Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: bmw2002 på mandag 23. oktober 2017, klokken 18:59
Bridgestone selges ikke lenger til i3. Da sitter man igjen med Continental og Nokian. Nokian er vel enda mykere.
Sitat fra: sylwester på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:32
Ja, bruker LeafSpy til å måle.
Siden du nettopp mistet en bar kan jeg si deg at du mest sannsynlig har 84% av 22kWh = 18,48kWh
Worst case er vel køkjøring og da får du 6mil(300Wh/km), mens på motorvei i høy hastighet med varme på fra forvarmet bil får du 7,5mil(240Wh/km) og hvis du forvarmer og omtrent kjører uten mere varme får du 10 mil(180Wh/km), men ta på deg en ekstra genser.
@leafnor
Etter mine beregninger så er alle %-er etter 22kWh og ikke 21,3 (som forøvrig ville være 97%SOC). F.eks. er SOH på min 87% og jeg får 19,1kWh og ikke 18,5kWh som jeg ville fått hadde det vært 87% av 21,3kWh og ikke 22kWh.
Jeg bruker 80Wh/GID etter å ha lest engelske fora, standard i LeafSpy er 77Wh/GID. Hvorfor bruker du 75Wh/GID? Jeg liker at det er runde tall :-)
Sitat fra: leafnor på søndag 15. oktober 2017, klokken 19:00Sitat fra: Smiling when sailing på søndag 15. oktober 2017, klokken 18:25Tromsø? Du har hatt den på kjøla, ikke rart den da fortsatt er "fresh"!
Våres har ca 90 % SoH og litt mindre SoX og er fra 3.2012. Den har nå kjørt 131050 km. men den lader heller ikke mer enn 245 Gids ved fulllading og litt mer enn 19 kWh. Men etter noen hurtigladinger blir verdiene litt bedre for å så falle tilbake.
Sitat fra: leafnor på søndag 15. oktober 2017, klokken 11:42
Neppe mange.
Ser du har like mange ladninger som i min 2012, men langt kortere kjørelengde.
Snitt per lading er 16,6 km.
Du lader bare til 80% maks?
Sitat fra: Orbit på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:21
På tide å ta frem fjorårets vinterdekktråd igjen.
Alternativene er vel fremdeles kun disse for nordiske vinterdekk
- Bridgestone Blizzak LM-500
- Nokian Hakkapeliitta R2 (som noen fant å være for myke for å få skikkelig regen på bare veier
- Continental Conti Viking Contact 6
Sistnevnte er det kanskje ikke så mange med erfaringer med ennå? Fant tilfeldigvis et tilbud på 6900,- for "full pakke" dekkbytte for 4 stk, som ikke er så helt 'ille' (siden det er i Askim). Har en ikke felger fra før, er 12490,- for Bridgestone på originale 428-felger en bra deal, faktisk rimeligere enn å ta med momsfrie vinterhjul på nybil!
Sitat fra: Sjulimann på onsdag 06. september 2017, klokken 03:36
Hva blir det i praksis? 280 ish om sommeren?
Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 18:11Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 18:03Ja, SOC i leafspy. Legg ut samme bildet etter 100% ferdig ladet. Så vi ser spenning og SOC ved fulladet.Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 17:53Via Leafspy? Husker ikke. Kan sjekke imorgen:)Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!
SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Når den lader til fullt, hvilken SOC stopper den på da?
Kjøpte den med 0 hurtiglading gjort. Og jeg har brukt den i ca 9måneder med bare lading på jobben (28km en vei) og hurtigladet relativt ofte som dere ser, samt alltid stått mellom 40-70% over natta/div
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sitat fra: anorway på mandag 31. juli 2017, klokken 11:05Sitat fra: Amoss på mandag 31. juli 2017, klokken 10:33Sitat fra: Muffinman på mandag 31. juli 2017, klokken 10:17
Lurer litt på det taket forresten. Har basisutgaven metalltak, slik at man må velge denne premiumpakken for å få glasstaket?
Slik jeg har oppfattet det så virker det som om metall-tak ikke blir noe alternativ likevel, så basisutgaven skal fortsatt ha glasstak. Har også sett noe om at takststivfestene er der uansett tak alternativ.
Det som bekymrer meg mer er om det er så at glasstaket overhode ikke er tonet eller har noen form for ultrafiolett og/eller infrarød beskyttelse uten premiumpakken? Det vil jo gjøre basisutgaven totalt uselgelig i sørligere breddegrader, og by på problemer også i Norge.
Studerte litt på Tesla sine nettsider med spesifikasjoner og da finner jeg:
Head room, standard: 39.6" front row, 37.7" second row
Head room, glass roof: 40.3" front row, 37.7" second row
Så her vil tro da at dersom man ikke velger premiumpakken får man vanlig tak.