Jeg opplever det samme selv. 80% blir noe i overkant av 80. I tillegg blir ladingen ferdig i god tid før timer-tidspunktet. Gjerne flere timer før.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Radiv på tirsdag 11. september 2012, klokken 00:13
Hvis SOC meter er så nyttig, hvorfor er det ikke standardutstyr evt i tillegg til batteri-barene?
Kunne om så være på extrautstyrlista!
Sitat fra: Aspiranten på mandag 25. juni 2012, klokken 14:10
Er det idiotisk å bruke cruisecontrol?
Har kjørt 90km på E39 og har én batteriprikk igjen. Stigning på 400 moh midt på strekningen. 5 prikker varme, ladet 100% flere ganger i det siste, brukte ikke AC, lite radio, khøring i 60-80kmt.
På vinteren har jeg rekkevidde på ca. 90km.
Er det jeg som har fått mandagsbatteriet?
Sitat fra: 2EL på torsdag 14. juni 2012, klokken 11:16Jeg følger godt med på forbruks-siden når jeg kjører. Med 10 grader ute, solskinn og dermed soloppvarmet kupe, så går ikke varmekolben på når viften er på ved 16 graders innstilling. Hvis det derimot begynner å bli kjølig inni bilen (f.eks. overskyet og 10 grader), så starter varmekolben. Men da har jeg enten bruk for litt varme, eller jeg skrur av anlegget og får kun inn luft pga bilens bevegelse. Trenger ikke viften i drift da. Men nå sitter jeg heller ikke i en varm ytterjakke når jeg kjører. Men det kunne godt vært en LO innstilling på temperaturen som VW alltid har hatt på sine modeller. Heller ikke på min gamle Nissan Primera, som ble byttet til Leaf i desember, var det en LO-innstilling på temperaturen. Ser ut som Nissan har sin ufravikelige standard på dette.
Hvis det er 10 grader ute og du setter vifta på 16 grader så går varmelemete på. Ta en titt på den siden som viser forbruket ditt. Hvis det er 17 18 grader inne i bilen vil den ikke slå på varmeelemente. Problemet er alle disse dagene som det er 10 til 17 grader og man bare vil har vifta på.
Har litt lyst til å sette inn en egen av knapp og et rele på hele elemente å styre det manuelt på den måten