Undskyld at jeg ikke skriver på norsk, men jeg er sikker på at de fleste her kan stave sig vej gennem lidt dansk.
Jeg vil varmt anbefale interesserede i at besøge Better Places showroom i Hellerup, i København, hvis de får chancen: http://danmark.betterplace.com/
Jeg prøvede Renault Fluence ZE i sidste uge, og jeg er begejstret! Bilen er stor, ligger fantastisk på vejen og kører 0-100 km/t på 9 sekunder. Interiøret er som i større Renault'er, og der er massere af plads - undtagen i bagagerummet, fordi batteripakken fylder en del.
Med hensyn til leasing/leje/eje af batteripakke. For et beløb svarende til et par tusinde danske kroner, får man hos PBP fri adgang til sin egen ladestolpe, og kan lade for hvad der svarer til det antal kilometer man køber abonnement til. 10.000 kilometer koster fx 1.700,- om måneden, 15.000 koster 1.900,- og så videre. Det betyder også at man kan køre ind på en batteriskiftestation, og gratis få byttet sin batteripakke ud, med en fuldt opladet. Alt er betalt i abonnementet. Man slipper således for evige spekulationer om, om ens batterier går flade eller ikke virker.
Største problemer er i mine øjne: kan man sælge sin Fluence om fire-fem år? Hvad er værditabet? Eksisterer Better Place til den tid? Er der fundet på bedre koncepter i 2015-16, der gør min Fluence værdiløs? Altså intet, der har med batterierne at gøre, som flere af jer skriver.
Jeg vil varmt anbefale interesserede i at besøge Better Places showroom i Hellerup, i København, hvis de får chancen: http://danmark.betterplace.com/
Jeg prøvede Renault Fluence ZE i sidste uge, og jeg er begejstret! Bilen er stor, ligger fantastisk på vejen og kører 0-100 km/t på 9 sekunder. Interiøret er som i større Renault'er, og der er massere af plads - undtagen i bagagerummet, fordi batteripakken fylder en del.
Med hensyn til leasing/leje/eje af batteripakke. For et beløb svarende til et par tusinde danske kroner, får man hos PBP fri adgang til sin egen ladestolpe, og kan lade for hvad der svarer til det antal kilometer man køber abonnement til. 10.000 kilometer koster fx 1.700,- om måneden, 15.000 koster 1.900,- og så videre. Det betyder også at man kan køre ind på en batteriskiftestation, og gratis få byttet sin batteripakke ud, med en fuldt opladet. Alt er betalt i abonnementet. Man slipper således for evige spekulationer om, om ens batterier går flade eller ikke virker.
Største problemer er i mine øjne: kan man sælge sin Fluence om fire-fem år? Hvad er værditabet? Eksisterer Better Place til den tid? Er der fundet på bedre koncepter i 2015-16, der gør min Fluence værdiløs? Altså intet, der har med batterierne at gøre, som flere af jer skriver.