Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Skotten

#1
Sitat fra: arthur på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:14
Skal ha service på min 2014 Miev hos Autoforum i Asker til uken. Pris 3300 som ville inkludere bytte av pollenfilter, men det gjør jeg selv. Ved tidligere forspørsel om pris på bytte kun av pollenfilter fikk jeg til svar cirka 1000 kroner. Ved å bytte filteret selv får jeg kun redusert serviceprisen med prisen på selve filteret, noen luringer disse verkstedene!

men til mitt egentlige spørsmål; Hvor får man kjøpt pollenfliter til en slik bil til fornuftig pris? De stedene jeg har sjekket på nettet ligger på 550 og oppover hvilket jeg synes er dyrt da jeg nettop bestilte er pollenfilter til min Honda og det kostet 185 kroner.

Ser i flere tråder nevnt at folk har kjøpt/byttet selv, men ingen avs tedene nevnt har fornuftig pris i forhold til å kjøpe det på merkeverkstedet, dessverre?



http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XCUK+18+002.TRS0&_nkw=CUK+18+002&_sacat=0 Husk tollfri-grensen på 350,- pr forsendelse.
#2
Sitat fra: iMiebryggsekk på søndag 19. oktober 2014, klokken 09:49
Jeg fikk service utført for 1500,- av godkjent verksted på Rudsletta.

Hvilket verksted var dette?
#3
Men er det lov med spacere?  ???
#4
Det er drivakselen som er i ferd med å ryke. Den slår borti resten av bilen men er ikke helt løs så derfor vil bilen fortsette å gå. Det er bare å finne et verksted og be om bistand.

Røa Autoco hjalp meg i samme situasjon.
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: kjøp av buddy
mandag 09. juli 2012, klokken 21:13
Hvilke batterier sitter i bilen?
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet 5 - vindusvisker
lørdag 07. juli 2012, klokken 12:59
Hei!

Så en kan ikke forvente at riktig materiale skal taes i bruk ved produksjon av noe som skal utsettes for de værforhold vi har i Norge?  Når man vet at kjøretøyet vil bli eksponert for alle årstider, vil ikke da det være mer hensiktsmessig å bruke rustfrie alternatier? At når man, som du påpeker, bruker lavkostnadsproduksjon, så bør ideene og produksjonen være mer gjennomtenkt? Det lages jo båter som tåler vann, så med litt omlegging av produksjonen på bilen bør mange av småfeilene elimineres.

Ifølge importør av varmeapparatet var det mange biler hvor dette var feilmontert - så mange at de måtte avgi folk til å få utbedret feilmonteringene. Ikke alle har vært uheldig med dette heldigvis.

Ta feks lyktene foran. Å skifte lyspærer på lyktene krever vel en egen teknikk eller en liten barnehånd. Den løsningen er uholdbar når man står i høstmørket med defekt pære og ikke kan bytte på egenhånd.

En fossilbil med rust etter 2-3 år viser at produksjonen har vært for dårlig. Etterbehandling av bilen bør jo også utføres en gang i året for sikkerhetsskyld. Det koster ca 1800,- å få en fossilbil behandlet under. Det er en billig forsikring mot rust.

Jeg setter pris på forskjellige meninger! Bare slik kan vi utvikle våre egne! :)
#7
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet 5 - vindusvisker
fredag 06. juli 2012, klokken 08:33
På min 2007-modell var beholderen montert så den kom i konflikt med varmeapparatet. Asker Elektro Diesel flyttet den til andre siden da varmeapparatet fikk feil impulser og brant opp sin startmotor. Da kom det frem fra importøren av apparatet at de i 2007 måtte avgi to mann til Økern da produsenten ikke skjønte hvordan dette skulle monteres riktig.

Buddyerfaringene mine er at det er gjennomgående amatører i design og montering av de første modellene. Senere modeller har jeg ikke kunnskap om. Pure Mobility som jeg stiftet inngående bekjentskap med fremstod som komplett udugelige i sitt arbeide.

Nå er bilen til verksted på Røa Autoco da motoren til vindusviskeren har rustet... Hvordan man i det hele tatt kan velge materialer som skal være utsatt for vær og vind, ikke er rustfrie er for meg uforståelig.  Burde jo tatt hintet når skruene på skiltplaten rustet etter to år..
#8
Dette er hva Pure Mobility satte inn i min bil.

http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=2067&osCsid=8go8qfgk065uhr6krnu8a1n525

Dette er glimrende batterier og jeg har nå brukt dem i ett år. Hvorvidt nissene på Økern gjorde noe med oppheng og fjører vet jeg ikke da det ikke fremgikk på fakturaen. Men er ikke overrasket om de glemte det..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA