Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Johnny

#1
Hordaland elbilforening / Sv: Kollektivfelt Drotningsvik
mandag 17. oktober 2016, klokken 22:01
Det tragiske med køakrobatikk generelt, er at det som er løsningen på problemet med saktegående trafikk for den enkelte, også er årsaken til problemet i utgangspunktet!
#2
Hordaland elbilforening / Sv: Kollektivfelt Drotningsvik
onsdag 05. oktober 2016, klokken 19:50
To år siden siste innlegg, men stadig like aktuelt...

Siden sist har andelen batteribiler ikke akkurat avtatt, og når jeg sitter i kø nedover bakken der hver ettermiddag, så kjenner jeg at jeg blir mer og mer flau på "våre" vegne. En juridisk rett er ikke nødvendigvis en moralsk rett. Sammen med aktiviteten til de ordinære køakrobatene, får dette trafikken til å stoppe nesten helt opp venstrefila. Mulig det er noe feil med meg, men jeg kan ikke begripe hvorfor ikke folkeskikk skal være et naturlig element i trafikken!
#3
For meg har det ingenting med hastighet, litt med sikkerhet, og veldig mye med komfort å gjøre. Det tok meg bare noen dager med batteribil før det ble klart for meg at lading ikke skal være noe jeg tenker på i det hele tatt. Drillen med å åpne bagasjeluka hver morgen og ettermiddag for å romstere med ladekabelen er ikke aktuelt for meg. Begge kablene er nå lagret permanent bak i begge bilene og er egentlig aldri i bruk. De har dog en reservefunksjon om en eller begge hjemmeladerene skulle slutte å virke.

For meg er det rart å se at folk baserer det elektriske bilholdet sitt på løsninger som i beste fall kan karakteriseres som midlertidige. Ledninger som henger ut av åpne kjellervinduer, ladekladder liggende på bakken med en plastpose surret rundt, er typer løsninger som normalt bare er bra nok i deler av verden vi ikke liker å sammenligne oss med.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Problemer med type 1 til 2
mandag 12. september 2016, klokken 12:27
Sitat fra: Navl1 på mandag 12. september 2016, klokken 12:02
er kabel av merket Dostar, noen erfaringer med det?

Helt grei kvalitet synes jeg. Faktisk mulig å fikse feil på de av den typen du har. Andre med støpte kontakter er det bare å kaste når de slutter å virke!
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Problemer med type 1 til 2
mandag 12. september 2016, klokken 09:18
Kabelen må være skikkelig inne i stolpen for det skal virke.

Har du lyst å måle litt, så ser fasiten slik ut.

https://evconnectors.com/pdf/DSI-DSIEC-EV_32P.pdf

Den bryteren i bilkontakten hadde vert en av mine hovedmistenkte.

#6
Lading av Tesla / Sv: Kan UMC lade andre type2 biler?
lørdag 06. august 2016, klokken 17:20
Sitat fra: El-boy på lørdag 06. august 2016, klokken 10:23
For å spore av litt så kan type 2 kabelen til E-Golf lade Tesla Model S... men vi testa ikke motsatt ;)

Det skulle tatt seg ut om Teslaen kunne lade type 2 kabelen til Golfen :o :o ;)
#7
Lading av Tesla / Sv: Kan UMC lade andre type2 biler?
fredag 05. august 2016, klokken 16:56
Nei, UMC virker bare på Mercedes og Tesla!
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hjemmelader
mandag 01. august 2016, klokken 17:51
Bør jeg koble varmtvanntanken min fast med 20A sikring?
#9
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 30. juli 2016, klokken 15:00
Og det merkes godt at mange som ferdes der er utrygge på motorveien og kanskje heller burde holde seg på bakveiene.

Det har gjerne noe å gjøre med at det finnes en del som ferdes der som er mer en trygge nok...
#10
Sitat fra: berge på fredag 29. juli 2016, klokken 10:09
Kirkebøboks er uslåelig. Noen burde gi mannen en pris.

Prisen bør nok gå til folkene som har designet denne flotte styresaken som er kjernen i "Kirkebøboksen".

https://ecoharmony.co.uk/collections/evse-protocol-controller

Kirkebø bør få skryt for å bruke den.
#11
Når det gjelder delen om "politimyndighet", så kommer jeg fortsatt ikke til å redusere farten min dramatisk fra 120 km/t som jeg normalt vil ha i venstre feltet for å legge meg inn bak trafikken som snegler seg av gårde i høyre felt. Illusjonen om fri fart på norske motorveier er ikke min!
#12
Jeg har faktisk gitt kjeft på Clas Ohlson for at de i det hele tatt selger gummikabler uten å selge endehylser. Alle som har tenkt å sette et støpsel på en kabel, bør skaffe seg en slik tang, synes nå jeg!
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Har Type 1 en fremtid?
søndag 17. juli 2016, klokken 18:08
Det som definitivt er feil, er å kalle en 20A kabel for 16A. Jeg koblet Teslaen til et 32A punkt nå med en slik kabel, og den lader med 20A. Jeg tror ikke at den stolpen har egne baner for 32A og 20A, så den stolpen er nok av den mindre krevende typen.
#14
Alle gjør feil, men det som ikke er tilgivelig i dette tilfellet er at de ikke testet installasjonen etterpå. Spesielt siden det ville være en veldig enkel test!
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hjemmelader
søndag 10. juli 2016, klokken 23:19
Kansje dette produktet er god markedstilpasning. Folk flest kan ikke begripe hva de skal med mode 3, og da er dette et flott produkt ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA