Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JHM

#1
Det høres ut som noe til og med jeg kan klare. Tusen takk for god forklaring! Prøver i morgen tidlig:)
#2
Er det noen som har opplevd at ikke reversknappen virker på en Buddy? Rygget ut av garasjen i morges, og ble bekymret da blinklyset plutselig ikke virket da jeg kjørte. Alt annet virket å være i orden, og jeg leste at blinklysfeil kunne skyldes en røket sikring. Dessverre ble hjemturen enda vanskeligere enn forutsatt, for da ville heller ikke reversknappen funke. Den hverken lyste eller satte bilen i revers. Det gikk an å trykke knappen inn. Jeg fikk dyttet bilen ut slik at jeg kunne kjøre hjem, men hva nå? Verksted neste, eller kan dette være noe enkelt?? Det er ganske langt fra der jeg bor til Røa autoco. Bilen er fra 2009 t.o (Jeg er ikke noe teknisk geni, som det kanskje går frem av innlegget...)
#3
Tusen takk for tips! Supert at det er såpass enkelt å få tak i:) Da må jeg bare finne ut om det er calix eller defa jeg trenger, så blir det ekstra ladeledning!
#4
Enkle tekniske spørsmål og svar. / Hvor kjøpe ladeledning til Buddy
fredag 18. november 2011, klokken 10:11
Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe ekstra ladeledning til Buddy noe sted i oslo/omegn eller på nett? Det gjelder den sorte typen? Eventuelt - kan sort og grønn ladeledning til Buddy brukes om hverandre?
#5
Vi har vært fornøyde eiere av vår Buddy 2005-modell i fem år. Kjøpte den ett år gammel av elbilnorge. Dette er Buddy nr. 1- den første som ble produsert i Norge og er den bilen som var utgangspunktet for typegodkjenning, har vært vist på bilmesse o.l. Dessverre hadde akkurat denne bilen en svakhet i at rammen ikke var galvansiert slik øvrige Buddyer og Kewet'er er og har vært. Dette har dessverre fått konskekvenser for oss, og vi fikk i høst høre at rammen nå hadde begynt å utvikle såpass mye rust at bilen ikke villle kunne brukes så mye lenger. Batteribytte var derfor ikke anbefalt. Ettersom de batteriene som sitter i har vart i fire år og kjørt nærmere 27 000 km, så var batteribytte det vi opprinnelig hadde sett for oss i høst. Motoren har imidlertid gått som en klokke i alle år. Det har vært en stopp nå i høst, som skyldes at sikringen hadde gått og var således lett å fikse. Bilen selges som delebil - fortrinnsvis uten hjul. Vi har kjøpt en annen brukt Buddy, og ønsker å beholde hjulene for å ha to sett hjul. Dekkene som sitter på er nye fra i vinter - så dersom dere har hjul med sommerdekk på, så kan også et bytte være aktuelt. Bilen som selges har takluke, tilhengerfeste som vi har brukt mye til sykkel, barnevogn etc, og en god radio/CD-spiller fra 2006. Vi bor i Oslo sydøst. Ta kontakt på 97740346
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA