Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElTorro

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varmeapparat
lørdag 21. oktober 2017, klokken 12:13
Fikk bilen tilbake på mandag. Takk til Mobile Kjeller for at de prioriterte denne jobben. Byttet sirkulasjonspumpe til varmeapparatet. En sak de ville ta opp med produsent.
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Forhåndsprogrammering av klimaanlegg
søndag 08. oktober 2017, klokken 23:05

Ser ikke ut til at det er noen mulighet for dette. 

Derimot kan du unngå at lys kommer på hvis du ikke har lysbryteren i <Auto>-innstilling.
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varme/AC
søndag 08. oktober 2017, klokken 22:37

Ofte kan det være slik at man stiller inn på 23gr for å få god varme i kupeen, men etter en stund blir dette litt for varmt.

Har man da satt på Auto og justerer ned til 22 gr, så i stedet for å redusere litt på oppvarmingen, så begynner den å kjøle for raskt å "etterkomme førerens ønske" om én grad lavere temperatur.

Har funnet ut at det da er bedre å slå av Varme/AC noen minutter, til temperaturen i kupeen synker, så sette den til ønsket temperatur, feks. 21 gr, og så skru på igjen Varme/AC.

Temmelig tungvint i forhold til kun å la den stå på Auto, men det ser ut til at dette funker dårlig med våre nordiske temperaturer.   >:(
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varmeapparat
torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:04
Fra kald bil så ser jeg at den trekker ca. 5 kw ved start. Varmekolber blir derimot raskt varm, da det ikke er noe vann som sirkulerer, så da er det tydeligvis en termostat som kobler inn, for da går forbruket ned til 1-2 Kw.
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Varmeapparat
torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:41
På vei til fjellet i helgen. Stoppet for lading en halv times tid på Elverum. Når vi reiste derfra kom det bare kald luft fra varmeapparatet. Prøvde å stoppe etter ca 30 km, slo av bilen og ventet 10 min, men det ble ikke bedre. En kald opplevelse de neste 100 km.
Neste dag ikke noe bedre. Sjekket alle tenkelige sikringer. Alt OK.
Ringte Opel OnStar. Ble satt over til «mitt» verksted. Det eneste forslaget de hadde var å koble fra 12v batteriet i 5 min. Heller ikke dette hjalp.
Litt feilsøking viser at varmekolben virker (sitter rett bak høyre hovedlys). Derimot sirkulerer ikke varmtvannet gjennom varmeapparat-registeret, så det kan virke som om sirkulasjonspumpa til varmeapparatkretsen ikke virker.

Noen som har opplevd dette, eller har noen forslag til løsning på problemet ?
#6
Jeg fikk samme melding i går:

LAV OLJE-LEVETID I DIN 2017 OPEL AMPERA-E
alert
Bestill Service Snarest
Kjære Opel OnStar-Kunde!
Vi har oppdaget at olje-levetiden i din 2017 Opel Ampera-e er under 5 %.
Kontakt din forhandler eller flåtesjef for å avtale oljeskift.
Klikk på her for å be om en avtale med forhandleren din. Du kan også bestille service gjennom smarttelefon-appen, eller ved å trykke på den blå OnStar-knappen i bilen og snakke med en rådgiver.
Du kan se gjennom diagnoseopplysninger ved å logge deg på din OnStar-konto på nettet via koblingene nederst i denne e-posten eller via smarttelefon-appen.
Hvis du har spørsmål, kan du kontakte en OnStar-rådgiver på 80058217 eller trykke på den blå OnStar-knappen i bilen.
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
tirsdag 15. august 2017, klokken 06:30
Tenker å ta av sykkelstativet, og la resten sitte på. Sykkelstativet er lett å ta av og på.
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
mandag 14. august 2017, klokken 11:27
De to U-formede festene er til langrennsski. Et par i hver, på høykant. Følger med en gummistropp til å feste med (ikke satt på slik at den ikke blir morken i sommersola)
#9
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
fredag 11. august 2017, klokken 15:28
Klar for sykkeltur :-)
#10
:-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
#11
Til Hamburg kan du bruke cruice-control mesteparten av veien, så det går nok bra :-)
#12
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ladekabel lås på AE?
onsdag 05. juli 2017, klokken 23:33
Når jeg lader med min Siemens 16A lader viser den <ladestasjon> på skjermen.

Kabel er da låst under lading, men låst opp når den er ferdigladet. Både ved 100% og ved Hilltop.

Tror den skiller på Siemensladeren og den originale som følger med bilen.

Når jeg bruker Siemensladeren er også valget for 6A og 10A deaktivert
#13
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Langturforbruk
lørdag 01. juli 2017, klokken 21:53
Hvor hurtig lading opplever dere ved hurtiglading ?

Selv har jeg ikke kommet over 40 kw, men så har jeg ikke hatt under 50% restverdi på batteriet.

Blir det 50 kw når batteriet nærmer seg tomt ?
#14
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Langturforbruk
lørdag 01. juli 2017, klokken 21:47
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 29. juni 2017, klokken 23:37
Føyer meg inn i rekka med imponerte eiere på langtur. 74 mil på en dag er null problem, klima på, passasjerer og bagasje i bilen, full fart på motorveien hele veien fra nord for Oslo til Kristiansand uten å lade med stor rest på batteriet [emoji1360]
Ladet kun når jeg stoppet av andre grunner, trengte ikke egen ladestopp. Rekkevidden er så stabil å forholde seg til at jeg kjørte helt ned til "low" for å se hvordan det fungerte.
Slo ut på ca 20 km rest da kom "power reduction engaged" og kraft ble redusert, etter ytterligere noen kilometer kom "low"  og blinkende orange strek på batterimåleren. Ville da ikke kjøre i null så kjørte da hjem og satte på lading.

Topp langtursbil

Synes snitt på 14,0 kWh/100 km med lange perioder i 110-120 og full bil er meget respektabelt.

Virkelig en ny verden [emoji1]

Lading ble;
Hurtigladeren i Kristiansand ved Sør Arena (Kiwi) ville ikke starte, så jeg ladet en drøy time på en 22 kWh stolpe ved siden av mens jeg så fotballkamp. Deretter mens vi spiste et raskt måltid på McD i Grimstad 50 kWh (kanskje 15 minutter), og så mens passasjereren min måtte ha røykestopp på Brokelandsheia i ca ti minutter.
Thats IT [emoji41]


#15
Veldig enig i <goggo>


Bensinstasjoner er ideelle lokasjoner for hurtigladere, da de ofte ligger fint til i forhold til hovedveier og trafikk knutepunkter, de har hyggelig og serviceminded betjening, de har toalettfasiliteter og mulighet for en rask matbit, de er ofte døgnåpne, og de er lett å finne fram til når man er ukjent i området - de fleste GPSer har de jo til og med inne som POIs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA