Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - III

#1
Hei
Brekkvaier henger seg opp og ser ut som den holder på å løsne ved venstre bakhjul. Må antakelig byttes men hvilket merke/ typenr. er det ?
Noen som vet ?

#2
Enkle batterispørsmål / Bytte Zebra-batteri
tirsdag 22. mars 2016, klokken 15:00
Hei
Noen som har kompetanse i nærheten av Østfold til å ta ut og sette inn zebra-batteri på en Think city ?
Send meg gjerne en pm isåfall.
#3
Det ordnet seg hos RS da jeg raslet med sablene  :)
Henviste til fbkjøpsloven.
#4
Forbrukerkjøpsloven er fin den  :)
#5
Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 05. november 2013, klokken 19:31
I en slik situasjon er det vel naturlig å hevde en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Batteriet er jo forventet å ha vesentlig lengre levetid enn 3,5 år/80.000 km slik at her er det nok en produksjonsfeil. Hvis bilen er kjøpt av RS så kan kravet rettes til RS som forhandler.

Carl Anton

Takk Carl Anton , tror det går veien med denne metoden.
#6
Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 05. november 2013, klokken 19:31
I en slik situasjon er det vel naturlig å hevde en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Batteriet er jo forventet å ha vesentlig lengre levetid enn 3,5 år/80.000 km slik at her er det nok en produksjonsfeil. Hvis bilen er kjøpt av RS så kan kravet rettes til RS som forhandler.

Noen andre som har hevdet dette og fått oppfylt kravet ?
#7
Batteriet er gåent etter ca 80000km, 3,5 år etter at bilen ble kjøpt fra Røhne-Selmer.
Hva gjør man ?
A) Må vi bla opp 70000 for nytt batteri inkl. arbeid eller kan man ta det på delkasko-forsikring ?
B) Har man noe krav i forhold til RS , siden batteriet er en såpass stor del av verdien og batteriet ikke er så gammelt ?
C) Ble fortalt at garantien på batteriet er 3 år , stemmer dette ?

Har behandlet batteriet etter alle kunstens regler , sjelden gått ned under 20% og sjelden presset bilen på effekt.
Like fullt , batteriet må enten sendes til Sveits og repareres , noe som fort kan bli dyrt og ikke så gøy om batteriet ikke lar seg reparere.

Hyggelig om noen har et tips eller to om hva man gjør.

>:(
#8
Hvilke mangler dreier det seg om ?
Defekt batteri regner jeg med , hva ellers ?
#9
Er jo på en måte ikke svindel sånn lovmessig sett , kanskje...
Må ha avtale om tilbakebetaling av momsen med EMA , spurte om det , men fikk ikke svar annet enn at jeg måtte betale 19% moms. Jeg trodde jo jeg skulle får momsen tilbakebetalt igjen men , den gang ei. :-[
#10
Fyren har rett og slett tatt momsen selv , nå kunne jeg like gjerne ha ventet til batteriet røk og byttet det ut på Røhne-Selmer , dvs det hadde muligens vært billigere inkl montasje.
Har sendt ham alle papirer og det som trengs for å sende tilbake momsen, men neida.
Kan jeg få kjøpet hevet mon tro ?
Han svarte ikke på om jeg kunne få tilbake momsen i mailene, men jeg trodde i det lengste han var noenlunde real , fysj.
Kan elbilforeningen bidra ?
Tollvesenet kan ikke gjøre noe , ikke transportselskapet. 10000 kr rett i dass. >:(
#11
Ja, eneste jeg fikk av delene jeg ville ha, var batteriet.
Nå har jeg sendt eposter til transportfirma, tyske tollmyndigheter, finske ..herregud.
Men han derre Katzgreber ble vel lei da han hadde levert, svarer ikke.
Jeg spurte han i ti eposter om jeg kunne betale uten moms...ikkeno svar på det gitt , så jeg betalte for sikkerhets skyld i tilfelle batteriet ikke ble sendt pga det. >:( >:(
#12
Noen flere som har problemer med å få tilbake momsen fra Tyskland og må betale moms to ganger (norske momsen blir jo basert på et større beløp også, nemlig tysk moms inkludert)?
Det billige batteriet blir plutselig ikke så billig da. EMA svarer ikke lenger.
>:(
#13
Sitat fra: davgal på torsdag 15. november 2012, klokken 20:29
Jeg fikk montert Eber hos han varmeklima i Tønsberg, fikk med timer, full montering ink tank og en gsm starter(ikke orginal eber, men fungerer helt ok som sms start) Ganske rimelig i forhold til prisene i Oslo, totalt ble det 15k, 10k billigere en i Oslo. Det stinker diesel, og det er jeg ikke fornøyd med, vurderer å trekke eksosen helt bak bilen, som et vanlig eksosanlegg, vet ikke om det blir for mye trykk på eksosen om jeg gjør det?

Har du tanken inne i bilen ? Da er det isåfall det som gjør at det stinker diesel, kjøp heller en tank plassert under panseret (om du har plass , biler m/klima har ikke plass tror jeg ) Eksosen merker ikke jeg så mye til selv om den er foran.
http://varme-klimaservice.no/
#14
Sitat fra: Olemann på torsdag 25. oktober 2012, klokken 18:46
Sitat fra: AGD på torsdag 25. oktober 2012, klokken 18:11
Jeg er kjempefornøyd med vår. Viktig at PCU er oppgradert/reparert , men ellers er det en kjempegrei bil. Vi har hatt veldig lite problemer , utenom PCU,vindusviskermotor røk(på garantien) og feil i ladekabel(men det er jo ikke bilen sin feil). Folk skriver jo som regel om problemene de får med bilene , ikke når den går bra  :) .Vår har som sagt vært så å si problemfri , utenom det nevnte, i 62 000 km.
Har selv fått montert inn Eberspacher dieselvarmer så den nesten går like bra vinter som sommer , 18 mil ca. +-
Løp og kjøp.

Bra å høre, og om det er Zebra batteri, har du fortsatt samme kapasitet som da den var ny?

Ole

Ja, har ikke merket mye forskjell må jeg si.
#15
Jeg er kjempefornøyd med vår. Viktig at PCU er oppgradert/reparert , men ellers er det en kjempegrei bil. Vi har hatt veldig lite problemer , utenom PCU,vindusviskermotor røk(på garantien) og feil i ladekabel(men det er jo ikke bilen sin feil). Folk skriver jo som regel om problemene de får med bilene , ikke når den går bra  :) .Vår har som sagt vært så å si problemfri , utenom det nevnte, i 62 000 km.
Har selv fått montert inn Eberspacher dieselvarmer så den nesten går like bra vinter som sommer , 18 mil ca. +-
Løp og kjøp.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA