Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Noppo

#1
Model 3 / Sv: 500000 biler innen slutten av 2018
mandag 09. mai 2016, klokken 08:08
Denne artikkelen er ganske interresant:

Elon Musk is setting himself up for an epic failure.
http://uk.businessinsider.com/musk-epic-failure-2016-5??r=US&IR=T

Forfatteren er veldig skeptisk til om Tesla klarer det. Han virker som han har ganske stor forståelse for hvordan bilindustrien fungerer. Den største bekymringen er at Tesla nå blir mye mer avhengig av underleverandører som de ikke har kontroll på.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Skremmende bremseopplevelse!
torsdag 17. mars 2016, klokken 14:02
Nødbrems-assistanse er nå standard på de aller fleste nye biler. Jeg synes selv også det kan være ubehagelig. Men forskning viser at folk flest bremser for svakt i en slik situasjon og dette systemet skal hjelpe til å redusere ulykker.

På trygg trafikk sine sider står det:
Nødbrems-assistanse (Break Assistance)
Bremsehjelp som forkorter bremsestrekningen ved nødbremsing. Når føreren trykker hardt eller raskt på bremsen, øker bilen bremsetrykket ekstra raskt. Det forkorter bremsestrekningen ved nødbremsning.
#3
Carwing / Sv: Sikkerhetsproblemer i Nissan Connect
torsdag 25. februar 2016, klokken 15:46
Sitat fra: bengtove på torsdag 25. februar 2016, klokken 15:06
Det blir ofte sagt at det er måten et selskap håndterer en krise på, og ikke selve krisen, som bestemmer selskapets fremtidige omdømme.
Det blir spennende å se hvordan Nissan håndterer dette! Hadde vel egentlig godt kunne tenkt meg at alle kunder ble informert før(samtidig) som man leser om det i media. Gjerne da også med en forklaring om hva som har skjedd og hva de vil gjøre (som å stenge ned appen) og når de regner med at det vil være i orden igjen. Ja, også kanskje en beklagelse?
Nissan har min epost, det blir jeg veldig klar over hver gang de mailer med med fantastiske tilbud på Quasqai, Juke og andre fossilmodeller  ;)

Helt enig. Jeg synes allerede at Nissan har håndtert dette dårlig. Senest for 2-3 dager siden legger de ut skrytevideo på Nissan sine facebook sider om hvor fortreffelig deres nye Nissan Connect app er. Direkte flaut å lese kommentarene der hvor nesten samtlige sier at appen ikke fungerer. Ikke skriver de om noen av sikkerhetproblemer heller. Nissan har dessverre hatt en tendens til å bare la vær å kommentere negative ting og gjør heller ikke mye for å forbedre sitt rykte. Å sende mail til Nissans support er også helt bortkastet, om du er heldig å få svar er det som regel av typen "God dag, mann. Økseskaft".
#4
Carwing / Sv: Sikkerhetsproblemer i Nissan Connect
onsdag 24. februar 2016, klokken 14:48
Nei dette er ikke bra. Jeg har meldt til evnorway@nissan-services.eu at jeg forventer tilbakemelding på når dette problemet blir løst. Oppfordrer alle andre til å gjøre det også slik at vi presser dem hardt.
#5
Mekanisk / Sv: Bremser som lugger
torsdag 25. april 2013, klokken 12:54
Argh. Nå ser det ut til at jeg også har fått det samme problemet. Har hatt bilen siden Januar 2012, så dette er definitivt noe nytt. Det er skikkelig ubehagelig og det er vanskelig å bremse jevnt. Jeg ringt BNH på Rud, men de har så klart ikke hørt noe om problemet og mente det skulle være sånn. Godt å finne det her på forumet at jeg ikke er helt innbilsk. Jeg hadde bilen på service i februar og da ble siste software release lagt på, så den forrige fiksen burde være lagt på. Noen som vet om dette problemet fikses med enda en patch?
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen lader hver time!
torsdag 27. desember 2012, klokken 14:10
Takker for svar. Jeg har fått naboen til å ta ut kabelen så da sluttet i ihvertfall meldingene. Jeg har heldigvis noen dager hjemme før jeg må på jobb. For se hvordan det står til og så eventuelt starte full lading. Jeg har foreløpig kontakt med bilen via carwings.   
#7
Leaf 2010-2017 / Bilen lader hver time!
torsdag 27. desember 2012, klokken 10:29
Jeg har satt bilen min til å lader til 80% med start og slutt tidspunkt kl 8 på morgenen. Dette har fungert siden sommeren.

Nå har bilen stått noen dager fordi vi er bortreist. Den står koblet til strøm. I går kveld begynte det å skje noe merkelig: Jeg får mail 1 gang i timen at lading har stoppet. Noen som har opplevd dette. Lader bilen virkelig hver time? Hvordan stopper jeg dette?
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor kaldt har du kjørt din Leaf?
onsdag 12. desember 2012, klokken 11:05
Sitat fra: Lynet på onsdag 12. desember 2012, klokken 08:18
Det var 0 streker på tempen da jeg startet, greide bare 73km før skilpaddemodus kom, og det var første gang på min bil!!

0 streker er vel egentlig en mulig? Trodde batteripakken selv passet på at det aldri ble så kaldt, eller har jeg misforstått?
Jeg har hatt min Leaf i over ett år og aldri opplevd å gå under 3. Det kaldeste jeg har hatt bilen stående ute er i -25, men jeg har aldri latt bilen stå så kaldt i mer enn 8 timer uten ladekabel koblet i.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Justere vinkelen på skjermen
fredag 14. september 2012, klokken 09:23
Ungene har "pillet" på skjermen slik at den ble stående ute 2 hakk. Leste manualen, men så ikke noe om dette, så jeg trodde noe var galt. Så jeg ringte til Nissan til slutt og de sa at dette spørsmålet fikk de veldig ofte. Funksjonen er visst ment for dem som er veldig høye eller sitter nærme rattet. I skarp vinkel kan skjermen bli utydelig. Så dette er altså for å kunne se skjermen bedre.

For orderns skyld: Hold inn open-knappen til den piper. Skjermen spretter ut et hakk. Repter og den spretter ut et hakk til. 3 eller 4 hakk så går den tilbake til normalt.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Dumme LEAF eiere???
fredag 14. september 2012, klokken 09:15
Helt enig i at de aller fleste kjører med lyset på Auto eller On.

Men jeg har oppdaget at Briger N Haug på Rud konsekvent setter lyset til "off" når jeg har vært på service. (En gang for garantireparasjon og en gang for software oppgradering.)

Begge gangene har det tatt litt tid før jeg har oppdaget dette. Skummelt. (Men jeg kan ikke huske å ha sett at noen har blinket på meg...)
#11
Varme i rattet forsvant etter bare 2 dager! Lyser på knappen, men det blir ikke varmt. Jeg bruker det ikke, men kona er litt grinete...
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf
onsdag 01. februar 2012, klokken 17:50
Det burde være lett for Nissan å lage et sporingssystem. Alt nødvendig utstyr finnes i bilen. (GPS, gsm modul, og ferdig kommunikasjonsløsning carwings). Det er kunen software endring som skal til...

Et FG-godkjent sporingssytemer er veldig dyrt, men gir rabatt på forsilringen. I tillegg er det mye større sannsynlighet for å finne igjen en stjålet bil, eller om du har glemt hvor du har parkert. ;)
#13
Elektriske utfordringer / Tauing av Leaf farlig?
mandag 02. januar 2012, klokken 00:17
Ser instruksjonsboken til Leaf at den ikke må taues. Er det noen her som kan gi en god forklaring på dette? 

Jeg har hatt en Peugot elbil i 6 år og har benyttet meg av tauing mange ganger når jeg har gamblet litt for mye på rekkevidden. Jeg har en hyggelig kone med stor dieselbil som henter meg ved behov. 
:D
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf
torsdag 17. november 2011, klokken 23:46
Sitat fra: RuneW på torsdag 17. november 2011, klokken 23:02
Sitat fra: MARIUS_EL på torsdag 17. november 2011, klokken 22:59
En annen liten minus må være ryggekamera som fort blir skittent, og derfor nesten ubrukelig..

Det er min erfaring også. Men eg vet ikke om dette er spesielt for Leaf'en.
Jeg har en Mitsubishi Outlander med ryggekamera. Den blir også veldig skitten. Men det er stort sett bate et problem om høsten. Sommer eller vinter med kaldt vær er ikke noe problem. Men om det snør så legger det seg et tjukt lag...
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: 78 Leaf ankom Norge i oktober
tirsdag 15. november 2011, klokken 10:59
Det er godt å se at det faktisk kommer en del biler. Har ikke sett noen i trafikken enda, bortsett fra demo-biler. Forhåndssalget var vel på 600 biler så det betyr at ca 1/4 av bilene er ankommet.

Jeg kjørte forbi kaia i Drammen på søndag og så mange Leaf som ble lastet opp på lastebil. Nå ser det ut til at det endelig begynner å monne.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA