Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - michael

#1
Tilbud og etterspørsel av tjenester / curtis 1238
fredag 09. januar 2015, klokken 13:46
Hey,

Do anyone have a spare curtis 1238 on the shelf ? (1238-6501as i remember, i will check it later)

my controller maybe dead, you can se the error here

Any advise are welcome, thanks ;)

/michael
#2
hvor meget koster hele bilen? hvilken stand er den i?
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: thundersky aha160 kjøbes
lørdag 15. februar 2014, klokken 13:04
Har sendt en besked via din hjemmeside
#4
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: thundersky aha160 kjøbes
fredag 14. februar 2014, klokken 21:57
Hey, lyder interessant, det er thundersky160aha celler jeg har, de hedder vist Winston idag. Hvilke fabrikat kan du levere? Mvh michael
#5
Enkle batterispørsmål / Sv: thundersky aha160 reparation
fredag 14. februar 2014, klokken 21:32
Ja spænding falder under 2,5 volt på tre celler når motor bruger over 130-150 ampere fra batterier. Cellerne er på 160aha.

Det startede den første dag med frost her i Danmark, og siden har bilen ikke kørt.

Men lifepo4 må vel kunne fungere i frostvejr, i har jo rigtigt mange elbiler i norge.  Jeg har bestilt en powerlab8 of vil prøve at teste alle cellerne og se hvilken op og afladningskurve hver enkelt har.

#6
Enkle batterispørsmål / thundersky aha160 reparation
fredag 14. februar 2014, klokken 08:15
Hey, mon der skulle være nogen der har erfaring med at reparere thundersky aha160 lifepo4 batteri celler til, jeg har tre der kun klare ca 140 Ampere belastning

http://techmind.dk/citroen-c1-evie-elbil/

Mvh michael
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / thundersky aha160 kjøbes
fredag 14. februar 2014, klokken 08:13
Hey, mon der skulle være nogen der har 3 stk thundersky aha160 lifepo4 celler til salg? Jeg mangler dem til min citroen c1 evie

http://techmind.dk/citroen-c1-evie-elbil/

Mvh michael
#8
kunne være spændende at se nogle billeder af den ;)
#9
Hey, jeg er interesseret, har du nogle billeder af den? Vil du 'shippe' den til Danmark hvis det er? ;)

mvh michael

#10
hey, tillykke med den ;) interessant projekt, jeg leder selv efter en defekt til selvbyg også. Du ved vel ikke hvor der står en uden batterier/defekt? Er det en dansk du har fundet? Hvis du går kold i den har jeg en kewet 2 der blev nysynet i maj der fungerer ;) , vi kunne måske bytte :)
#11
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Saxo til salgs
fredag 14. september 2012, klokken 13:59
har du stadigt din saxo? hvor ligger du hennne prismæssigt? jeg bor i danmark så jeg får brug for at se nogle nærbilleder, ;), mvh
#12
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet info, manual, osv
onsdag 28. desember 2011, klokken 15:58
Sitat fra: hens på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:16
Hei,
jeg ser du viser til LED pærer på eBay...
Til bremselys, baklys parklys, skiltlys og kupelys er disse pærene meget anvendelige.

Men det selges også LED H4 hovedlyspærer på eBay. Disse er IKKE på noen måte å anbefale da de er langt ute av fokus og derfor ikke i stand til å gi noe godt kjørelys. Det blir en masse lys rett foran bilen, og minimalt lengre frem. Dessuten er de ikke avblendet slik H4 nærlyset skal være.

Det er liten grunn til å skifte motor for å bedre effektiviteten på bilen ved ombygning til 72 eller 96 volt.
Thrige Titan motoren tåler godt både økning i spenning og turtall, jeg har kjørt 50.000 kilometer med 72volt på min serie 1 "Sølvreven".

Det som er mer viktig er å kontrollere hjulopphenget, både foran og bak.
Enkelte av Kewet'ene er langt ute av justering, og det er derfor direkte farlige å øke hastigheten.

Spissingen skal være + 2 til 4 mm bak, og 0 foran ved nominell last.
På grunn av de korte styrestagene kan det derfor være nødvendig å justere tannstanghøyden for å få dette riktig.
Bak må de indre festehullene flyttes bakover for å oppnå riktig spissing.

hey, tak for tips,  jeg regner med at bruge LED overalt, undtagen langt lys / nærlys. Her i danmark må LED bruges som kørelys i dagtimerne, men ikke som nærlys efter mørkets frembrud. Hvad kan man ellers bruge til forlygterne istedet for almindelige 60/55 watt halogen? de bruger meget strøm :) Kan det betale sig at købe originale forlygter til en buddy? eller skal man investere i godkendte xeon?

Jeg er virkeligt glad for hvis thrige titan kan klare 72 volt ??.  Den jeg har er en 7,5 kw comp. 48 volt, hvilken type er din?

Jeg må hellere kontrollere hjulophæng, lyder som ret vigtigt. Jeg håber jeg kan få min el jet 2 til at køre 70 - 80 km/t på jævn almindelig vej, tror du det er muligt med 48 volt batteri pakke eller skal jeg satse på 72 ??tak, ;)

mvh
#13
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet info, manual, osv
onsdag 28. desember 2011, klokken 15:48
Sitat fra: Karlsbike på tirsdag 27. desember 2011, klokken 15:47
Hei Michael
Takk for linkene - jeg ser du gjør en grundig jobb med din!
Jeg har nøyd meg med å få skilter på den, og gjøre den kjørbar i første omgang.
Forresten ser jeg at du vurderer å skifte motor - merk at originalmotoren (Thrige-Titan Electric) går fint med 72V NiCd...

Hey, jeg går lige det hele igennem og sliber/maler det, her i danmark bruger de meget salt på vejen, så der er meget overflade rust :)

Overrasket over at en standard thrige titan 7,5 kw comp motor på 48 volt tåler 72 volt ? Det lyder virkeligt godt hvis den kan det ;) ?

der er vel ikke forskel på om man bruger nicd, blybatterier eller lifepo4, det er vel spændingen der betyder noget ?

;)

mvh
#14
Så vidt jeg ved blev kewet 2 leveret med zivan mod k2 48 volt  / 25 ampere. Jeg har kikket i en manual til den hvor det ser ud til denne lader kan justeres efter behov. Du kan finde link her: http://kewet.blogspot.com/2011/12/zivan-mod-k2-lader-reparation.html

godt NytKewetÅr  ;D

mvh
#15
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet info, manual, osv
fredag 23. desember 2011, klokken 17:39
hey, jeg har selv lige fået en kewet eljet 2 og er ved at renovere den. Jeg har stor glæde af http://kewet.de/ hvor der er reservedels liste og teknisk info og mere.

Jeg skriver alle mine egne erfaringer om renoveringen af min kewet 2 her:

http://kewet.blogspot.com/

håber det kan hjælpe dig videre :)

mvh michael

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA