Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - javvel

#1
Opel Ampera PH / Sv: Opel Ampera - Europerisk GM Volt
onsdag 07. mars 2012, klokken 16:57
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 07. mars 2012, klokken 11:36

Hvis GM ikke hadde skrapet EV1, eller produsert EV2 istedenfor Volt tror jeg landskapet hadde sett anderledes ut.

Thomas

Jupp, de fikk seg en kraftig skrape her ja. Så akkurat denne på youtube:


En annen ting, kan man lade disse pluggin hybridene på offentlige ladestasjoner, eller er disse kun for rene el-biler???  :-\
#2
Sitat fra: Rio på tirsdag 06. mars 2012, klokken 22:43
Sitat fra: javvel på tirsdag 06. mars 2012, klokken 22:42
Har allerede 3 fas til utsiden av huset, så dette kan jo bli bra. :)

Se DET er en ivrig el-bilist, det!

Bilen eksisterer ikke engang, men ladepunktet er klart flere år i forveien!  ;D
Ja ikke sant :) .
Brukes til å varme vann til vannbåren varme under gårdsplassen, men dette bruker jeg omtrent aldri. Tror det er 40A x 3 sikringer, så regnet med at 32A x 3 kan trekkes kontinuerlig. Men dette er 230v opplegg, så hvis de kommer for 400v lading er jeg like langt.
#3
Har allerede 3 fas til utsiden av huset, så dette kan jo bli bra. :)
#4
Model S / Sv: Modell s slår leaf
søndag 04. mars 2012, klokken 17:56
Kan ikke tenke meg annet en at dette vil det bli en løsning på. Enten så går tesla med på og lage overganger til vanlig hurtiglader eller så bygger de sine egne. Kanskje de bygger sine egne "ladebokser" på samme områder som andre hurtigladere. Det letteste for oss er nok at det blir en verdensstandard på dette, noe jeg også tror kommer til å skje over litt tid.
#5
Model S / Sv: Modell s slår leaf
søndag 04. mars 2012, klokken 16:04
Driver også å teller på knappene her. Ska selge xc90``en nå. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe en tesla, men når man må nærmer 300k for en leaf som garantert kommer til å falle i verdi når Model S kommer, så vet jeg ikke. Synest også det er alvorlig mye småtull med en såpass dyr bil(leafen) til at man kan kalle den billig. Med tanke på at man hverken har toll eller moms så er det også temmelig mye. Noen gjør stor profitt her. Det er sikkert. Det er vel en grunn til at trillingene datt 50k ganske fort etter leafen kom. Og de tjener helt sikkert penger på de forde.....

Nei, tror det blir å handle en billig dieselbil som bruker under halvliteren og sette seg på venteliste. Så kan man jo følge litt med på når de første Modell S blir levert og se hva folk erfarer. Er jo mulig å trekke seg fra ventelista så....
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Top Gear setter leaf i dårlig lys
søndag 18. desember 2011, klokken 11:28
En må ta Top Gear for det det er. Det er IKKE seriøse biltester som foregår der. Der er et sirkus hele programmet. Et ganske bra et sådan. Bilene skal være smekre og ha en V10eller V12 under panseret for at gutta der skal dra på smilebåndet. Elbiler har de bestemt (blitt betalt?) seg for å ikke like. De vil ikke opplyse nytten med de. Og dette har nok en ganske stor effekt da det er utrolig mange som ser dette programmet.
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf
fredag 25. november 2011, klokken 20:43
Sitat fra: LivH på onsdag 23. november 2011, klokken 21:02
Sitat fra: dragmore på onsdag 23. november 2011, klokken 16:14
Noen som pendler mellom Kristiansand og Grimstad ? Hvis ja, greier du deg frem og tilbake uten lading ?

Skal begynne i ny jobb i Grimstad og skal pendle med min snart kommende Datsun Leif (fra Kristiansand)


Ja, jeg gjør  :) Har nokså nøyaktig 5 mil fra dør til dør. Kunne greit ha kommet meg begge veier på fulladet batteri med litt forsiktig kjøring og minimalt bruk av varmeapparatet. Jeg har riktignok ikke testet det, da jeg har greie lademuligheter på jobb.
Estimert restrekkevidde ved ankomst jobb har variert mellom ca 60 og 95 km. Av en eller annen grunn ser det ut til at det går med mindre strøm på vei til Kristiansand enn tilbake igjen.

Hvilken hastighet holder du på motorveien? Kjører du med cruise-control? Kona pendler Grimstad-Kristiansand nå med en volvo xc90  :o . Blir litt pæng i diesel og bom kan man si. Lurer på å låne en leaf og kjøre fram og tilbake for å teste..... Kona er nødt å kunne komme fram og tilbake pga det ikke alltid vil være mulig å lade.....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA