Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Studleif

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Siemens.
tirsdag 29. november 2011, klokken 21:13
Ok, nå er jeg lettere forbannet. Ønsker å overdra bilen min til ny eier og får følgende beskjed av Siemens:

"Vi kan ikke gøre overdragesle til en privatperson utan bara til ett selskap"

Er dette en kundebehandler som har misforstått, eller er kan batteriet KUN overdras fra privatperson til forhandler? DET er det ingen som har fortalt meg før. Noen som har overdratt batteriene sine til kjøper av bilen?
#2
Blir battteriet stående i bilen eller ikke, når leasingavtalen med Siemens går ut?
#3
Du hadde mottatt svar fra forbrukerrådet hadde du ikke? Kan du ikke poste tilbakemeldingen du fikk?

Jeg må innrømme at å oppfordre til denne passive holdningen irriterer meg litt. Vi har kjøpt bil hos RS i god tro (gjennom at de opptredde som forhandlere) om at vi har garanti uansett hva følgene av Think-konkursen ville bli. Ellers burde denne mulige konsekvensen blitt nevnt ved salg. Noe annet er uetisk ovenfor forbrukerne.

Det er halvannen måned igjen av garantitiden min og det er en mulighet for at RS sitter med det juridiske ansvaret for garantien. Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal være så snill og tålmodig når de uten forvarsel fakturerer meg for noe som tidligere gikk på garantien?
#4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Siemens.
tirsdag 04. oktober 2011, klokken 12:00
Dette er en ganske kritisk sak for de av oss med leasingavtale. Leasingavtalen burde gjennomgås juridisk. I følge Røhne Selmer Skøyen kjøpte vi oss en trygghet gjennom batterileien, selvom Think på daværende tidspunkt var i økonomisk knipe. Jeg var "noe" naiv som signerte den leieavtalen skjønner jeg nå.

Jeg prøver å oppdrive kontrakten min, men ser ingen vits i å lease dersom tryggheten ikke lenger er tilstede. Da vil det være like gunstig å eie batteriet.

Er det noen som har bedt Siemens redegjøre for hva leasingavtalen (i grove trekk) fremdeles gir av fordeler?
#5
Og det er jeg vel egentlig glad for :S

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
#6
Er ikke min bil dette dreier seg om heldigvis. Lunde og ettermarkedssjefen hos Think ba meg lade så mye som mulig. Batteriet mitt fungerer helt suverent... Inntil viderer.

Føler jeg kjenner flere med ødelagte batterier enn uføre:(

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
#7
Dette er en stygg sak som jeg mener enhver forbruker burde vært skjermet for. Med elbilen som er så ny teknologi er det jo vanskelig å se for seg de ulike scenarioene man kan havne i. Ved kjøp kjente jeg ikke til halvparten av problemstillingene jeg har vært igjennom til nå.

Er noen spørsmål som reiser seg når man leser denne saken:
- Har han virkelig ingen rettigheter i denne situasjonen?
- Kan de nye eierene av think tilby noen form for bistand?
- Hvordan kan vi som har zebrabatterier lade bilene våre for å oppnå lengst mulig levetid?
- Hva er forventet levetid for et Zebra-batteri? 3 år eller et bestemt antall ladesykluser a 14 kWh (ref. garantibetingelsene til fabrikkant beskrevet over)?
- Hva med de med mobilitetsavtale? Får de forlenget denne etter 5 år om de ønsker det? eller må de kjøpe nye batterier til ca 125 000 kr (100 000 kr+ frakt montasje)?
#8
Jeg ringte SFS for en tid tilbaker og fikk beskjed om at det var uproblematisk. Kunne kjøpe batteriet av de ved å betale restbeløpet på leasing avtalen. Litt usikker på hva 28 kWh Zebra koster, men lurer på om startprisen var 60 000 kr? Fint om noen arresterer meg om de kjenner det riktige tallet.

Det du må betale blir følgelig 60 000 minus de innbetalingene du har gjort til Siemens.
#9
Har nettopp vært og hentet bilen min hos R&S Sandvika som skiftet lyspærene mine foran (som jeg skiftet der for ca 9mnd siden) og fjernet kondens på ryggelyset mitt (1495 kr). Har skiftet pærer hos dem før og da synes jeg også det var litt tidlig med nå skjedde det altså igjen. Jeg er ikke i nærheten av å nærme meg lysenes forventede levetid (ca 1500timer?)

R&S Sandvika sier at jeg ikke har noen garantilenger siden Think er konkurs og jeg kjøpte bilen hos R&S Skøyen som har et annet organisasjonsnummer. R&S Skøyen er lagt ned og går nå under R&S Ensjø som ikke gjennomfører Think reparasjoner. Betyr dette at jeg ikke lenger har noen garanti, eller ar R&S Sandvika prøver å gi meg en regning de skulle betalt?
#10
Lars: Glimrende! Poster du tilbakemeldingen i denne tråden når du får den?

Elrey: Kjøpte også min på Skøyen. Har faktisk ikke merket noe på rekkevidden min jeg heller... Har kjørt 50 000 km
#11
Hva skjer med garantier etter konkursen? Er det et forhandler ansvar?

Lurer også på hva som skjer med batteriene for de av oss som leaser av Siemens. Får vi beholde batteriet når batteriavtalen går ut? Hvordan får man evt tak i nytt?
#12
Takk!

Har korrigert dette nå! Må inrømme at jeg stjal dette fra en annen annonse og tenkte i god tro om at dette var enda et insentiv jeg ikke visste om! Har jo prøvd å finne noe om elbilfritak, men uten hell.

Glad for tilbakemld.!
#13
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Think 2008-modell selges
torsdag 26. august 2010, klokken 11:23
Skal ut å reise i lengre periode, så blir dermed nødt til å selge vidunderet...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24030187

Bud mottas gjerne!
#14
Fikk skiftet CPU etter et ladeproblem jeg hadde for noen måneder siden. Nå fungerer ladingen fint, men det kommer av og til en kjempehøy viftelyd fra bilen ved lading. Noen som opplever det samme og evt. om det er noe jeg enkelt får fikset? Viftelyden jeg hadde tidligere var på langt nær så støyende som den er nå.

Nå er jeg rett og slett redd for å vekke naboen.

Skivene mine blir bare mer og mer rustne. Er det garantisak? Jeg fikk vite at det IKKE var det når jeg pratet med RS Sandvika. Hvor skiftet du dine John? ;)
#15
Hei!

Noen som sliter med rustne bremseskiver? Har hatt bilen i 1,5 år nå og har merket at bremsene har blitt dårligere. Dette skyldes at jeg har fått en del rust på bremseskivene. Har vasket skivene jevnlig og bremser opp flere ganger regelmessig, men har likevel fått rust... Think mener at skivene ruster lettere på elbiler, da man bremser mye regenerativt og at det dermed ikke faller inn under garantien. Synes personlig dette blir litt feil, i og med at jeg har vært veldig bevisst på det og gjort forbyggende tiltak som vasking og oppbremsing.

Noen tanker?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA