Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Klykken

#1
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 01. november 2017, klokken 13:00
Ja, må vel ta kontakt med servicestedet selv.
#2
BMW i3 / Sv: Skifte av vindusviskere
mandag 30. oktober 2017, klokken 15:20
Koblingen på i3 passet utmerket med den som er med på Biltemas Ultrablade-viskere. Uten noe adapter. Hadde imidlertid problemer med "aero"-viskerne til Biltema, hvor hullet til viskerarmen var for stor og viskerne dermed "hoppet" på ruten.
#3
Hehe, så så. Tviler på at en epost om eventuelle batteriproblemer kan tolkes til kommende OTA-oppdateringer til bilen, altså. Det er virkelig å legge godviljen til.
#4
Vel, jeg hadde parkert bilen i går etter å ha skiftet til vinterdekk. Bilen sto på lading, fra ca 90%. Ca 15min senere fikk jeg epost. En time senere fikk jeg enda en. På kvelden fikk jeg to til, med en times mellomrom, og da var bilen fulladet for lengst...

Tolket dette som en bug fra BMWs side, og la ikke mer tanke i det.
#5
BMW i3 / Sv: Skifte av vindusviskere
mandag 30. oktober 2017, klokken 09:45
Joda, det har de. 21" (530mm) og 28" (700mm) er lengdene.
#6
BMW i3 / Sv: Skifte av vindusviskere
mandag 30. oktober 2017, klokken 09:38
Kjøpte Biltema-viskere jeg. De bladviskerne i blå pakning (kalles "ultrablade"). Helt kurant til ca 300kr totalt for de frem. Pusseren bak benyttes ikke pga at glasset fort vil stripes opp.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglade stasjon i Namsos
fredag 27. oktober 2017, klokken 15:04
#8
BMW i3 / Sv: Hva er RIKTIG lading av BMW i3?
fredag 27. oktober 2017, klokken 14:47
Japp, som JorgenM sier er det ikke noe nøye med å forsøke å holde %SOC innenfor et visst intervall, såfremt du ikke lar bilen stå med lav SOC over lengre tid. Buffer i topp og bunn sørger for at bilen er lettest mulig i bruk, og det er heller ikke mulig å styre %SOC lading uten at du følger med på app eller bilens display og plugger ut til rett tidspunkt.
#9
BMW i3 / Sv: Business vs Professional skjermstørrelse
torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:44
Hvis jeg var på utkikk etter i3 hadde jeg styrt unna bil med navi business. Plastrammen rundt ser så himla billig og stygg ut.
#10
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:35
Har den gått fra 100% til 85% på et døgn?
Da har du antageligvis noe som trekker strøm. Sjekk tilstand på 12V-batteri, eller om du har ett eller annet tilkoblet som trekker strøm (dashcam e.l.).
#11
BMW i3 / Sv: Ny ladekabel november 2017?
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 23:06
Lader på ca 12A på en 16A kurs med schuko. Ny kurs for formålet lagt opp i 2014. Sliter ikke med det.
#12
BMW i3 / Sv: Bilen lader ikke
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:12
Da hadde det vel ikke vært en garantisak, hvis det var selvforskyldt.
#13
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
mandag 23. oktober 2017, klokken 15:46
Sitat fra: Nolle på lørdag 21. oktober 2017, klokken 19:29
Kan skrive under på at conti dekkene gjør bilen annerledes å kjøre. Dekkene er merkbart mykere, regen er mye svakere, antisladd slår raskt inn med litt hard svinging. Det blir interessant å se hvor bra de blir på glatta. Dekke er egentlig komfortable å kjøre med, men svak regen gjør bilen rar å kjøre synes jeg.
Erfarte med vinterdekkene fra Bridgestone at regen plutselig sluttet helt i sving da det var litt småglatt. Føltes ut som bilen faktisk akselererte, noe som gav meg et skikkelig "støkk". Siden har jeg alltid hatt foten parat på bremsen ved regen. I og med at det ikke er noe særlig motstand i drivverk vil det være som å sette gir i nøytral posisjon, slik at bilen bare ruller når bilen oppfatter underlaget som for glatt.

Litt avsporing, men bare nevner det da dette sikkert kan oppstå hyppigere med conti-dekkene selv om det kanskje ikke nødvendigvis er glatt, så hold foten på bremsen for å være mer forberedt!
#14
BMW i3 / Sv: BMW i3 Remote App
mandag 23. oktober 2017, klokken 09:28
Anbefaler å benytte tidsinnstilt forvarming hvis det lar seg gjøre. De fleste har fast tid de drar til og fra jobb, og med tidsinnstilt forvarming vil også batteri få optimal temp før avreise.
#15
BMW i3 / Sv: Lakkforsegling i3
søndag 22. oktober 2017, klokken 21:25
Sitat fra: Klykken på søndag 01. oktober 2017, klokken 10:56
Lakken faller jo ikke av hvis du IKKE har behandling av noe slag.
I så fall går det på garantien til bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA