Ønsker å booke 6 eller 7 seter Model X med 3 barneseter t/r Oslo - OSL i sommer . Noen som vet om noen ?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: DennisTV på torsdag 08. september 2016, klokken 12:10
Når den gjelder den Dension og andre som bruker USB så står det:
Dette betyr at å bytte radiostasjon kan ta fra 5 til 40 sekunder avhengig av bufferstørrelsen som kreves av den aktuelle spilleren.
Håper bufferstørrelsen er stor på Leaf.
Vil gjerne høre brukererfaringer :-) 5 sekunder er lenge det også men over 10 sekunder er uaktuelt for min del.
Synd Nissan ikke kommer med en bytte modul.
Sitat fra: jsa061 på fredag 25. desember 2015, klokken 10:48
Fikk for en tid tilbake PM om DAB radio. Hiver ut svaret her i tilfellet noen er interessert. Jeg kjøpte en DENSION som jeg er nesten sikker på er den samme som selges av Nissan:Sitat
Hei,
endte opp med å kjøpe den hos http://www.bilradiospes.no/, mest på grunn av at de kunne fikse det på dagen. Prisen var egentlig 3400 med montering, men fikk den til 3000 når jeg nevnte at det var det Nissan ville ta for løsningen. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb hva dingsen heter, men mener det var den du refererte til.
Alt er skjult ja med untak av at den lille biten kabel som går inn i USB-utgangen. Selve radioen fungerer utmerkerket. Har ikke prøvd å skifte kanal via rattet, men det er i alle fall mulig å skifte kanal via Touch-skjermen. Men får opp alle radiostasjonene som om det skulle vært mp3-sanger. Man trykker pil opp eller pil ned, på skjermen, for å bla i sangene og så trykker man på den sangen/stasjonen man vil høre på. Annlegget tror altså at det er koblet til en minnepenn. Man merker egentlig ikke at man ikke har en original DAB-radio spør du meg.
Når man starter bilen så får man automatisk samme radiostasjon som man hadde forrige gang. Hvis man mister signal, f.eks i en tunnel så sier radioen "no signal". Det høres faktisk ut som om de har fått tak i samme damen som på navigasjonen. Hvis man ringer med handsfree så kobler radioen automatisk ut og inn igjen etterpå.
Lydkvaliteten er helt topp og dekningen er veldig bra - er alt i alt godt fornøyd. Skal som sagt sjekke hva den heter, men hvis det er samme løsningen Nissan tilbyr så er det egentlig ikke noe å nøle på.
Sjekket og det er Dension jeg fikk montert så da er det nok samme dingsen som Nissan selger.
Det er mulig å skifte kanal via rattet, men egentlig litt ubrukelig. Det tar ca 10 sekunder å skifte kanal så man kan ikke høre seg frem til en kanal. Det kombinert med at man har ca 40 kanaler gjør den funksjonen litt meningsløs. Det er heller ikke mulig å lagre favoritter..
Hvis man skal skifte kanal på rattet så må man i så fall huske nummeret på stasjonen man vil skifte til og så trykke seg frem til den. Man får nemlig ikke opp navnet på stasjonen før det har gått noen sekunder, men man kan se nummeret for nåværende kanal skifte for hvert trykk.
Det beste er altså å bruke touchskjermen - det fungerer greit.
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 08. september 2016, klokken 10:22Jeg har en kilde som sier at det har vært svært mange med utskifte av frontruter. Også flere ganger på samme bil.. Og at disse hr kostet opp mot 30k...Sitat fra: satheesh.net på onsdag 07. september 2016, klokken 12:46
Vi kommer til å sette igang en holdningskampanje, sammen med f.eks. NAF og Trygg Trafikk der informasjon rundt fornuftig kjøring og sunn bilvett står på agendaen. Helt tydelig at folk ikke klarer å beherske bil med mye krefter.
Tolker jeg det slik at skadene skylder kreftene med dertil råkjøring og at bilene ikke over over snittet på parkeringsskader og småbulker?
Sitat fra: Amoss på søndag 27. mars 2016, klokken 00:31Sitat fra: TS på søndag 27. mars 2016, klokken 00:19
Noen postet dette på YouTube, skulle visstnok være filmet utenfor New York. Lite troverdig, men ikke umulig at de bare har valgt å sette på trynet til S.
Pst: Merk deg fargeforskjellen mellom fronten og siden, og mindre hjul bak enn foran +++
Dette er altså ett bilde av fronten fra en Model S lagt på en video av en Mazda.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-model-3-leaked-video-fake.65895/
Sitat fra: N00b på lørdag 26. mars 2016, klokken 20:53Det har vært sagt at vi ikke kommer til å se et endelig produkt. Mest sannsynlig er det plattformen vi får se. Det har vært snakk om både sedan og mpv/suv. Noen postet dette på YouTube, skulle visstnok være filmet utenfor New York. Lite troverdig, men ikke umulig at de bare har valgt å sette på trynet til S.
Alt avhenger av M3 når det gjelder Tesla som selskap.
De har giret opp enormt i infrastruktur. Failure is nt an option.
Med det i tankene så blir ikke M3 en kokevasket S. De må tenke nytt og samtidig ike stikke ræva for langt utenfor kanten. Nå er det de viser oss 1 april, flere enn meg som ser ironien med april vits? Så er dette noe som de vil bruke 1,5-2 år på å få ut til oss.
Utilgivelig lang tid men så får vi tid til å bli vant med utseendet
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. november 2015, klokken 07:41Jeg klarer å kjøre PHEV på kun strøm "internt i Oslo" dersom jeg ikke akselerer for raskt, men da må jeg forvarme bilen og ikke slå på klimaanlegget for da starter bensinmotoren opp når det er under 10*C Heldigvis har jeg setevarme, dunjakke og stillongs.... Bruker heller Leafen til kona..
Men det blir håpløst snevert å se kun på produksjon. Man må se på livsløpet samt fordeler ved fravær av lokale utslipp. Når elbilen er dokumentert å kunne være 50-60% mindre forurensende enn lik fossilbil blir det svært misvisende å kun påpeke noe mer forurensende (per i dag) produksjon.
Jan Erik vet nok at påstandene er villedende. Jeg tror virkelig ikke han er så dum som han forsøker å fremstå.
Når det gjelder hybrider vil disse passe enkelte bedre enn rene elbiler de nærmeste 2-3 årene. Man skal riktignok ha et spesielt bruksmønster, og være manisk på å plugge i ledningen alle plasser man stopper. Men entusiaster kan klare å nå fabrikkens tall i snitt over året om de jobber hardt. Man må derimot påregne at hybrider ikke får lade på hverken offentlige eller private ladeplasser og ta det med i beregningen når man kjøper den. Men flere jeg kjenner som vurderer hybrid har ikke tenkt til å lade, noe som dessverre virker utbredt og som også forklarer hvorfor folk er langt unna å oppnå fabrikkens tall i praksis.