Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Snylter1

#1
Jeg har den, ikke hatt noen problemer med den.

Ladddet på en litt sliten stikkontakt på 10 amp. Da registrerte støpselet at det ble varmt og satt ned landingen til 6 amp.
Lader stort sett på 10 amp. Og når jeg trenger litt strøm fort.. 16 amp.
Om støpselet i ladekabelen registrerer varme justerer den jo selv ned ladestrømmen, noe ikke alle ladekabler gjør.

Ofte er det bedre å kunne lade på 6Amp. En å ikke kunne lade I heletatt
#2
Sitat fra: Myrvang på mandag 01. oktober 2018, klokken 23:04
Er det TPMS på trillingene nå? Prøver å finne vinterdekk utenom forhandler, men er ikke mye å velge i...

Ja, det er sensor i dekkene.
#3
Og den nye blåfargen er fiiiiin.
Jadda jeg har den
#4
Jeg byttet inn en 2014 c zero til en 2018 Mjau (demo)
Jeg liker godt konseptet med en enkel bil som er smidig og billig i drift.
Med den nye regenereringen blir den utrolig mye mer effektiv en tidlige modeller.
En 13-14 sommer mil går faktisk helt fint
#5
Sjekket det med 12 Volt batteri.
Mitt var helt prima og fulladet.
Forhandlerens demo bil hadde også fulladet 12volt batteri.
Så det var/er nok ikke problemer.

Problemet er nok hos ABB / Mitsubishi
#6
Sitat fra: J R på tirsdag 28. august 2018, klokken 14:34
En liten update.

Ser ut til da at problemet er isolert til ABB ladestasjoner uavhengig av operatør/eier.
Mener det var ABB Ladere ja
#8
Jeg har opplevd det på min mjau 2017,5 modell. Forsøkte flere hurtigladere i Østfold, alle ga samme feil og symptom.
Dro innom Motorforum de fant ikke noe feil med diagnose, fikk låne en helt ny..ennå nyere en min nye
#9
Hva med å kjøpe et setetrekk?
Er vel den rimeligste løsningen, om garanti har gått ut, er det fortsatt garanti bør jo det gå på den.
#10
Jeg startet fra Fredrikstad med nesten helt oppladet batteri.
Den tente den siste fulle streken når jeg koblet fra.
Kjørte 90 km hjem, ikke motorvei, men Oslofjordtunellen... Som drikker strøm.
Hadde 2 streker over halvt når jeg parkerte hjemme.
Kjørte uten AC.
Trillet/Seilet mest mulig Og holdt fartsgrensene.
Selig er utrolig effektivt
#11
Etter en enøk kjøring fra Fredrikstad til Hurumlandet ble bilen ladet.
Og må si at det tydeligvis har gått lite strøm
#12
Oppdatert:
Tok en kjøretur og svippet innom grønn kontakt, vefil lader, ladet fra 50-82% uten problemer.

Tror Fortum og abb ladere må ha en feil....
#13
Opplevde i går at hurtiglading hos Fortum i Østfold stoppet etter 1-2 minutter med meldingen: isolasjonsfeil, lading stoppet for å beskytte mot farlig tilstand (husker ikke helt ordrett)
Forsøkte flere hurtigladere og samme skjedde der.
Altså gjelder min Mjau 2017,5 modell  :)

Motorforum fant ikke noen feil med bilen, de forsøkte å hurtiglade på en hurtiglader i nærheten og fikk samme feil.

Jeg fikk en speller ny mjau som lånebil til de fikk lett gjennom systemene med lupe.
Så at jeg måtte hurtiglade den for å komme meg hjem, koblet til og jaggu... Samme feil på den!!

Etter en prat kom vi til at muligheten for samme feil på 2 biler burde være mikroskopisk.

Kan si at orginal fortum ladebrikke stort sett ikke virket og at Fortum måtte fjernstarte ladingen etter at jeg ringte dem.

Og ja, alt har virket fint før, og jeg betaler regningene mine  8)

Men altså Isolasjonsfeil????

På 2 biler???
Nye biler??

Dette virker veldig rart....

Alle innspill mottas med takk.
#14
Heldigvis bor jeg tilnærmet I Gokk
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA