Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Loff

#1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Flyvende elbil
fredag 28. april 2017, klokken 15:12
Var vel Siemens-motor i Watts-Up!, prototypen på elektrisk Pipistrel Alpha Trainer. Når Airbus ville vere først til å flyge elektrisk over den engelske kanal med E-fan godkjente Siemens plutseleg ikkje flyging over vatn med motoren som stod i Watts-Up!. Meiner samarbeidet mellom Pipistrel og Siemens fekk seg ein knekk av det..
#2
Model S / Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?
onsdag 10. september 2014, klokken 11:50
Det spørs på førarkortet hans, har han BE er det aktuell vekt.
#3
Mitsubishi I (fossilutgaven) har også hekkmotor og bakhjulsdrift. Det samme har Tata Nano. Den nye bobla derimot..
#4
Elbiler i media / Sv: Dette koster elbilen
torsdag 04. februar 2010, klokken 11:16
At fossilbilen får økte vedlikeholdsutgifter etter hvert kan være en sannhet med modifikasjoner.. når bilen er ny må du ta service etter gitte intervaller for å beholde garantien, mens en når bilen blir eldre kan ta ting etterhvert. Min 1985-modell har vel rundt regnet kostet meg 5000 i året i vedlikehold og reparasjoner, tror nok du må betale litt mer i året for service på en nybil. Dersom du skrur selv, blir det ennå bedre. Har veldig lyst på elbil, men investeringen lar seg ikke forsvare all den tid kone og barn bruker opp lønna mi :(
#5
Alt det andre / Sv: Kyr og Biobiler
fredag 04. desember 2009, klokken 12:11
Problemet med kyr (og sauer, risdyrking mm) har ingenting med CO2-utslipp å gjøre. Problemet er at de produserer metan, som er en mye kraftigere drivhusgass enn CO2. dersom vi hadde kunnet samle inn denn metanen og brent den (biodrivstoff :)), hadde vi fått ut CO2 og vanndamp, og da hadde kyrne vært klimanøytrale.
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kabeltverrsnitt
onsdag 07. oktober 2009, klokken 13:41
350A/10mm2=35A/mm2
#7
Ser ut til at opprydding i grupper kontra forum er i gang..
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Finnes det noe alternativ til Think?
onsdag 04. mars 2009, klokken 14:51
Ranger? Er jo bruktbil da.. men hadde kjøpt en på sekundet om jeg hadde råd :'(
#9
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Dansk Kewet 2 på Finn
torsdag 29. januar 2009, klokken 15:24
Ser det ligger en kewet 2 til salgs på Finn.no som står i Danmark. Hvordan får man en sånn på norske skilt? Hva vil det koste å få den ombygd til 72V, inkl modding av hjuloppheng for økt stabilitet?

Wannabe elbilist, kjører for øyeblikket 85 Granada med carputer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA