Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - covi

#1
Vanlig problem dette.
Håndtaket sitter på en firkantbolt med invendige splines, for å få denne til å sitte på akslingen har de klemt firkantbolten og således ødelagt splinsene.
Skru ut setet og borr ett hull tvers igjennom firkantbolten og sett i en splitt pinne. Det holder til du får byttet setet.

#2
Fungerer tilsynelatende bra med Samsung Tab 2 7". Har ikke koblet den opp mot adapter, men alle skjermbilder fungerer.
#3
Det er obligatorisk med kupevarmer med tidsur. Kupévarmer, 1300/550 W fra biltema gjør at du kan bruke kupevarmeren samtidig som du lader.
Kupevarmeren passer foran mellom gir og dashbord.
#4
Var rimelig sikker på at jeg skulle klare det uten noen større problemer.
Tok nesten 2000 høydemeter på turen, men start og mål var ca samme høyde.
#5
Kjørte 117 km i dag på kuperte vestlandsveier uten å være noe sinke i trafikken. 8 km på guess-o-meter og en prikk på batteri indikatoren ved ankomst.
#6
Sjekka service heftet. Det sier sjekk av trekkbatteri første gang etter 12 mnd, så hver 48. Mnd.

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2

#7
batteritest etter ett år og 17000 kjørte kilometer på min i-miev.
#8
på den første servicen på i-mieven så står bilen på verkstedet natten over for batteritest. Batteriet skal være ca 30%. Blir ikke dette praktisert på de "franske" bilene?
#9
Ingen kommentar på min første service. Men glykolene sjekkes ikke på første service. Jeg har laget en egen peileluke i isolasjonen min.

#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Klokke ?
søndag 10. mars 2013, klokken 11:19
går greit å komme igjennom der ved den orange flekken midt i bildet.
#11
I følge http://www.jurassictest.ch/GR/ så skal du ha ca 30% igjen på batteriet når du kommer fram. Denne regner med en estimert rekkevidde på 100 km, så jeg ville ikke vert for nervøs om du ikke benytter varmen.
#12
Kan du ikkje skrua ein haldar fast på sida av termostathjulet?
#13
Som tidligere nevnt, er litt kresen på spylervæsken under lave tempraturer, litt dårlig mottak på radioen.


Jeg opplevde at spaken som benyttes for å legge ned ryggen på baksetet løsnet. Dårlig mekanisk løsning med splines som var klemt fast. Dette hadde ødelagt splinsene og akslingen var blitt oval. Fikset dette selv ved å borre inn en splittpinne. Gadd ikke å ta noe garanti på dette.

Ellers er det fryd og gammen.

Blir spennende å se når bilene blir noen år hvordan kvaliteten er.
#14
Skulle kansje vasket bilen først, men det er stort sett slik den ser ut på vinteren.
#15
Elinor er på service i dag, skal ordne noen bilder til helgen.
Boltene er festet i skjørtet. 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA