Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Falcon

#1
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva litium-variant
fredag 09. januar 2009, klokken 11:09
Hmm, perfekt. Om to-tre år når min nåværende batteripakke må skiftes ut kommer jeg nokså garantert å velge dette istedet for nye blybatterier. Dyrere ja, men ekstra rekkevidde og forlenget levetid (samt reduksjon i pris over tid) vil nesten sikkert være verdt det.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av elbil
tirsdag 23. desember 2008, klokken 22:52
Revaen har overraskende god plass bak, nok til labrador-størrelse hund. 34 km på en lading vinterstid blir ganske nært grensa for hva batteriene takler... skal sjekke nærmere etter hvert. Det vil hjelpe at batteriene står på batterivarmer hver dag. Sommerstid er den god for 40-45km med normal kjøring (inkludert strekk i 60-70km/t.). 80km/t er kun i nedoverbakke og medvind, og det trekker MYE strøm.
#3
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Ang. Maranello
søndag 14. desember 2008, klokken 23:49
10 minutter fra post til svar på en søndags kveld, du skulle skamme deg ;D
#4
elbil.no og elbilforumets nettsider / Ang. Maranello
søndag 14. desember 2008, klokken 23:31
Under 'Kjøpe elbil' blir maranelloen framstilt med en topphastighet på 80km/t. Denne hastigheten gjelder KUN for bensin/bensinhybrid-variantene. Den rene elbil-varianten er begrenset til 45km/t, som er hovedårsaken til at jeg vraket den som alternativ da jeg skulle handle elbil.
#5
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Vinterelbilen!
søndag 14. desember 2008, klokken 22:43
Jeg har kjørt Reva en hel vinter på nordnorsk vinterføre. At bilen sitter like godt på veien på vinterføre er en overdrivelse, men den står da heller ikke tilbake for vanlige biler på veigrep. Smal hjulavstand og sporete vei er litt irriterende innimellom, men er ikke noe egentlig problem.

God tyngde på drivhjulet? Vel, med 140kg i førersetet kan det fortsatt være en fordel med litt ekstra vekt bak, da bilen spinner litt lett på glatt føre når man starter fra stillestående. Men det er stort sett bare å venne seg til å ikke være for hard på pedalen.

Batterivarmeren fungerer godt, og det er temperaturvarsler på dashbordet for å si fra at kapasiteten kan være nedsatt i kaldt vær.

Service-avtalen er aldeles glimrende. Så langt har det kommet service-mann fra Oslo med fly to ganger ens ærend for å utføre service på elbilen min. Ikke akkurat en god deal for dem, men...
#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva eiere og bruk av forum...
søndag 14. desember 2008, klokken 22:31
Reva har ved to anledninger siden jeg kjøpte elbilen min sendt brev med innmeldings-skjema til elbil-foreningen, så det er ikke mangel på informasjon derfra. Selv regner jeg meg ikke på noen måte som entusiast, bare som en vanlig miljøbevisst privatperson som ikke har behov for større bil. Kanskje flere eiere enn meg ikke er de helt store forumtrollene? ;D
#7
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Strømbruk
søndag 14. desember 2008, klokken 22:26
Jeg har hatt Reva i over ett år nå, gjennom en hel nordnorsk vinter. Skal sant sies at betterikapasiteten er noe nedsatt i kaldt vær hvis bilen ikke har vært kobla på strøm (slik at batterivarmeren er aktiv), men jeg har ikke hatt noen problemer med å kjøre. Hvis jeg skulle gjette er kapasiteten redusert en plass mellom 10% og 20%.
#8
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Styr elbilen via mobiltelefonen
søndag 14. desember 2008, klokken 22:22
Har en sånn duppedings i bilen min. Praktisk sak, men det er ikke helt lett å finne fullstendig dokumentasjon på de tilgjengelige funksjonene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA