Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andersbr

#1
Sitat fra: andersbr på fredag 20. april 2012, klokken 20:16
Bakre gummiforing på høyre bærearm er nok defekt på min Leaf. Det så ut som den var delaminert eller revnet fra ytterringen sin. ???

Oppdatering: Jeg sjekket foringen litt grundigere og sammenlignet med den på andre siden, og det viser seg at den ikke er gåen likevel ;). Gummien i foringen skal vist ikke være festet rundt hele ytterringen, men bare i to ender. Og når den var dekket av understellsmasse så det ut som den var sprukket...

Jeg tror kanskje det er støtdemperen eller noe i fjærbeinslageret som dunker.

Anders
#2
Rust / Sv: Understellsbehandling av Leaf
tirsdag 24. april 2012, klokken 10:56
Det er ganske vanlig med brune "knokler" på biler der disse er laget i støpestål slik som på Leafen.
Rusten vil ikke gå igjennom materialet men holde seg som et stygt lag på utsiden.

Husk at cowboyene som har sprøytet understellsmasse på bilen din ikke en gang tar av hjulene
og da begrenser det seg hvor de kommer til uten å grise ned både felger og bremser.

Se bildene i denne linken. Amerikanerne har rust på de samme delene de også.
http://blogs.insideline.com/roadtests/2011/03/2011-nissan-leaf-suspension-walkaround.html

#3
Jeg har også denne omtalte dunkeulyden ved høyre hjul (muligens venstre også) så jeg kikket litt på opphengsdelene i f.b.m omlegging til sommerhjulene.
Bakre gummiforing på høyre bærearm er nok defekt på min Leaf. Det så ut som den var delaminert eller revnet fra ytterringen sin. ???
Det syntes godt når jeg jekket området på bærearma med en stålstang.   

Det er litt merkelig om dette skulle vise seg å være en gjenganger for jeg finner det ikke nevnt noen steder på mynissanleaf forumet.

Noen andre med bråkete oppheng som vil sjekke om de har slitne foringer?

Min bil ble kjøpt ny i mars og har såvidt passert 3000km.

Anders
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: leaf fra Værnes til Storlien
torsdag 01. mars 2012, klokken 11:30
Jeg bestilte nettopp abonnement fra EV Power på RFID kort som gir fri bruk av hurtigladere.
Gøran kunne fortelle at Hurtig lader på Meråker og Storlien skal være i drift tidsnok til "Zero Rally" Trondheim-Østersund-Sundsvall som går den 14-16 Juni.

Det blir snart lader på Levanger ifb.byggingen av ny bensinstasjon ved E6 på Gråmyra,
samt lader på Steinkjer også.

Uansett så tenker jeg det blir en biltur til Sundsvall i sommer ;)
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: leaf fra Værnes til Storlien
onsdag 29. februar 2012, klokken 19:44
Jeg har ikke ordnet med noen ladestasjon enda. Driver å vurderer om jeg skal  ta bryet med å bygge en selv (OpenEVSE)  Men først må jeg få Leafen som jeg bestilte for noen uker siden. Den kan jeg hente i slutten av neste uke har jeg blitt fortalt ;D
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: leaf fra Værnes til Storlien
tirsdag 28. februar 2012, klokken 09:26
Nei jeg bor noen mil lengre ned i dalen http://g.co/maps/x9vem

Vis du mangler 25Km på rekkevidden for å nå hurtigladerern på Værnes så får du strøm her.

#7
Leaf 2010-2017 / Sv: leaf fra Værnes til Storlien
mandag 27. februar 2012, klokken 01:08
Den strekningen blir grei når hurtigladerne er på plass både på Storlien og i Meråker senere i år.
Skulle du holde på å gå tom før den tid, så har jeg 16A stikk på garasjen min (snart j1772 lader) i Sona rett ved E14.
-Anders
#8
Elektriske utfordringer / Sv: Varmeapparat
søndag 13. november 2011, klokken 19:13
Om Nissan ikke tilbyr slikt ekstrautstyr snart så er jeg sikker på at Webasto/Eber lager et Leaf monteringskit slik de har til mange andre bilmodeller.

Spørs om "Zero emission" emblemet må av da ::)
   


#9
Elektriske utfordringer / Sv: Varmeapparat
lørdag 12. november 2011, klokken 15:47
Hei!
Jeg vurderer Leaf og har grublet litt på dette med montering av Webasto / Eberspacher.

Etter å ha lest litt i 2012 servicemanualen tror jeg at en slik varmer kan integreres direkte i det orginale væskesystemet på en elegant måte.  Jeg har dokumentert et forslag i google docs som dere kan finne på denne linken:
https://docs.google.com/document/d/1nkyjJjsgaheIFumci4tuiQ3y7Mit3f45I4XaZpDFDBk/edit

Om det er plass til en slik varmer vet jeg ikke. Og så var det montering av brennstofftanken da..

-Anders
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA