Da har vi forsøkt å sammenligne disse bilene under så like forhold som mulig, og resultatet er mildt sagt forvirrende.
Begge biler kjørte samme strekning. Turen var på ca 7,5 mil. Det ble byttet fører halvveis, slik at forholdene skulle være så like som mulig.
Her følger utskriften fra turen.
Utrolig nok så er den øverste fra euroleafen, den underste er fra japanleafen.
Dette betyr at japanleafen faktisk brukte MINDRE
Faktorer:
18 grader auto
Begge kjører i D og ecomodus
Ingen stolvarme på
Når vi kom tilbake hadde vi henholdsvis 2 streker på japanleafen, og 4 streker på euroleafen.
ca 20 % på japanleafen igjen på batteriet, 30 % på på euroleafen
japanleafen hadde 3 ekotrær, euroleafen hadde 4 ekotrær etter turen
kilometerforskjellen skyldes at vi har forskjellig dekkdimensjon. Japanleafen har litt større dekk, euroleafen litt mindre. Piggdegg på euroleaf,piggfritt på japanleaf
Noen som klarer å forklare dette?
Begge biler kjørte samme strekning. Turen var på ca 7,5 mil. Det ble byttet fører halvveis, slik at forholdene skulle være så like som mulig.
Her følger utskriften fra turen.
Utrolig nok så er den øverste fra euroleafen, den underste er fra japanleafen.
Dette betyr at japanleafen faktisk brukte MINDRE
Faktorer:
18 grader auto
Begge kjører i D og ecomodus
Ingen stolvarme på
Når vi kom tilbake hadde vi henholdsvis 2 streker på japanleafen, og 4 streker på euroleafen.
ca 20 % på japanleafen igjen på batteriet, 30 % på på euroleafen
japanleafen hadde 3 ekotrær, euroleafen hadde 4 ekotrær etter turen
kilometerforskjellen skyldes at vi har forskjellig dekkdimensjon. Japanleafen har litt større dekk, euroleafen litt mindre. Piggdegg på euroleaf,piggfritt på japanleaf
Noen som klarer å forklare dette?