Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bno

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 11:12
Det er ikke seriøst idag og lever uten den muligheten.
#2
Model 3 / Sv: Leveringsdato når?
mandag 02. oktober 2017, klokken 08:49
Sitat fra: Løve på søndag 01. oktober 2017, klokken 16:30
Ramp up kurven til Tesla ligger bak S-kurven til Elon så ikke forvent noen Model 3 før godt ute i 2019.
Slik har du holdt på i lang tid. Hvem du jobber for vet jeg ikke men det er mye møkkaspredning fra deg hele tiden.
#3
Litt usikker på hva du mener med app. Min virker upåklagelig. I hvertfall mye bedre og stabil enn VW og Nissan sin. Om jeg savner noe på app siden så er det mulighet til å stoppe lading.
#4
Tror vel også man kan anta at bilen overflødiggjør seg seg selv i 2019 med alle nykommere og standard rekkevidde nord for 500Km. Så å vente til 2019 er vel absurd i det perspektivet.
#5
"A new study by the International Monetary Fund puts the total cost of fossil fuel subsidies at approximately $10 million a minute globally, when health costs and environmental degradation are included, never mind the effects of a destabilized climate in future centuries."

"When drilling for oil was a start-up industry in the 1890s, it cost today's equivalent of $500 a barrel to get it out of the ground, according to UC San Diego's James Hamilton in his study Oil Prices, Exhaustible Resources, and Economic Growth."

Kilde: http://www.renewableenergyworld.com/articles/2015/06/a-closer-look-at-fossil-and-renewable-energy-subsidies.html
#6
The Myth About Renewable Energy Subsidies
Sakset fra denne klden: https://cleantechnica.com/2016/02/25/the-myth-about-renewable-energy-subsidies/

"By contrast, the large-scale wind and solar industries in the US have had to content with repeated changes to their federal support mechanisms. The tax credits have been changed seven times in a decade.

"How can you plan a wind turbine factory or project in those types of conditions," he asked.

And he used this graph to illustrate the short-term nature of the subsidies that renewable energy does get. And the biggest benefit. "You put subsidies in renewable energy and costs go down" to the point where they are not needed any more. That has not happened with fossil fuels and nuclear.
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Vadedybde
søndag 01. oktober 2017, klokken 19:04
Det hadde jeg stått over ja.
#8
Elbiler i media / Oslo2Rome prosjektet
søndag 01. oktober 2017, klokken 17:34
Kom over et innlegg i dag vedr. dette "oslo2rome" prosjektet.

"Samarbeider med gigantselskaper. I motsetning til mange andre kryptovalutaer har IOTA mange kommersielle partnerskap med noen av verdens største bedrifter, slik som Volkswagen, Innogy Bosch og Cisco.

– For å gi et eksempel, så skal Innogy bruke IOTA i Oslo2Rome-prosjektet i oktober i år, sier han. Oslo2Rome-prosjektet går ut på å bygge standardiserte ladestasjoner for elbiler i hele Europa.
Kilde: http://e24.no/boers-og-finans/bitcoin/droppet-ut-av-skolen-som-17-aaring-grunnla-kryptovaluta-verdt-13-5-milliarder/24147277

Vider om O2R prosjektet her: https://www.oslo2rome.com/
#9
Enig at det er Kina som seiler opp sammen med US (Tesla TM3)
#10
Sitat fra: Amatøren på lørdag 30. september 2017, klokken 21:07
At ESA vil blande seg inn i norsk politikk er grunn god nok til å kutte hele EØS tullet!
Det er en av mange gode grunner. Det stinker korrupt av hele suppa. Vi må gjøre kort prosess snart med det kleptokratiet.
#11
Tok en times tid. La ikke så mye fokus på detaljer omkring saken. Forhandler er rett over gata så 10 sekunder hjem. Kommer tilbake her når resultat foreligger fra Tyskland. Kan være stikkprøver ja...
#12
Model 3 / Sv: Kansellering
fredag 29. september 2017, klokken 22:42
Det var da veldig så negativ da både her og på Hyundai kona forumet.  :o
#13
Mulig det da er såpass uviktig at det tas ved leilighet les service?
#15
Sitat fra: doldis1 på fredag 29. september 2017, klokken 18:30
Sitat fra: bno på fredag 29. september 2017, klokken 17:47
Sitat fra: doldis1 på fredag 29. september 2017, klokken 17:27
ESA kan gjøre hva de vil .. Når denne saken evt. er ferdig i Eftadomstolen om 5-10 år er dette over forlengst.
Miljøtiltak er unntatt fra regelverket så Norske myndigheter kan trenere denne saken herfra til helvete om de
vil, og skulle Norge bli dømt har ikke Eftadomstolen engang sanksjonsrettigheter ..
OK, men kan det tenkes at Norske toneangivende politikere som ikke er i opposisjon ser muligheten for å skylde på andre når proveny uventet har uteblitt for å si det slik og ikke er så veldig i mot å etterkomme ESA krav her?

Ja det kan det...
MEN skulle FRP bruke dette som et påskudd til å ville torpedere elbilincevtivene vil ikke regjeringen bli
gammel, det var en grunn til at så mange valgte å stemme inn Trine, og for min del var det ikke kjærligheten
til katter, for å si det sånn  ;D

BTW. Dette kommer opplagt etter påtrykk fra tysk bilindustri. De gjør hva de kan for å kjøpe seg tid og
lille Norge står som et fyrtårn og leder an elbilalderen...
Dette er patetisk og kommer ikke til å utsette framtiden en eneste dag !
OK da ser vi dette ganske likt skjønner jeg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA