Noen som vet hva firmaet heter?
På nettsidene er det ingen informasjon som jeg finner.
Litt over middels useriøst spør du meg.
På nettsidene er det ingen informasjon som jeg finner.
Litt over middels useriøst spør du meg.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: buestad på tirsdag 31. juli 2012, klokken 13:34
Jeg finner ikke michelin x-ice på dekkonline jeg...
Edit: Jeg ser at du har søkt på en annen dimensjon enn jeg. Den dimmen du har opgitt tviler jeg du kan bruke på iOn'en.
Har fått tilbud på Felger (BM Hawk) og Bridgestone Blizzak ws60 til samlet pris på 8550,- hos en lokal forhandler.
Sitat fra: Cobos på tirsdag 24. juli 2012, klokken 10:46Mulig det gjennomsnittlige forbruksøkningen per husstand ikke blir så høy, men mange bekker små.... Bilenes bevegelsesenergi skal i fremtiden transporteres via ledninger, ikke tankbiler. Det går sikkert helt fint, men jeg vet et og annet om Norges strømnett som jeg ikke vil gå i detalj om her, så mine bekymringer er ikke helt uberettigede selv om det sikkert vil ta lang tid før elbilene påfører kjernenettet noen reel belastning.
1 Jeg mistenker at du som mange som ikke er vant med elbil tenker litt feil i forhold til lading. Hvis vi går utifra at Model S bruker omtrent 300W per km, og du bodde i Oslo og kjørte til og fra jobb, la oss si 3 mil totalt for en normal dag. Da vil du med en helt vanlig 16A kurs hvor du bruker kanskje 14A kontinuerlig og mister kanskje 1A til i ladetap, får du 13A eller ca 3kW / time inn i batteriet. Det er ca 10km /time med lading. Dermed er det etter 3 timer om natta allerede tilbake til helt fullt.
Det de som kjøpte Roadster og hurtighjemmeladeren (som vel var rundt 20kW) sier er at bortsett når de har gjesteroadstere på besøk har de i praksis ikke brukt den på full hastighet mer enn kanskje 1-2 ganger de siste 3 årene. Det er dermed antagelig IKKE behov for veldig kraftig lading hjemme, hvis ikke du kjører veldig mye i jobben da.
2 Roadsteren klarer visst 10cm med nysnø uten å spinne siden traction control og ESP er så presise. Der er naturligvis hovedproblemet at bilen er rimelig lav. Model S kan heves like høyt som Audi Allroad virker det som, rundt 18cm bakkeklaring sålenge farten er under 20km/t. Dette kombinert med full torque fra 0 omdreininger burde det gjøre det mye lettere å tilpasse kraften, for ikke å nevne at 2100kg veldig langt nede burde gi nok vekt på drivhjul. Jeg vet ikke men jeg tipper at Model S vil fungere like godt som de fleste forhjulsbiler på vinterføre, og bedre enn de fleste bakhjuls-BMWer.
De som har testet Model S på tørr asfalt sier at det er veldig vanskelig å fremprovosere hjulspinn med TC på og det høres bra ut i forhold til vinterføre for meg.
Cobos
PS: Det du ikke har nevnt er hvilket kønummer du har?
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 02. juli 2012, klokken 09:41Sitat fra: arnejorg1 på søndag 01. juli 2012, klokken 09:31EV Power setter opp ABB hurtigladere i Trøndelag. Er da et par av dem er i Trondheim, dessuten på Værnes og Levanger (siste som kom opp). Dessuten skal det i disse dager åpnes en på Lade Arena (!!!) i Trondheim sentrum.
Noen som vet om det kommer ABB hurtiglader i Trondheim?
Er de ikke like som dem som står hos ABB?
SitatThe RAV4 EV weighs 3,942 pounds, about 1,000 pounds of which are in the Tesla battery.
The SUV can go from 0-60 in nine seconds.
It has an official 100-mile-per-hour top speed (unofficially, test drivers have gotten it to over 103).
The RAV4 EV has 73 cubic-feet of space, which is exactly the same as the standard RAV4 V6.
Toyota is claiming a range that varies between 80 and 120 miles from the battery that has 37 kWh of useable energy. The engineers are guaranteeing that the RAV4 EV will beat the Nissan Leaf and its official EPA range of 73 miles. This is nice, but the RAV4 EV is bigger and heavier, an electron-guzzler or sorts, that gets just 2-3 miles per kWh (other EVs get around 4-5 miles), and we assume it will cost a lot more, too. Whatever the official range estimate ends up being, Toyota representatives told us that they will under promise and over deliver.
The prototype has a Tesla charge port, but the production version will have the standard J1772 connector.
The demonstration vehicles take ages to charge: 28 hours to fully charge over a standard 110 volt outlet (12 over 240V), but the production version, everyone promised us, will be "significantly improved."
Sitat fra: KristianW på fredag 16. mars 2012, klokken 10:35Akkurat nå er det et par timer gammelt. Listepris er 190.800, Inkluderte Eber til 25.000 og vinterhjul til 9.900. Metallic lakk 2.400, engangsavgift 1.700, klargjøring 9.900. tilsammen 239.700.
Er dette tilbudet du har fått helt ferskt?
Sitat fra: foxy på fredag 16. mars 2012, klokken 09:35
Når det gjelder Euro NCAP må man jo se på nyansene... Det er nok riktig at Leaf scorer totalt sett med flere poeng enn miev'n, men det gjør stortsett alle utvendig større biler mot mindre biler av samme alder...