Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TimeBandit

#1
Model S / Sv: Prisreduksjon
mandag 17. april 2017, klokken 18:29
Sitat fra: tiger``n på mandag 17. april 2017, klokken 15:42
Stakkars de som betalte 9000 $ for oppgradering fra 60 til 75 for bare et par måneder siden, dette er jo innrømmelse av at det var alt alt for dyrt.
Tja, vet ikke det. På min MyTesla side står det at oppgraderingen nå koster 20.700$... :-()
#2
Model S / Sv: Streaming over bluetooth og forsinkelse
torsdag 27. oktober 2016, klokken 01:02
Blir også forsinkelse når jeg streamer lyden gjennom airplay hjemme til en apple airport, så tror ikke nødvendigvis dette er Tesla sin feil...
#3
Model X / Sv: Elon, please make the falcon doors optional!
torsdag 28. april 2016, klokken 17:07
Sitat fra: cstromme på torsdag 28. april 2016, klokken 09:29
Vil helt klart ha falcon wing dørene fortsatt ja. Antar de har luket ut de fleste problemene til vi skal ha en neste år. :)
Enig, håper og tror at de fikser både fwd og automatiske fordører til slutt. Uten at noen av disse er noe must for min del.

Det som derimot er en skikkelig showstopper, er de dustete 2.-rads setene som ikke kan legges flatt !
Og dollar-kursen da, selvfølgelig...

#4
Humor og kanari / Sv: Tesla Model S er en dritt bil
søndag 15. mars 2015, klokken 16:30
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 15. mars 2015, klokken 00:09
Helt jæ**ig å vente på 85D'n!
Men ikke på lang når så j*vlig som å vente på den enda værre drittbilen jeg bestilte i 2012 - Model X. Har hverken fått spekk, leveringsdato eller egen klagetråd for skiten ennå :-(
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Forbruk leaf
fredag 29. august 2014, klokken 00:04
Sitat fra: LeafSwe på søndag 24. august 2014, klokken 12:12
2012an saknar ca 10% batterikapacitet. Full laddning ger 250 GIDs
2014 278 GIDs
Det passer veldig bra med teorien jeg har hatt (for meg selv) om at de ca 10% bilen rapporterer som kapasitetstap får vi igjen med lavere rapportert forbruk. Mao. rapporterer bilen rett og slett feil etter den siste sw oppgraderingen. Har bare ca. 19kWh tilgjengelig på min 2011 leaf iflg. leafspy, men kjører (tilsynelatende) like langt som tidligere.
#6
Model X / Sv: Model X og skiboks
tirsdag 15. juli 2014, klokken 00:04
Denne så jo litt kul ut bak X'en da  8)

Norske er de også - se http://www.lobster-trailers.com
Og bare så det er sagt: Nei, jeg aner ikke hvem de hummer-folka er.
Vi er nå foreløpig 3 på jobben som har bestilt X og venter fælt på neste sommer, når den engang kommer  :P
#7
Lading / Sv: 9 eller 10 streker ved 80% lading?
torsdag 27. mars 2014, klokken 01:10
Sitat fra: bjoris på onsdag 26. mars 2014, klokken 17:15
Så var det 9 streker igjen, uten at jeg hadde forvarmet. Kan det være at det har noe med hvor langt ned bilen er kjørt før du lader den? Jeg har begynte å lade både på jobb og hjemme for å unngå å trekke langt ned OG ikke lade mer enn til 80% og det er etter dette at 9 strekene har begynte å komme sporadisk. I dag var det 10 streker ved oppstart m/forvarming! Så hjem fra jobb var det 9 streker UTEN forvarming. Jeg plugget da i med 7 streker på batteriet. Når jeg kom hjem nå hadde jeg 6 streker og har ladet igjen så får vi se...

16A lader har jeg også, men det er hips om happ, jeg bruker 10 A laderen i bilen og den på 16A står hjemme, ser ikke ut til at dette betyr noe, men det er digg med 16A hjemme ifht 10A, 2 timer så er bilen ladet til 80% (eller deromkring:)) etter at jeg kommer hjem så det hindrer dermed ikke bruken å bare lade til 80% slik det gjorde før...

Aha. Tipper at du har satt timer-lading med bare slutt-tid på jobben. Problemet er at bilen tror at den kan lade med 16A (for det var det den ladet med sist). Først når den har startet ladingen skjønner den at den bare har 10A tilgjengelig, og da rekker den ikke å bli ferdig med å lade til 80%. Altså ikke noe å bekymre seg over med mindre du virkelig trenger alle prosentene.
#8
Lading / Sv: Bruk av bilens timer med forskjellige ladekabeler.
mandag 03. mars 2014, klokken 23:41
Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. mars 2014, klokken 23:23
Er du sikker på det? Jeg regnet med at den leste av pilotsignalet når ladekabelen ble koblet til? Det ville ihvertfall vært den logiske måten å gjøre det på.

Når det gjelder den "forventet ladetid" som vises i displayet inne i bilen er jeg enig. Den er stokk dum. Men den vises jo hele tiden, når ladekabel ikke er koblet til og det ikke er noe pilotsignal å lese av.

Det ville helt klart vært mest logisk å lese av pilotsignalet, men kan bekrefte at det dessverre ikke er det som skjer.
#9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:57
Hehe. Når jeg slengte inn bestillingen på en model X i desember 2012, antok jeg at jeg kunne finanisere den ved å satse tilsvarende reservasjonsbeløpet på TSLA aksjer. Som sagt så gjort, 170 aksjer ble kjøpt for ca. 30k. Heldigvis regnet jeg litt til på det, og fant ut at et kursmål på ~700$ innen jeg fikk bilen var maks det jeg kunne håpe på. Kjøpte derfor 139 aksjer for ytterligere 30k i mars 2013. Bra tima, for nå ser det ut som jeg ligger sånn passe godt an til "gratis" X  8)
Så kan man selvfølgelig kritiseres for i det hele tatt å ha betalt reservasjonsbeløpet i stedet for å kjøpe flere aksjer... men nå får jeg (forhåpentligvis) bilen før styre og stell rekker å innføre moms og andre uhumskheter på drømmebilen i alle fall !

For en fantastisk børsdag. Verdien steg med hele innsatsen på bare noen timer i dag !
#10
Lading / Sv: Lader ikke til 80%
søndag 05. januar 2014, klokken 03:21
Veksler du mellom 16A og 10A ladekabel ?
Dersom du sist ladet med 16A og plugger inn 10A kabel for timer-lading, fersker ikke bilen dette av seg selv. Du må da starte lading (umiddelbart) etter kabeltilkobling (vha manuell overstyringsknapp eller app) for at bilen skal detektere at den bare har 10A tilgjengelig. Så snart ladingen er i gang, kan du stoppe ladingen igjen (trekk ut kabelen fra BILEN, og sett den inn igjen). Nå vet bilen hvor mye effekt den har tilgjengelig, og kan beregne korrekt tidspunkt for å starte ladingen slik at den har ønsket % på innstilt tidspunkt.

Latterlig av nissan at de ikke har fikset dette vha en sw-oppgradering etter 3 år på markedet !
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2013 mod vinterpendling
mandag 25. november 2013, klokken 23:31
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 25. november 2013, klokken 16:33

Det stemmer ikke helt (dessverre...).

Om vinteren blir batteriene kalde og rekkevidden reduseres med ca 1% per grad under 20.
Siden batteriene kan komme ned i -10 i kalde perioder, har du potensielt et tap på 30% før du skrur på varmeapparatet!

Thomas
Det stemmer ikke helt (heldigvis...)

Batterikapasiteten reduseres med ca 1% pr 2 grader Celcius under 20.
Ved -10 kalde har du da et tap på ca 15% i utgangspunktet, ikke 30%.

Ref Nissan Leaf Range Chart (ver. 7F) - stemmer ganske så bra med egen erfaring !
#13
Sitat fra: Snowjoggs på lørdag 23. november 2013, klokken 23:56
Er dette fremdeles et problem? Kjøpte nye leaf (acenta) i okt i år (2013). Bør jeg fremdeles holde meg unna forvarming via app når bilen ikke er kobla til strøm?
Jeg har dette problemet på min leaf fra november 2011. Er allikevel ikke noe problem å forvarme bilen fra app uten å være tilkoblet, bare husk å stenge varmen MED APP'en før du starter bilen. Men det var vel egentlig ikke svar på spørsmålet ditt...
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen er jo sprek:)
søndag 08. september 2013, klokken 22:50
Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 21:38
Men det er kanskje noe man vokser av seg etter hvert?
Har snart hatt lifen i 2 år og 30k km. Innimellom bare *må* det kjennes litt på det deilige lineære draget :)

#15
Model S / Sv: Korrosjonsproblem!
mandag 29. juli 2013, klokken 10:27
Mercedes fant rust uoppfordret på service og fikset det selv UTENFOR garantitiden. Veldig bra, men dessverre det eneste positive jeg kan si om min tid som mercedes-eier. Makan til mandagsbil... Prøver å glemme de årene så godt jeg kan :-/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA