Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SteinP

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Nå er det slutt for salg av Opel
fredag 20. oktober 2017, klokken 13:55
Hei!
Nå var det faktisk ikke akkurat det jeg sa.
Jeg tror absolutt at Ampera-e kan leve sammen med flere elektriske biler fra Opel og PSA. Alle bilprodusenter kommer jo til å ha flere alternative elektriske modeller, det er ikke noen automatikk i at det skal være bygget på samme plattform.
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Nå er det slutt for salg av Opel
fredag 20. oktober 2017, klokken 10:51
Hei!
Det  er ikke større dramatikk knyttet til dette, enn at forhandlere vil gå over til en vente-/reservasjonsliste for nye kunder til Ampera-e.
Kontrakter som er skrevet de siste månedene, er skrevet med antatt levering i 2019. Mye skjer på halvannet til to år. Utvalget av biler med elektrisk drivlinje vil selvsagt være langt større på det tidspunktet, dermed opplever vi dette som en bedre og mer fleksibel løsning for kundene.
#3
Hei!

Som det har vært påpekt tidligere også: Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger om eventuelle feil og problemer som dukker opp med Ampera-e.

Selv om vi forstår at det kan være frustrerende å kontakte forhandler, uten at de kan fikse eller gi en tilfredsstillende forklaring, er det viktig for oss at de får beskjed, slik at dette kan rapporteres inn gjennom riktige kanaler. Totalt sett er det en mer effektiv måte, enn at importør skal sitte og behandle enkelttilfeller uten en gang å se bilen.

Det er også viktig å huske at dere snart 1000 som har fått Ampera-e etter at leveransen startet i Europa for snaut fire måneder siden, er de første brukerne av bilen, og at det derfor også kan ta litt lenger tid før programvareoppdateringer er på plass, enn det man er vant til med biler som selges i hundretusenvis i andre land. Det er ingen unnskyldning for feil eller mangler, men ihvertfall en forklaring.

Stein P
Opel Norge

#4
Hei!

Vi må bare beklage at det ett eller annet sted i systemet har skjedd en bug som har ført til at en del Ampera-e-eiere har fått denne merkelige varslingen.

Det jobbes selvsagt med å finne ut årsaken slik at den kan unngås i fremtiden. Vi takker selvsagt observante eiere som varselet oss raskt.

Inntil videre får det være en påminnelse om enda en ting elbileiere ikke trenger å bekymre seg over...

Stein P
Opel Norge
#5
Hei!

Registrerer at det går svært mange rykter rundt levering av Ampera-e - både på elbilforum.no og i de ulike Ampera-e-gruppene på Facebook.

Som så ofte ellers blir fort spekulasjoner til sannheter - så derfor er det greit med en liten avklaring.

Som vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned - derfor må informasjon om levering av den enkelte kundes bil oppdateres basert på dette.

Stor etterspørsel har allerede ført til lang leveringstid, og det kan dessverre også gjøre at kunder vil kunne oppleve at levering blir senere enn det som har vært planlagt. Vi kan dessverre fortsatt ikke oppgi eksakt leveringsdato for biler planlagt levert i 2018, så snart den er klar, vil selvsagt forhandler informere kunde.

På tross av hva som hevdes, det er mange biler på vei til Norge akkurat nå, og vi følger fortsatt planen om å begynne leveringen av de første kundebilene i slutten av mai og begynnelsen av juni.

Alle kunder, som ikke allerede har fått bekreftet en leveringsdato, vil motta informasjon fra sin forhandler fredag denne uken.

Stein Pettersen
PR-Sjef
Opel Norge
#6
Elbiler i media / Sv: Bladet Bil fornekter seg ikke...
tirsdag 11. oktober 2011, klokken 10:12
Takk for det!

Bare for å klargjøre:
Bil er jo først og fremst et uavhengig bilblad med 300.000 lesere, der KNA bytter ut åtte sider i vår ordinære utgave. KNA har ikke noen annen redaksjonell rolle enn de åtte sidene de leverer til sine medlemmer.

Vi har vært hos Tesla og saken kommer i neste nummer - ute i begynnelsen av november.

Stein P
#7
Elbiler i media / Sv: Bladet Bil fornekter seg ikke...
tirsdag 11. oktober 2011, klokken 08:33
Spørsmålet er hvem som er mest forutsigbar her? En elbilentusiast som ikke ser noen ulemper med en helelektrisk bil, eller en journalist som skal gjøre vurderingen ut fra en referanseramme der alle biler tas med?

Faktisk tror jeg, med hånden på hjertet, at Bil er et av de bladene som følger alternative drivlinjer tettest av de produktorienterte bilbladene - at vi skal fremstilles som elbilhatere og dessuten blir beskyldt for å være tjukke i hue, sier minst like mye om andres hjelmstørrelse. Vi følger utviklingen tett både i bladet og på bilnorge.no - og samarbeider med klimabil.no.

Tesla Roadster ER en råd bil - men med den prislappen - for en avgiftsfri bil - må det være lov å stille andre krav enn at den skal være sanseløst raskt rett frem - for det er den absolutt.

Det er mye som er imponerende, men også en del som er skuffende. En av de tingene som skuffet meg, sammenlignet med andre tilsvarende biler, er nettopp kjørefølelsen som mest av alt minner meg om å kjøre radiostyrt bil. Sammenlignet med søsterbilene Elise og Speedster mangler det noe - i tillegg til de nesten 400 ekstra kiloene.

I neste nummer har vi sjekket rekkevidden på iMiEV mot Leaf, tar en full gjennomgang av alle elektriske biler som var i Frankfurt -  og vi er første norske blad som selv har vært å kjørt Tesla S - så nei - vi fornekter oss ikke.. ;-)

Stein P
Redaktør Bil
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA