mener du virkelig det?
tror du logistikken til think kan måle seg med saab? think har jo vist gjennom ineffektiv drift at de ikke har ting på stell på aurskog. gjennom å kjøpe saab, bruke saab som infrastruktur til å produsere, selge og eksportere think får vi plutselig et mye større potensiale for elbil som er eiet og delvis produsert i norge. Det er bedre å ha 20% av produksjonen av en produksjon på 50.000 biler kontra full kontroll på 500 biler spør du meg.
I tillegg ligger her en unik mulighet til å implementere den teknologien som det skrytes uhemmet av her inne i en storskala produksjon. Spør du meg er dette en vinn-vinn situasjon. Det finnes tusenvis av arbeidere som kan bil i trollhättan, bedre å utnytte dette fremfor å bruke 10 år på å opparbeide denne på aurskog.
Gjøres dette riktig vil think forbli norskeid, det vil skape mange flere arbeidsplasser i norge i tillegg til at man kan redde mange i sverige. Som en bonus blir det mer fart på elbilproduksjonen totalt.
gjennom å aktivt kjøpe saab og knytte dette mot think kan norge være på full fart inn i bilindustrien, og bli ledende i verden på den grønne delen av denne. Men her på berget er det viktigere at think kun settes sammen (ja, nesten ingen av delene i en think er produsert i norge) i norge i et begrenset antall, enn å skape noe stort. vi er passe sneversynt kan man si
tror du logistikken til think kan måle seg med saab? think har jo vist gjennom ineffektiv drift at de ikke har ting på stell på aurskog. gjennom å kjøpe saab, bruke saab som infrastruktur til å produsere, selge og eksportere think får vi plutselig et mye større potensiale for elbil som er eiet og delvis produsert i norge. Det er bedre å ha 20% av produksjonen av en produksjon på 50.000 biler kontra full kontroll på 500 biler spør du meg.
I tillegg ligger her en unik mulighet til å implementere den teknologien som det skrytes uhemmet av her inne i en storskala produksjon. Spør du meg er dette en vinn-vinn situasjon. Det finnes tusenvis av arbeidere som kan bil i trollhättan, bedre å utnytte dette fremfor å bruke 10 år på å opparbeide denne på aurskog.
Gjøres dette riktig vil think forbli norskeid, det vil skape mange flere arbeidsplasser i norge i tillegg til at man kan redde mange i sverige. Som en bonus blir det mer fart på elbilproduksjonen totalt.
gjennom å aktivt kjøpe saab og knytte dette mot think kan norge være på full fart inn i bilindustrien, og bli ledende i verden på den grønne delen av denne. Men her på berget er det viktigere at think kun settes sammen (ja, nesten ingen av delene i en think er produsert i norge) i norge i et begrenset antall, enn å skape noe stort. vi er passe sneversynt kan man si