Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stjerneglis

#1
Model Y / Sv: Inntrykk prøvekjøring
søndag 09. mars 2025, klokken 12:00
Jeg har siste SW oppdatert og bruker 3-blink hver eneste dag.
#2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
fredag 07. mars 2025, klokken 09:16
Tok du EU-kontroll hos Tesla?
#3
Model Y / Sv: Inntrykk prøvekjøring
fredag 07. mars 2025, klokken 09:12
Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:55Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.

Kan du utdype "blink låser seg"? ???
#4
Model Y / Sv: MCU2 hakkete
søndag 02. mars 2025, klokken 09:03
Jeg opplever samme når jeg ser på YouTube eller NRK i browseren i det siste.
#5
Model Y / Sv: Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y
tirsdag 25. februar 2025, klokken 22:20
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 12. februar 2025, klokken 13:42MCU og AP er vannkjølt på Model 3/Y. Så hvis det er problemer med kjøling eller temperatur der, så vil den koble ut ikke-kritiske funksjoner.

Er inverter på bakre DU også vannkjølt? I så fall ser jeg en mulig sammenheng med havariet vi hadde i mai 2024 da inverter feilet (pga overoppheting?) og bilen stoppet langs veien. DU med inverter ble den gangen byttet på garanti. Husker godt at det var mange som måtte bytte varmepumpe rundt 2021-2022. Vår bil var innkalt for sjekk og fikk installert ekstra isolasjon elns i klimasystemet, men kompressor ble ikke byttet da.
#6
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 12. februar 2025, klokken 17:59
Møkkete sidekameraer (forskjerm) har aldri vært et problem på 3/Y. Ryggekamera derimot...
#7
"Camera temporarily unvailable", VCFRONT_a008 Funksj. for adaptivt fjernlys utilgj.

Fikk disse meldingene og trodde at det var fukt i ryggekamera som var årsaken. I tillegg sluttet fartsskiltavlesning og navigasjon å fungere når kameraene var nede. La inn service-request i Teslaappen og fikk etterhvert time hos Tesla for bytte av supermanifold i klimasystemet (fjerndiagnose utført?). Prisestimat = 0 kr

I følge Tesla sin forklaring var supermanifold defekt noe som medførte redusert flow og effekt i klimaanlegget, og som et resultatet av dette overoppheting av autopilotsystemet (kameraene ble tydeligvis koblet ut pga dette). Supermanifold og klimakompressor ble byttet på garanti, og jobben vel utført av Tesla Vøyenenga (Bærum). Hele prosessen med oppfølging av verkstedjobben og lånebil via appen fungerte sømløst og helt upåklagelig etter min erfaring.





#8
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
lørdag 01. februar 2025, klokken 09:57
Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 30. januar 2025, klokken 08:05Fikk denne i natt og startet dagens tur med diverse varsler om adaptiv fjernlys som må aktiveres manuelt (skrur seg av igjen etter 1 min), "USB minnepinne som må settes i" og svarte skjermer ved rygging (dødvinkelkamera virker med blinklys under kjøring). Dette til tross for en rutinemessig restart med begge knapper på rattet før turen...

Vi får se om en dypere restart med endring av språk på skjermen hjelper i ettermiddag.

Fungerer stabilt nå etter 2 språkbytter og en skru av/på bilen via skjermen. Antar det var softwarerelatert

Fjernlysvarslene var nok forbundet med kameraene sluttet å virke
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
torsdag 30. januar 2025, klokken 08:05
Fikk denne i natt og startet dagens tur med diverse varsler om adaptiv fjernlys som må aktiveres manuelt (skrur seg av igjen etter 1 min), "USB minnepinne som må settes i" og svarte skjermer ved rygging (dødvinkelkamera virker med blinklys under kjøring). Dette til tross for en rutinemessig restart med begge knapper på rattet før turen...

Vi får se om en dypere restart med endring av språk på skjermen hjelper i ettermiddag.
#10
Tesla / Sv: Tesla Mobile Service
lørdag 25. januar 2025, klokken 22:11
Oppdatering: Mobile Service kom og byttet høyspentkabelen i garasjen på jobben min. Tipp topp service :+1:
#11
Tesla / Sv: Tesla Mobile Service
mandag 20. januar 2025, klokken 09:08
Er det noen som har erfaring med hvordan bestille Mobile Service hos Tesla? Må man først velge aktuelt tidspunkt hos ett verksted, og deretter spørre om Mobile Service?

Eller er det opp til Tesla å vurdere om Mobile Service er mulig eller ikke?

Er snakk om en mulig utskiftning av kabel mellom ladeport og batteri pga meldingen: CP_a163 ("Hurtiglading utilg. OK å vekselstrømlade")
#12
Model Y / Sv: Får ikke låst opp ladekabel med knapp eller nøkkel
mandag 20. januar 2025, klokken 07:50
Jeg var på langtur i helga og ladet på 2 ganger på V4 ladestolper, og begge gangene måtte jeg låse stoppe lading og låse opp kabelen med via bilen/appen siden knappen på pistolen ikke reagerte.

Noen som har opplevd samme?
#13
Tesla SW og AP / Sv: Ny frontrute med varme
søndag 29. desember 2024, klokken 14:15
Sitat fra: turfsurf på søndag 29. desember 2024, klokken 10:33Nei, kan ikke huske å ha lest noe om det. Og trodde alle Y hadde oppvarmet felt nederst på ruten også.

TMY har oppvarming ved kameraet øverst samt ved viskerparkeringen. Det siste kom vel i 2022 eller noe sånt.
#14
Model 3 / Sv: DIY bremseservice mm.
tirsdag 05. november 2024, klokken 08:22
Jeg ser at det stoffet verkstedene bruker er blått. Det er vel ikke kobberpasta?
#15
Model Y / Sv: Juniper
mandag 04. november 2024, klokken 13:31
Sitat fra: Radial på mandag 04. november 2024, klokken 13:14Håper for guds skyld de ikke Tesla også setter hel LED-stripe på tvers av bakluka...får midtskill og flass av alle disse stripene om dagen.

Model 3 slapp unna, så håper for at Y unngår dette om de skal bruke samme baklykter.
Ikke at jeg skal ha ny bil med en gang, men frykten for å måtte akseptere stripe i fremtiden sitter dypt 😂🙈

Bildene viser at Juniper får en indirekte opplyst stripe på bakluka, til forskjell fra andre merker med LED-stripe.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA