Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mortnbh

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt eller ny iOn? (eller elbil generelt)
torsdag 24. november 2016, klokken 07:23
Jeg har nå hatt en Ion i snart fire år. Den har kjørt nesten feilfritt hele tiden og den eneste feilen jeg hadde, ble fikset på garantien. Så på mange måter er jeg strålende fornøyd med bilen. Den har heller ikke tapt antall km på batteriet etter snart 100.000 km.

Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe en brukt Ion.

Den er morsmom å kjøre, men den er jo mer eller mindre ribbet for alt du kan tenke deg av moderne komfort. Men den er billig og driftsikker og fungerer godt til pendling. Selv pendler jeg hver dag 80 km og får lade på jobben. Jeg har også brukt den til å reise Røyken Risør og Røyken Lillehammer. Må da legge inn god tid til å kjøre roligere og med flere stopp på hurtigladere.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Ladekabelen med kladd Peugeot Ion
lørdag 12. september 2015, klokken 08:47
Min kontakt er sliten og må byttes. Det er stikkontakten som er sliten og gummien rundt kablene ligger nå åpent.

Kan jeg gå til en elektriker og få satt på ny, eller må jeg kjøpe en helt ny lader.

Ny lader er jo fryktelig dyre. Hvor kan jeg få kjøpt ny lovlig 3. part lader
#3
Jeg bor rett utenfor Oslo og har forsøkt å skifte min radio. Men koblingsboksen bak er jo helt syk.
Så siden jeg ikke får tak i riktig koblingsboks må jeg nok be ett firma foreta ett slikt bytte. Det ser ut som man må klippe ledningene for å bytte radio.

ER det noen anbefalinger på noen som gjør en slik jobb.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:03
Jeg velger også på korte turer å lade bilen når det er ladeplass og annen plass ikke er ett alternativ. For meg er det viktig å vise at ladeplasser ikke er parkeringsplass.

Like greit å ikke provosere hverken elbilister eller fosile bilister.
#5
Dere som trenger Chademo i dag, kan stille dere bak i køen. Jeg vil være der ca kl 1830.  8)

#6
I dag 19. desember åpner det ett stort anlegg i Stathelle. Endelig blir den hvite elbilflekken ned mot sørlandet dekket.
#7
Endelig åpner det i dag en hurtiglader i Stathelle. Nå kan jeg klare å kjøre ned til Risør, selv om siste etappe blir med ett nødskrik.

81 km som er frem til mine foreldre blir på siste kw er jeg redd.
Jeg kjører en Peugeot Ion. Sommerstid vil dette gå garantert lett. Men i dag må jeg være forsiktig og legge meg etter trailere og få med mest mulig dragsug.

Merker jeg at det blir lite strøm så få jeg heller ta en times pause og låne en stikkontakt på Brokelandsheia.

Dere andre som har en av trillingene. Mener dere at jeg vil komme til å presse batteriet for mye?
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ishavsveien får nye eiere
torsdag 18. desember 2014, klokken 23:09
Trøsten er at Ishavsveien ikke får utbetalt ei krone før de har levert. Så eiendelen for 2014 blir ikke noe større enn i 2013.

Jeg er overrasket over at vi ikke får nyheter om at de nå har levert noe. Hadde de hatt en milimeter av troverdighet burde de fått satt opp minst en hurtiglader nå før nyttår ned mot sørlandet. Men på deres hjemmeside står det fortsatt at de har en fase 2 som skal være ferdig innen utgangen av 2014.

For min del så gleder jeg meg over at Fortun åpner en stor ladestasjon med flere hurtigladere på Lasses verksted bare få meter fra Lasses kro som Ishavsveien skulle ha levert i løpet av 2013.

Noen som vil være med på en betting om når Ishavsveien er solgt eller konkurs? Tipper det er dramatiske endringer innen 1/7 2015. Sånn som de holder på i dag har de ikke livets rett som selskap.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Fakkeltog mot Ishavsveien
tirsdag 25. november 2014, klokken 15:05
Egentlig burde man tatt bort de stedene fra hurtigladekartet hvor Ishavsveien har planlagt å bygge ladestasjoner. Vi har ingen erfaring med at selskapet leverer noe som helst. De har noen ladere som de overtok fra den gangen de overtok fra Ishavskraft. Men som Ishavsveien og med ledelsen i dag har de levert null og niks.

Jeg har ingen tro på at de noen gang kommer til å bygge ut en eneste hurtiglader til. Kommer jeg i en situasjon hvor jeg kan velge leverandør, så blir de konkurenten til Ishavsveien. De har nå brukt opp sine muligheter i mine øyne. Jeg håper de går konkurs eller at Fortum eller Grønn kontakt kjøper dem opp.

#10
Jeg opplever utbyggingen av hurtigladere som ekstremt treg. Synes det har stått mer eller mindre stille de siste to årene.
Jeg kjenner at dette tærer på mitt engasjement for å kjøre miljøvennlig.
Ishavsveien har bestemt seg for å rane sine kunder og Transnova. Skikkelig useriøs aktør. Jeg kjøper meg heller en dyr bensin bil og kjører nedover mot sørlandet enn å betale de summene de krever.
Grønn kontakt har ingen planer om å gjøre noe nedover E18
Heller ikke Fortum.
Statoil derimot har noen planer, men dessverre har de enda ikke kommet opp med noen dato for når de tror de er oppe med sine stasjoner.

Jeg ser ikke det helt stor med mange hurtigladere inne i storbyene, men derimot langs hovedfartsårene må det snart komme opp ladere med minst 5 mil avstand rundt hele landet.

Jeg var overraskende positivt over å se hvor mange ladere det var mellom Oslo og Lillehammer. Ikke vanskelig å kjøre den veien, heller ikke ned mot svenskegrensa. Jeg har ikke prøvd meg opp mot Fagernes og den veien, men ser det popper opp ladere som gjør at man kan komme seg opp på fjellet.

Ellers i landet kjenner jeg ikke til. Men min tålmodighet med Ishavsveien er lik null. Tro meg de kommer ikke til å levere i det hele tatt og er til stor skade for utviklingen av elbiler i Norge

#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hva skjer med Ishavsveien?
mandag 01. september 2014, klokken 10:31
Dette er skremmende lesning.

http://www.ishavsveien.no/aktuelt/
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hva skjer med Ishavsveien?
mandag 01. september 2014, klokken 10:29
Jeg har mistanke om at de aldri kommer videre. Når vi ser på regnskapstallene så er dette en veldig svak stilt firma. Det er jo mer eller mindre ett kjøkkenbordsfirma.

http://www.proff.no/regnskap/ishavsveien-as/oslo/bygg-og-anleggsleverand%C3%B8rer/IF397610CVG/

Å bygge ut en infrastruktur for elbiler krever mer enn 74.000 i omsetning.
Jeg er redd vi når som helst kan lese at Ishavsveien er konkurs.
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Nå er jeg lei av å vente
onsdag 20. august 2014, klokken 08:07
Jeg ønsker at Elbilforeningen kunne gjøre en sak på dette.
På Ishavskrafts hjemmesider står det at de skal ha oppgradert sine ladestasjoner i løpet av sommeren 2014. Bare for å minne dem så er det snart slutt på sommeren.

Jeg ønsker meg andre aktører mer banen. Jeg kan bare ikke skjønne at Mc Donald fortsetter sin utbygging og Statoil kommer med flere ladestasjoner.

Ønsker at Fortum kunne orientere litt bedre om sine planlagte utbygginger.

Jeg ønsker å vite om jeg kan planlegge å kjøre ned til Sørlandet til jul.

#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Nå er jeg lei av å vente
tirsdag 19. august 2014, klokken 12:44
Står det noe av interesse for oss andre i disse dokumentene? noe som bør bekymre oss? glede oss eller oppmuntre oss.
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Nå er jeg lei av å vente
tirsdag 19. august 2014, klokken 09:46
Bare for å legge til ett poeng til. Før sommeren stod det på Ishavsveiens hjemmesider at fase 2 skulle være gjort i løpet av sommeren 2014. Nå står det bare 2014. Minner om at deres ladestasjoner var lovet ferdig så tidlig som november 2012!!!!!

Det er ikke deres prispolitikk jeg misliker mest. Det er at de holder oss elbilbrukere for narr.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA