Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - peik

#1
Tesla / Sv: Tesla-avgift fra 2018
torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:00
Sitat fra: pwb på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:13
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:01
Norge bryr seg virkelig om miljø, ja!  :+1:


Det er jo nettopp det de gjør. Tunge biler sliter mer på veiene, mer slitasje på veiene gir mer svevestøv.
Ja, og med tunge biler mener man buss og lastebil. Det er også de som virvler opp mest svevestøv pga karosseriform og bredde. Om en bil veier 2 eller 2,5 tonn har null å si for slitasje og støv. Regjeringen trenger å kompensere for bortfall av inntekter fra bilavgifter. Det er eneste årsaken til denne avgiften. Særlig lurt er det vel neppe. Model X er den elbilen som i størst grad gjør at en familie kan greie seg med én bil. Spørs om ikke Tesla må lage en norgesmodell av X der vekten skrelles ned til 2 tonn.
#2
Model X / Sv: Model X på Finn.no
tirsdag 19. september 2017, klokken 08:03
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103561201&ref=conversation&fks=103561201
Model X med 85 kWh batteri. Finnes både 60, 75, 90 og 100?
#3
Model X / Sv: Model X på Finn.no
søndag 17. september 2017, klokken 10:52
Jeg ble så irritert over å ikke få svar på lånebetingelsene at jeg kjøpte en helt annen bil. Dieseltralle en stund til å påvente av bedre totalopplevelse ved å eie/kjøpe elbil...
#4
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 26. august 2017, klokken 09:56
Det man må huske på er at kronekursen er sterkt bundet til oljeprisen. Og oljeprisen er sterkt knyttet til etterspørselen. Hva skjer da når elbilene begynner å ta av skikkelig? Det ville ikke overraske meg om oljeprisen faller betydelig over de neste årene, og da dras kronen med i fallet. Og dollaren blir altså dyrere.Analytikerne som forventer at kronen vil styrke seg forventer også at oljeprisen vil fortsette å stige. Dette er svært usikkert.
Vi får se hvordan det går med kronekursen hvis vi får en regjering satt sammen av AP, Rødt, SV og MDG. Med den dårlige oppslutningen AP har nå er sjansene for en ren AP-regjering små. Blir spennende... ☺
#5
Model X / Sv: Skvettlapper Model X?
onsdag 16. august 2017, klokken 07:08
Nei, disse var til å brukes. I dag blir det jo skader bare man så vidt er borti en annen bil... I Frankrike er det fortsatt slik at man dytter seg p-plass ved skubbe på bilen foran og bak for å utvide luken.
#6
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
tirsdag 15. august 2017, klokken 12:57
Ok, interessant.
#7
Model X / Sv: Skvettlapper Model X?
tirsdag 15. august 2017, klokken 09:53
Er det mulig å få montert Volvo støtfanger også? De har jo glemt støtfangere på Teslaene.
#8
Model X / Sv: Dyrere med brukt Tesla model x enn med ny?
tirsdag 15. august 2017, klokken 09:46
De jeg kjøpte min Model S i 2015 kom det en kraftig prisøkning rett etter inngått avtale. Min pris ble den samme som på avtaletidspunkt. Det samme må vel gjelde om prisendringer er kundens favør skulle en tro.
#9
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
tirsdag 15. august 2017, klokken 09:09
Den linken fungerer ikke, eller så er det til en gruppe jeg ikke er med i... Prøvde å ringe for å høre, men får kun tilbud om å legge igjen beskjed.
#10
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
tirsdag 15. august 2017, klokken 08:56
Ligger fortsatt inne 0,25%. Rart at det skal ta så lang tid å rette feilen...
#11
Model X / Sv: X75 eller X100
mandag 14. august 2017, klokken 09:05
Sitat fra: Epleskreller på mandag 14. august 2017, klokken 08:54
Med 75 måtte jeg ladet på Nes hver gang. Ikke noe stort problem, men jeg er ikke veldig glad i ladestopp :)
Det verste med ladestopp på Valdresporten er den elendige kaffen de serverer. Minner om amerikansk motell kaffe, dvs brunt, lunkent vann uten smak. Åpningstidene er heller ikke noe å skryte av...
#12
Model X / Sv: X75 eller X100
mandag 14. august 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 14. august 2017, klokken 07:51
Kommer ann på behovet ditt. Jeg personlig endte opp med X75 fordi den dekker alle mine behov. X100 vil jo være litt mer attraktivt på sikt, men den vil også kunne ta en betydelig verditap, som alle andre biler i denne prisklassen.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Hva er erfaringen så langt med hensyn til rekkevidde for x75 ved landeveiskjøring i 80-90 km/t? Har hatt en S 85 D som var oppgitt til ca 500 km. Realistisk rekkevidde for den var ca 350-400 km for variert landeveiskjøring uten de store krumspring.
#13
Model 3 / Sv: Hvorfor jeg trolig ikke henter ut min Model 3
mandag 14. august 2017, klokken 07:48
Sitat fra: nix på søndag 06. august 2017, klokken 21:28
Res ID starter iallefall på 364...
Men det er ikke så viktig, det er jo ikke lett å overføre dette til andre uansett har jeg skjønt.
Jeg tror heller ikke det er mulig. Man må nok kjøpe bilen selv for deretter å videreselge bilen som "bruktbil".

Når det gjelder årsak til kansellering var det lille sedanlokket bak som var utslagsgivende sammen med usikkerhet rundt rekkevidde.
#14
Model X / Dyrere med brukt Tesla model x enn med ny?
søndag 13. august 2017, klokken 10:31
Har sett på en del annonser for 75D/60D og sitter igjen med inntrykket at brukte er dyrere enn nye. Ofte biler med lite ekstrautstyr der eneste fordelen er at man får fri tilgang på superladere og slipper å vente i to måneder på levering. Ved normal bruk utgjør ikke lading på superladere mange kronene i året. Er det noe jeg har misforstått eller gått glipp av?
#15
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ampera-e på finn.no
lørdag 17. juni 2017, klokken 06:19
Informativ analyse av annonsene på finn.no, Tessy! :) Takk for det! Så mye mer enn listepris tror jeg ikke jeg er villig til å betale...

Sitat fra: turfsurf på onsdag 07. juni 2017, klokken 08:35
Model S er den mest praktiske bilen jeg har hatt. Samme med i3 :). Alt kommer jo an på tiltenk bruk. Model S er ikke praktisk som bybil på samme hvis som at i3 ikke er praktisk på bilferien til Italia.
Model S er en super bil, men dekket ikke mine behov. Måtte klappe inn speilene hver gang jeg rygget inn i garasjen hjemme, var ikke høy nok for veien inn til hytta, ladet seg ut mens jeg var på hytta, regenererte ikke på vei fra hytta grunnet kaldt batteri. Man lærer en masse av å ha elbil som man ikke visste om da man kjøpte den, f eks at man alltid bør starte med oppvarmet batteri om vinteren og at bilen alltid bør stå tilkoblet til vedlikeholdslading når det går lang tid mellom hver kjøretur. Uten strøm på hytta startet jeg med iskaldt batteri som gjør at man ikke før noen regenerering til tross for ca 800 høydemeter ned de første milene. Resultatet var at jeg måtte bruke 50% lenger tid både til og fra hytta, pga ladestopp...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA