Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trollemor

#1
Da har vi forsøkt å sammenligne disse bilene under så like forhold som mulig, og resultatet er mildt sagt forvirrende.

Begge biler kjørte samme strekning. Turen var på ca 7,5 mil. Det ble byttet fører halvveis, slik at forholdene skulle være så like som mulig.
Her følger utskriften fra turen.
Utrolig nok så er den øverste fra euroleafen, den underste er fra japanleafen.
Dette betyr at japanleafen faktisk brukte MINDRE
Faktorer:
18 grader auto
Begge kjører i D og ecomodus
Ingen stolvarme på
Når vi kom tilbake hadde vi henholdsvis 2 streker på japanleafen, og 4 streker på euroleafen.
ca 20 % på japanleafen igjen på batteriet, 30 % på på euroleafen
japanleafen hadde 3 ekotrær, euroleafen hadde 4 ekotrær etter turen

kilometerforskjellen skyldes at vi har forskjellig dekkdimensjon. Japanleafen har litt større dekk, euroleafen litt mindre. Piggdegg på euroleaf,piggfritt på japanleaf

Noen som klarer å forklare dette?
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjon på Ålgård
lørdag 18. januar 2014, klokken 15:48
Takk, men jeg må lade på Ålgård, da jeg ikke kommer til Ålgårds auto.... Tror at det tidligere fantes lademuligheter på senteret på Ålgård, men usikker på om det fortsatt går?
#3
Ladeplasser og ladekabler / Ladestasjon på Ålgård
fredag 17. januar 2014, klokken 20:35
Hei. Vi skal fra Flekkefjord til Sandnes i morgen. Det er meldt kraftig vind, så vi er litt i tvil om vi klarer hele strekningen uten å måtte fylle litt ekstra på veien. Finnes det en ladeplass i nærheten av Ålgård, ev før?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
torsdag 09. januar 2014, klokken 19:46
watercircles gir rabatt til elbilkjørere

vi har forsikret to elbiler hos dem
Leafen koster 2700 i året, full kasko, 4000 egenandel. 12000 kjørelengde
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
søndag 20. oktober 2013, klokken 17:08
Watercircles gir gunstigere forsikringer til elbileiere
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Ecocar
søndag 20. oktober 2013, klokken 16:58
Nei, men ecocar har lovet meg ettskriftlig  tilbud i løpet av morgendagen, da håper jeg å ha et ok sammenligningsgrunnlag.
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Ecocar
onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:40
Hei "fanboy" eller pottle :D har faktisk fått samme tilbudet som du nevner du fikk med i din bil med unntak av dekkene. Da til en pris av 239500. Dekkene skal jeg klare å få på plass for ca 8000. Det vil da gi meg en totalpris på 247000 klar på veien. Dette er hos nissan forhandler. Men, det jeg lurer på om ecocar virkelig selger bilen helt lik den jeg får hos Nissan? I så fall er det 7500 kr å spare her...
#8
Leaf 2010-2017 / Ecocar
onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:48
Snakket nettopp med en mann der som selger acenta for 232000. Han sier at bilen er helt lik bilene som selges i Norge, og at de leveres med understellsbehandling og Varmepakke. Har noen handlet av dem og kan fortelle meg om erfaringene derifra? Dette var jo et utrolig godt tilbud, for godt til å være sant?
#9
USAleaf / Sv: Sørimport
onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:16
Sitat fra: Trollemor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:01
De selger bilene med tre års garanti og ikke 5 år som i Norge. Dette gjelder også de helt nye bilene de skal selge nå. Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
En helt ny tekna med Varmepakke koster der nå 239000 det er da tre års garanti, og ingen ladekabel. Putt på 5-6000 for ladekabelen, og 4- 5000 for utvidet garanti, så kommer bilen på ca 250000, ja, så må man jo ha vinterdekk også selvfølgelig, noe de selger til en veldig bra pris faktisk- 6900. Alt i alt er det etter mitt syn ikke det beste tilbudet man kan få nå. Det finnes en Nederlender som selger på finn. Han kan skaffe bilen til 241000 inkludert Varmepakke og vinterdekk, dog uten mer enn 3 års garanti, ev en tilsvarende bil bare med 6.6kw lader til 247000 kr. Synes dette er et mye bedre tilbud, eller tenker jeg feil?

Da må jeg bare opplyse om at jeg i dag har fått ett tilbud fra sørlandet bilsenter på Nissan acenta, med varmepakken og 5 års garanti (vet at dette er standard i Norge, men bare for sammenligningens skyld) Bilen kommer da selvsagt med metallic lakk, solcellepanel og alt det andre som følger med de norske bilene. Pris 239500. 8 ukers levering. Nå begynner prisene å bli VELDIG interessante (og holder på å forhandle med Ålgårds auto for å se om jeg kan få et enda bedre tilbud der)
#10
USAleaf / Sv: Sørimport
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:35
Sitat fra: Maria på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:29
Det er Acenta med varmepakke de skal selge for 239,-
ja, beklager Maria! mente acenta :)
#11
USAleaf / Sv: Sørimport
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:01
De selger bilene med tre års garanti og ikke 5 år som i Norge. Dette gjelder også de helt nye bilene de skal selge nå. Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
En helt ny tekna med Varmepakke koster der nå 239000 det er da tre års garanti, og ingen ladekabel. Putt på 5-6000 for ladekabelen, og 4- 5000 for utvidet garanti, så kommer bilen på ca 250000, ja, så må man jo ha vinterdekk også selvfølgelig, noe de selger til en veldig bra pris faktisk- 6900. Alt i alt er det etter mitt syn ikke det beste tilbudet man kan få nå. Det finnes en Nederlender som selger på finn. Han kan skaffe bilen til 241000 inkludert Varmepakke og vinterdekk, dog uten mer enn 3 års garanti, ev en tilsvarende bil bare med 6.6kw lader til 247000 kr. Synes dette er et mye bedre tilbud, eller tenker jeg feil?
#12
USAleaf / Sv: Sørimport
fredag 11. oktober 2013, klokken 22:28
Det er 2013 modell, men den nye rekkevidden kom visstnok ikke før produksjonen i England startet opp. For vår del var det avgjørende at rekkevidden var lenger, så da får vi heller putte på ca 20000 ekstra og skaffe oss en acenta.du har forsåvidt fått toppmodell, men gammel type....
#13
USAleaf / Sv: Sørimport
fredag 11. oktober 2013, klokken 21:38
Men Oddvar- de påsto at det var samme bil som blir produsert i England når det kom til rekkevidde med unntak av vinteren, da denne ikke hadde varmepumpe. Dette stemmer jo ikke- denne bilen har gammel rekkevidde (17mil) og selgeren viste oss en bil med både setevarme og rattvarme, uten å fortelle oss at dette ikke var på bilen vi bestilte. Vi kansellerte derfor ordren i dag. Vi skal fortsatt ha en Leaf, men ikke denne modellen. Vi fikk et tilbud på helt nye engelskproduserte biler som vi nå vurderer. Inger
#14
Leaf 2010-2017 / Japan leaf versus euro leaf
fredag 11. oktober 2013, klokken 09:16
Ser at det finnes mange fabrikknye japanproduserte leafer( produsert for Europa) for salg til en svært rimelig pris. Kan noen fortelle meg forskjellen på disse to bilene?
Er det sammme rekkevidde sommerstid? Skjønner at disse ikke har varmepumper, slik at rekkeviddeforskjell vil oppstå om vinteren.
#15
USAleaf / Sv: Sørimport
torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:28
M-svind: vi har også bestilt en leaf japanprodusert europamodell, men ble nå veldig i tvil- hvor lang rekkevidde har bilen på sommeren, det er 19,9 mil som gjelder her også?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA