Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Joakim Sveli

#1
Sitat fra: krister461 på søndag 10. januar 2016, klokken 23:29
Hva skjer når tokenet går ut? Må man logge inn på nytt? Hva om tokenet går ut like før en timer for lading eller oppvarming?

Nødvendigvis, hvis det er slik de sier må man logge inn på nytt hver gang det går ut, som var 3 mnd, men er vel redusert noe i senere tid.
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Lading i Østerdalen
tirsdag 11. november 2014, klokken 16:32
Sitat fra: fredag på tirsdag 11. november 2014, klokken 14:37
Sitat fra: jansigu på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:55
Hei, noen som har en update på denne sc i Elverum? Ser på tesla sine sider at den ligger der som åpen  24h. Skal fra Trondheim til Oslo i morgen, så kjekt å vite om østerdalen er et alternativ  :)

Ja, superladerne i Elverum og Alvdal har åpnet og er i drift. Du ser de på kartet inne i Teslaen din.

Det gikk mange dager etter åpning av superlader på Alvdal og Elverum før Elverum dukket opp som superlader i "bilkartet". Alvdal var der med en gang.

(((Hadde også trøbbel med å få frem Setermoen, men den dukket også opp til slutt. Men først flere dager etter åpning.)))
#3
Model X / Sv: Trunk lar seg ikke lukke
lørdag 12. juli 2014, klokken 15:59
Du har ikke fått skrudd ut en av de sorte "demperne" som trunklokket hviler på under vask slik at det ikke kommer langt nok ned?
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: TMS - interiørmessig en skuffelse!?
onsdag 06. november 2013, klokken 15:53
Vi må få like-knapp her!
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Vinterdekk 2013
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 11:00
Jeg vurderer å kjøpe piggdekk, vil det ha veldig mye å si for forbruket? Vi har en ganske ille bakke som må opp en gang iblant og bakken mot huset har en tendens til å få endel is, så jeg slet litt med V70en ifjor på piggfrie. Hadde vi bodd i Oslo fortsatt hadde vi hatt piggfri, men vurderer altså pigger nå for første gang på veldig mange år. Veldig mye støy? Reduserer kjørelengden mye? Mest lyst på nye hjul på 17" for vinter, men får se hva prisene blir.
#6
Forvarmingen er iallefall løst på bilen min. ;)
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Skistativ til Model S
søndag 17. mars 2013, klokken 13:34
Sitat fra: laumb på søndag 17. mars 2013, klokken 12:52
Skipose er korrekt.

Bra. En liten stund der var du puttet i bås med folka som ikke tar vare på bilene sine. :)
#8
Forsikring, ser for meg at premien stiger dersom flere ikke klarer å håndtere den kraftige motoren. Aluminiumskarosseriet skal visst vært dyrt å fikse på.

Ellers service..

Så ser jeg også for meg å få en elektrikker på besøk som kan oppgradere lademulighetene i/på garasjen. Det kan også koste litt..
#9
Leaf 2010-2017 / Opprette ladepunkt privat
tirsdag 08. januar 2013, klokken 00:17
Hei,

Vi er noen personer i et sameie som ønsker ladepunkter til våre elbiler. Det er pr. i dag lys og sikringsskap, men ikke stikkontakter i det felles garasjeanlegget. Vi er også pålagt egen måler pr. ladepunkt for at ikke sameiet skal belastes.

Er det noen som har gjort noe tilsvarende eller vet sånn ca. hvor mye det kan koste? Er  også veldig interessert i selskaper eller personer jeg kontakte ifbm en slik jobb.

På forhånd takk for hjelpen!
#10
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Bytte hovedbil i elbil ?
fredag 24. februar 2012, klokken 18:48
Bilkollektiv kan jo være noe å tenke på dersom dere bor et sted dette tilbys. Det er stort sett billigere enn leiebil, og mye enklere å hente ut bil ved behov. :)

Og som nevnt over, mye fra Ikea m.m. går på taket. Og de kan også kjøre det hjem til deg uten at du blir blakk av den grunn. :)

Hadde ikke vi hatt hytte på fjellet hadde vi nok kjørt 100% elektrisk. Men om noen få år så får vi se... :)
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Peugeot 106E delebil/deler selges
mandag 16. januar 2012, klokken 14:23
Hei,

Grunnen til at vi kjøpte bilen var motoren, så den står i vår bil nå. Men vi har jo den gammle motoren vår om du vil prøve å fikse den.

Battarier og webasto er solgt. Ladekabelen skal vi ha selv.

Stortsett alt av deler som har med el drifta å gjøre er tatt ut og er til salgs hvis noen er interessert. Karosseriet blir vraka til uka hvis ingen vil ha det for vrak pant.

#12
Elektriske utfordringer / Sv: Batteristatus ifm. salg av Think
mandag 16. januar 2012, klokken 09:50
Sitat fra: oymo på mandag 16. januar 2012, klokken 09:02
Har begynt å tenke litt på dele fossilbil med svigerfar.

Hør! Hør! Veldig bra tenkt! :) En fossilbil på deling og flere elbiler i drift er smart, både for økonomien og for miljøet.
Vår fammilie har bare elbiler, de få gangene vi har hatt behov for fossilbil (3 ganger på 2 år) har vi byttelånt med andre i familien.

Et alternativ som jeg vurderer seriøst er å melde meg inn i et bilkollektiv http://www.bilkollektivet.no/ https://www.trondheim-bilkollektiv.no/ . Det koster kr 900 per år (i Trondheim) og da er du "medeier" i flere ti-talls biler av ulik størrelse.  Er du medlem et sted, gjelder medlemsskapet i de andre byene også. Om du har en oppstillingsplass i nærheten der du bor kan det være en god løsning(?).

Hilsen
Håkon
#13
Model S / Biler ankommet forhandlere
fredag 28. oktober 2011, klokken 15:02
Som vi ser i denne posten http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4177.msg37607.html#msg37607 så har forhandlerne nå begynt å få inn biler.

Om noen kjører forbi en av forhandlerne så hadde det vært spennende om dere tittet litt rundt og kom med en tilbakemelding om antall og hvilken farger som er oppservert.  Bilder er jo også fint  ;D
#14
Sitat fra: BE på fredag 28. oktober 2011, klokken 14:29
Vi får bare sørge for å passe godt på de dyre batteriene våre.

Helt enig, som jeg skrev i en tideligere post http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3883.msg37599.html#msg37599 så burde Nissan fokusere mere på informasjon og konkuranse om å ta vare på dette batteriet.

Om et batteri mister kapasiteten sin så vil jeg tro at en "nissan expert" som kobler seg til bilen ganske fort kan si hvorfor det er skjed.
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Drammen
tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23
Økern har vel tre leaf-selgere, sist jeg sjekka... :-)
#16
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Setetrekk
torsdag 06. oktober 2011, klokken 19:22
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 06. oktober 2011, klokken 17:45
Pris 1200 USD i USA ferdig montert.... Vi bor i på feil side av dammen....

Det er soleklart!
#17
Sitat fra: Kristian på mandag 03. oktober 2011, klokken 12:59
Når det gjelder årsmodell på bilene fikk jeg forklart at Nissan ikke har et slikt modellskifte på høsten som andre produsenter har. Bilen får således det modell årstall som samsvarer med når den ble levert. Blir den levert i romjulen, så er det en 2011 modell.
Ja slik er det vel generelt i Norge. Men det kan høres ut som de amerikanske "2012" modellene er lik de Norske med batterivarme, hurtiglading og ryggekamera.
#18
Humor og kanari / Sv: TPMS
tirsdag 27. september 2011, klokken 15:35
Jepp.. :)
#19
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bompenger?!?!
mandag 26. september 2011, klokken 21:47
Ille at fjellinjen skal vrøvle slik. Dette kan vell være en sak for elbilforreningen, slik at du slipper  mase med dette.
#20
Leaf 2010-2017 / Sv: Gamle batterier og krystallisering
tirsdag 06. september 2011, klokken 12:12
Det er vanskelig å trekke noen konklusjon ut fra tallene dine.

Prøv heller å måle batterikasse spenning og finn spenning/blokk ved forskjellige ladetilstander.

Avviker utregnete snittverdier med mer enn 0,05V / blokk har du problemer.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA