Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elcat

#1
Takk for svar, jeg tror jeg vil avspore denne tråden hvis jeg fortsetter. Bedre å starte en ny en. :)
#2
Sitat fra: Crusade på torsdag 31. mai 2012, klokken 12:22
Det viktige her er å ta det rolig i dei lange oppoverbakkene innover Lier og mot Asker. Disse suger strøm om ein prøver å følge trafikken. Heldigvis er det krabbefelt på deler av strekningen slik at ein kan sige oppover i 50km/t uten å være til bry for andre.

Hei, vurderer sterkt en trilling, men ble bekymret pga sitatet over. Dette var tilfelle med gamle bly-syre-elbiler og andre eldre løsninger. Jeg er klar over at det er noe som heter indre motstand i batterier og at det ikke er lurt å prøve å holde max-fart i lange motbakker, men 50km/t????!!!!! Er dette nødvendig med moderne LiPO4 batterier? Jeg har lang fartstid med en gammel el-cat fra Finland, men er det noe jeg ikke er interessert i så er det 50km/t i oppoverbakker, har gjort nok av det. El-cat til salgs for en slikk og ingenting forresten, smart vinterløsning med klimastyrt kasse til batteriene, bensin kupevarmer, mm, men det ER bly-syre.

Innspill mottas med takk :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA