Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chivas

#1
e-Golf / Sv: Nye E-golf
fredag 29. september 2017, klokken 09:19
Sitat fra: sap_2000 på onsdag 27. september 2017, klokken 23:05
Fikk overraskende en telefon fra forhandleren i dag som ville avtale montering av de dynamiske LED baklyktene  :)

Fikk time om et par uker  :+1:
Ikke verst, men tro ikke på det før lyktene sitter på ;)

Jeg får jo ikke engang kontakt med forhandler angående disse lyktene :D
Skal sannelig gjøre ytterligere forsøk i dag...!
#2
e-Golf / Sv: Forsikring E-golf
tirsdag 26. september 2017, klokken 08:22
 :+1:
#3
e-Golf / Sv: Forsikring E-golf
mandag 25. september 2017, klokken 15:00
Sitat fra: Jejl på torsdag 18. mai 2017, klokken 10:25
Sitat fra: Chivas på torsdag 18. mai 2017, klokken 09:52
Hei.

Jeg ser at forhandler har forsikret bilen min. Det er tatt med utvidet kasko: maskinskade.

Er dette noe som er nødvendig med en ny bil? Man har jo garanti, eller hva tenker dere?


Å forsikre seg mot maskinskade på en ny bil vil jeg mene er 100% unødvendig, med mindre du tror at VW går konkurs.
Forøvrig så er fører og passasjerulykke delen av forsikringen også helt unødvendig for de aller aller fleste. Den gir bare muligheten til en liten ekstra utbetaling hovedsaklig ved 100% invaliditet etter en ulykke. I den obligatoriske ansvarsforsikringen ligger det en mye bedre dekning for fører og passasjerulykke.

Jeg fjernet, som tidligere skrevet, men har nå finlest forsikringsvilkårene.

Under Maskinskadeforsikring står det "batteripakker".
Under Kasko står det "... skade oppstått ved sammenstøt, utforkjøring, velting, hærverk eller annen tilfeldig og plutselig ytre påvirkning."

Jeg har hørt om tilfelle hvor batteripakken har fått "noe" ytre inni seg slik at hele bilen har blitt kondemnert. Vil dette garantert være dekket av kasko, eller må man ha denne maskinskadeforsikringen for å få det dekket?
#4
Det er vel tid for en liten oppdatering.

Hele saken har blitt ganske komisk, og engasjementet mitt har stilnet litt og grenser til apati :D

Vi har nå snart halvt år med elbil-erfaring og vi personlig klarer oss greit uten lading hjemme (har brukt skjøteledning ett par anledninger hvis prekært), så det er nok en av grunnene til at jeg blir litt likeglad rundt tregheten som oppleves her.

Vel, til saken:
- Min bedre samboer er nå i styret og pusher på
- Den ene i styret som begynte å bli omvendt, har nå gitt plassen videre til en som er temmelig motstander.

Garasjeanlegget har vist seg å være vanskelig å få aksept for, derfor utreder vi plasser ute. Holdningen til motstander i styret er nå "what's in it for me?" Han klarer ikke se hvorfor han skal støtte plasser ute hvis han ikke har noen fordeler av det. "Jeg skal aldri ha elbil siden den ikke kan ta meg frem og tilbake til hytta - hengerfeste - osv". MEN han åpner opp for mulighet i garasjen - da er holdningen at alle må få stikkontakt slik at man kan lade, bruke støvsuger eller hva det skal være + at det må brannsikres "i hue og r*va!"

Så til gullkornet: Han mener at det ikke skal brukes penger på dette siden det nå har kommet forskning som viser at dieselbiler ikke er så forurensende som først antatt (han sikter sikkert til saken i Oslo hvor de forbyr diesel på visse dager uten tilstrekkelig bevis for at diesel øker dødeligheten), ergo mener han at elbiler snart vil nærmest forsvinne av seg selv :-D

Jeg kan selvfølgelig velge å være egoist og la denne farsen gå sin gang siden vi klarer oss ganske fint uten hjemmelading, men jeg vet at en annen beboer snart får sin elbil og at denne beboeren ikke har mulighet for lading andre steder (enn hurtiglading i nærheten). Jeg har faktisk tenkt til å tipse denne beboeren om de nye reglene som gjør at borettslag ikke uten videre kan nekte å opprette lademulighet: få beboer til å opprette ladestasjon - observere hva provokasjonen fører til :)
#5
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 17. september 2017, klokken 19:58
Jeg takket også nei. Det siste jeg hørte var at de var rett rundt hjørnet - dette var før sommerferien. Har nå gjort forsøk på å kontakte selger de siste 2 uker både på mail og tlf, men ingen å få tak i :-/

Ryktene sier at disse ikke er å få før i 2018, men har sett bilde av FL levert med disse.
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Et kraftig spark bak til produsentene!
torsdag 14. september 2017, klokken 12:19
Mtp elbilfordelene vi nyter godt av her i Norge, er det vel kanskje bare bra at det går litt sirup? :)

Vi ønsker vel å beholde fordelene lengst mulig?
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
mandag 11. september 2017, klokken 20:47
Sto parkert OG LADET på Sofienberg/Grunerløkka i dag, men ble allikevel møtt med lapp på ruta fra elbilforeningen om ikke å parkere uten å lade!
Så, hvem av dere luringer var det? ;)

Har det nok på dashcamen, men med all den trafikken i området blir det litt for mye detektiv å sjekke :)
#8
e-Golf / Sv: Ny pris på e-Golf fra 27.08.17
fredag 25. august 2017, klokken 23:13
Hva skylder de på nå? NKR har vel ikke svekket seg ytterligere mot EUR?
#9
e-Golf / Sv: Skrytebilder
torsdag 24. august 2017, klokken 09:54
Se der ja, dynamiske lykter og greier :)

Siste ryktene jeg hørte var at vi som venter får de lyktene i 2018 :-/
#10
e-Golf / Sv: Vurderer E-Golf. Har etpar spørsmål.
tirsdag 22. august 2017, klokken 09:06
"-Har bilen noen kjente feil eller problemer en bør være observant på?"

På en såpass ny bil er vel det meste (alt?) garantisak og ikke noe man behøver å tenke på(?)

Av hva jeg har fått med meg er det svært lite man trenger å være obs på.
#11
e-Golf / Sv: Nye E-golf
mandag 21. august 2017, klokken 13:47
Nå som høsten er i anmarsj kommer også behovet for varme i speil. Er det flere som synes varme i speil et litt treg på avtrekkeren?
På den gamle Passaten jeg hadde reagerte varmen ganske kjapt, og jeg kunne bruke speilene nesten umiddelbart. På e-golfen kan jeg bare glemme det, så sant jeg ikke ønsker å sitte å vente på at de skal virke.
Er det slik det skal være?
#12
e-Golf / Sv: Lading av den nye e-Golf
tirsdag 15. august 2017, klokken 08:34
Sitat fra: brako79 på mandag 14. august 2017, klokken 13:20
Kjørte nesten tom igår, 7km igjen på GOM, så regner med ca 3% igjen på batteri.
Da jeg plugget min nyinnkjøpte 1fas32A kabel fikk jeg beskjed fra bilen om at det ville ta ca 7 timer å lade den opp.
Så da lader jeg med ca 22A hvis jeg har regnet rett?
Jeg har ikke regnet på ditt regnestykke ;) , men høres ut som at det ikke er 32A ihvertfall. Når jeg plugger inn 32A på min når den er temmelig skrapa (10-20 km igjen på gom) mener jeg å huske at jeg får beskjed om 4t og noe til den er ferdig.
#13
e-Golf / Sv: Nye E-golf
lørdag 12. august 2017, klokken 21:26
Som noen av dere sikkert fikk med seg ble min FL levert uten keyless selv om jeg bestilte med dette.

Kan ærlig si at jeg ikke har tenkt noe over dette, ei heller savnet en slik feature i det hele tatt. Nå har jeg riktignok ikke hatt keyless tidligere, så derfor gir vel opplevelsen min sikkert seg selv. Dog har jeg noen kompiser som har keyless (andre typer biler riktignok), og når jeg ser hvordan det "streves" med å åpne bakdører, bakluke osv er jeg ganske sikker på at jeg lever godt uten. Og bare for å gni det godt inn, hvor mange poster har man ikke sett rundtom som omtaler innelåste nøkler pga keyless? ;) 
#14
e-Golf / Sv: Nye E-golf
torsdag 10. august 2017, klokken 11:30
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101803559

En til salgs med de nye baklyktene...how come?

Vi andre må jo vente til 2018 før vi kan få byttet lyktene...hmmm
#15
Elbiler i media / "Derfor bør du vente med elbilkjøp"
mandag 07. august 2017, klokken 07:05
http://pluss.vg.no/2017/08/06/2890/2890_24108395

Noen som har screenshots så vi kan se hva det går i?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA