Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Twiken

#1
Da var TM3 LR hentet i Trondheim  :D Var spent på kvaliteten, siden mange har klaget på lakk og gaps osv. Har også hørt ymse om LR fre Freemont. Men bilen var helt strøken! Ikke en ripe, ingen gaps og alt har fungert knirkefritt! I brevet fra Tesla stod det også at de hadde gått over bilen og feil ville ha stått på en egen liste. Men listen var tom og jeg har ikke funnet noen feil :) i tillegg polerte de bilen før levering. Tesla avd. Trondheim har i alle fall levert! Gled dere de som fortsatt venter :)
#2
Fikk ikke melding eller noe SMS, men oppdaget at det var avtalt levering kommende fredag med gitt klokkeslett. Det stod plutselig på Tesla-konto siden min for et par dager siden. Levering i Trondheim, LR. I dag mottok jeg beskjed om å ta over bilen på vegvesen.no. Så tydelig at bilen er kommet til Trondheim og er under registrering.

Nå tenker jeg at jeg skal dobbeltsjekke om dette faktisk stemmer at bilen levers kommende fredag ???
#3
Model 3 / Sv: Bruk av spenningsomformer 12V til 230V
fredag 04. juni 2021, klokken 10:32
Sitat fra: superclementz på torsdag 03. juni 2021, klokken 22:45
Sitat fra: Twiken på onsdag 02. juni 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Handyman på onsdag 02. juni 2021, klokken 11:36
Når Sentry er på, er det strøm i 12V og USB uttakene hele tiden.
12V batteriet lades også kontinuerlig. Jeg har bla benyttet kjøleboks sammenhengende i et par døgn uten å tappe 12V-batteriet.


Høres jo greit ut. Vet du om det også gjelder i Camp modus?

Er 99,9% sikker på at jeg så en video på YouTube der det ble sagt disse er aktive i camp mode.

Høres lovende ut :) Tar sjangsen på at det fungerer bra. Skal oppdatere dere så snart jeg får testet det ut :)
#4
Sitat fra: teek på fredag 04. juni 2021, klokken 07:38
Sitat fra: Redbug på fredag 04. juni 2021, klokken 07:33
So happy for you! Congrats!

Feel like Tesla positively surprises everyone other than me :D

And me!  :laugh:

Thanx, and I hope that you get surprised soon as well :)
#5
Gikk inn på Tesla kontoen og fant ut at jeg får levert min TM3 LR Blå fredag 11.juni i Trondheim :D Bestillt 29. april.
Trodde jeg skulle få SMS, men det har jeg ikke, så var bra jeg sjekket selv :D Nå blir det å montere lader fort som fy XD
#6
Model 3 / Sv: Bruk av spenningsomformer 12V til 230V
onsdag 02. juni 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Handyman på onsdag 02. juni 2021, klokken 11:36
Når Sentry er på, er det strøm i 12V og USB uttakene hele tiden.
12V batteriet lades også kontinuerlig. Jeg har bla benyttet kjøleboks sammenhengende i et par døgn uten å tappe 12V-batteriet.


Høres jo greit ut. Vet du om det også gjelder i Camp modus?
#7
Model 3 / Bruk av spenningsomformer 12V til 230V
onsdag 02. juni 2021, klokken 10:44
Hei!

Mottar en Tesla M3 LR denne måneden og har planer om å teste den ut på ferietur i Norge. I den forbindelse kunne jeg tenkt meg å ha muligheten til å lade f.eks. PC og kamera i bilen. Jeg har sett på løsningen med en Spenningsomformer som benytter seg av 12V - uttaket i bil. For eksempel denne: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/12-v-tilbehor/transformatorer/spenningsomformer-005120/

Men lurer på om noen har erfaring/tanker om å bruke dette på en M3 LR? 
#8
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
lørdag 15. mai 2021, klokken 23:23
Bestillte min M3 LR den 29. april og fikk da beskjed om at jeg fikk med forlenget trepanel på dørene og 614 km på bilen. Fikk også lagt til hengerfeste gjennom selger (selv om det hadde forsvunnet fra nettsiden).  Venter i spenning på å få beskjed om leveranse. Ble estimert midten/slutten av juni, men ikke hørt noe. Levering i Trondheim.
#9
Hiver meg på her og gir mine egne tanker rundt det med lån og lengde på lån.

Selv har jeg bestillt en Model 3 LR senest for 6 dager siden med FSD. Planen var egentlig å vente med å kjøpe til neste år, men så kom det en uventet utgift på den bilen vi har nå som det rett og slett ikke var aktuelt å betale (gammel bil med 0 i gjeld). Så det gjorde at vi valgte å se på muligheten for en model 3 litt tidligere. Så passet det bra med ny facelift, rentekampanje osv. 

Vi velger fullfinansiering med 10 års lånetid. Vi har begge to gode jobber og kunne klart oss med mindre lånetid. Samtidig har vi behov for å bruke penger også på andre ting fremover og ønsker å ha fleksibilitet med tanke på hvor mye vi betaler på bilen.

Når man søker lån i banken mottar man samtidig en nedbetalingsplan. Her bør man se på hva restgjelden er etter 3-4 år. Så bør man undersøke potensielt verditap ved å søke på Finn og tråle fora som dette. Med tanke på lav rente de første 3 årene (selv med økning i styringsrenten) vil svært lite av innbetalingene gå til renter og man får betalt nokså bra ned på bilen de første 3 årene i rene avdrag (rundt regnet ca 56 00 i året i avdrag). Beholder man bilen i 4 år vil man ha betalt ned ca 210 000 kr på lånet. Man er da i grensen av å gå i 0. Gitt at vi da ikke betaler inne ekstra.

Så det er å anbefale å ha en buffer/mulighet til å betale differansen etter 3/4 år om det skulle bli tilfelle.  Vi har personlig betalt ned masse på eiendom, og begge har såpass gode jobber at vi klarer å sette av bra med sparing innen kort tid om det trengs. Med andre ord; vi har en plan B.

Det er vanskelig, om ikke umulig, å gi deg et 100% godt svar på dette. Da du kjenner din egen økonomi best. Men om det er noe å ta med seg fra teksten min, så er det at man bør ha en plan  B om man velger 10 år med tanke på at man er i grenseland av å kunne gå i 0 med normal utvikling og uten ekstra innbetaling.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA