Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svesa

#1
Solgt? Evt. pris?
#2
Hei.
Har nå to biler som begge har energimeter som ikke rikker seg fra null. Har EVlite og har ladet begge to opp til 100% og testet og kjørt, og ladet på nytt og de ligger fortsatt helt nede.... Evlite viser riktig %...

Den ene var død når jeg fikk den. Byttet da hele el-boksen (og rekondisjonerte batteripakka) og den tok da lading og alt ble bra, bortsett fra dette med Energimeteret. Den sto en stund og batterispenningen falt ned i under 30V, og jeg måtte derfor gi den "førstehjelp" ved å koble den til en annen bil via en ombygd varmeovn. (Noe jeg gjør stadig vekk og fungerer utmerket. (Går da opp til over 100V i løpet av ca 1 min..)

Problemet var at jeg klarte å kortslutte klypene etter de var tilkoblet bilen som fikk spenning.. Med resultat at klypene ble delvis borte... :-)  Når jeg da etter hvert fikk ordnet dette så virket ikke energimeteret på giverbilen heller.. Jeg vet ikke om denne hadde dette problemet fra før, eller om den tok skade av kortsluttningen... Kan den ha blitt skadet av dette?

Begge bilene fungerer utmerket men e-meteret ligger helt i bunn på begge to...
Hva som kan være feil?

Har tidligere opplevd at km måleren på andre PSA biler har ligget på bunn mens bilen har kjørt, og med et par slag på dashbordet har pila løsnet og flydd opp og vist riktig. Har prøvd dette nå på energimeteret, men det ser ikke ut til at det er feilen nå...
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Trenger råd fra erfarne Leaf-folk
tirsdag 03. november 2015, klokken 22:01
Hvorfor ikke kjøpe "nesten ny" bruktbil?
2013 modell med varmepumpe (199km) osv... og fortsatt 3 år igjen av garantien. Sparer ca.60.000,-. i forhold til tilsvarende ny bil. Om 2-3 år vil det ikke skille så mye på bruktverdien allikevel... 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65931192&engine_fuel=0%2F4&make=0.792&ref=fas
#4
Da får du ladelampe rundt 70-80%..? noe som tyder på fra ca 6 til 12 defekte blokker (av 20).
Hos meg vil det koste deg fra kr. 13.000,- til  20.000,- å fikse...
#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: P106e
lørdag 28. februar 2015, klokken 08:40
Hva er prisen du forlanger?
#6
Har flere delebiler i Fredrikstad med seter og skinner.... hvor bor dere?
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Bør man akselerere sakte?
onsdag 01. oktober 2014, klokken 00:18
Har kjørt Elbil i tre år og var på langtur, Fredrikstad - Lofoten, i sommer med en Tesla og er enig med deg. Ser ikke noe økt forbruk pga mye harde akselerasjoner så lenge man ikke får for høy fart og må bremse ned farten igjen. (Selv med motorbrems...)
Høy fart over tid derimot er killer. Teslaen likte seg best i 70 +/-. Så fort vi havnet opp i 90 eller mer økte strømforbruket mye.

Noe økt forbruk kan nok måles pga som du sier mer varme i drivverk, ledninger og elektronikk og kanskje dekk, men dette har ingen praktisk påvirkning av forbruket da det er over så kort tid.
#8
Hvor bor du Mateusz? Jeg har komplett test-utstyr i Fredrikstad. Ring meg evt på tlf 90126600.
Er ofte i Oslo og kan evt. hente og bringe batteriene.
#10
Hvor har du bilen? Jeg holder til i Fredrikstad og kan se på den for deg og komme med en status på batteriene, evt bytte defekte blokker eller evt kjøre en full rekondisjonering på alle blokkene på en skånsom måte som ikke skader batteriene.

Sjekker først bilen og finner hva som er galt før vi kommer med an anbefaling på hva som bør gjøres og hva dette koster.

Nås også på tlf. 90126600
#11
Model S / Sv: 350.000kr for ny batteripakke
fredag 16. mai 2014, klokken 20:09
Spurte Tesla men de sa de ikke hadde noen pris... men hva hvis du ødelegger batteriet selv slik at ikke garantien dekker det, eller at noen stjeler det :-)   Må jo kunne oppgi en pris? Noen som vet?

Stemmer denne (Riktignok en Roadster...)  : http://www.tv2.no/2014/04/24/underholdning/tesla/tv-2-hjelper-deg/5533999

Mener å ha lest at man kan kjøpe seg inn på et eller annet til en ganske ok pris så får man nytt batteri når man trenger det... ?  Kan dette ha vært i USA? Hva var i tilfelle prisen?
#13
Har en gul delebil stående. Trenger du bare den ene? Hva er de verdt?
#14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ingen lading
søndag 06. april 2014, klokken 11:42
Fant du ut av det? Hva var feilen?
#15
Kan skaffe nytt Zebra batteri til kr. 50.000,-. med 6 mnd garanti (hvis de har flere...)

Tror Røhne Selmer Sandvika, Oslo tar i underkant av kr. 10.000,- for å montere det.

Reparasjon tror jeg ikke blir gjort pga. høye frakt kostnader osv. Må sendes til Sveits eller noe?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA