Lengste turen min er fra BNH rud og hjem til stavern (jeg jobber i horten) ca 13 mil og holdt 80-90 i 100 sona. Da hadde jeg fortsatt strøm igjenn. (tror det var en strek men hadde fått LBW)
#6
Dekk / Felger / Vinterdekk
torsdag 02. august 2012, klokken 21:03
Lurer litt på hva en bør fokusere på når jeg nå skal velge vinterdekk. Jeg lurer på om dere som har kjørt Leafen på vinterføre kan komme med noen erfaringer. Tenker på merke, modell og dimensjon. Jeg vet jeg skal ha piggfriedekk.



Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
#7
Leaf 2010-2017 / Lakkskader
lørdag 21. juli 2012, klokken 12:27
Har noen noe tips til å rette opp parkeringsplass riper? Fått noen i bakdøra på førerside og en dyp i førerdøra. De på bakdøra tror jeg jeg kan polere vekk men den i fører døra er ekkel.

Her skimtes metall igjennom både hvit grunning og rød metalliclakk.

Er det noe jeg kan gjøre med det eller kun et lakkverksted?

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
#8
Avansert: Batterier og Lading / Definisjon på hurtigladning?
fredag 20. juli 2012, klokken 21:08
Hvor mange ganger c må mann opp i før det er hurtigladning?

Fra min arbeidsplass hvor vi har noen oppladbare batterier ( av forskjellig kjemi) som lades med 2 - 4 x c på batteripakka?

Tenker da spesifikt på batteripakka i Leafen. Den er på 24kWh og med CHAdeMo alder så får den ca 2c er dette virkelig å annse som hurtiglading?

Jeg vet det er en lithium versjon men ikke helt hvilken. Har vært borti pakker som takler over 10c ladning noe som ville gjort lading av Leafen veldig hurtig. 240kW inn på bilen og fult batteri på ~10min.

Grunn for spørsmål: ser det er mange som lader til 80% og ikke vil bruke hurtigladere for ikke å skade batteri.

Og dersom en kunne kjøpe en 10kW lader ( 3 fas 32 A 230V)  så kunne Leafen lades på under 3 timer. Et billigere alternativ til CHAdeMo ::)


Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA