Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - flux

#2
Model 3 / Sv: Hund i Model 3?
lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:04
Det ser ut som om det er noe ventilasjon mot kupé samt og litt lys fra bakruten.

https://m.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4%20&t=13m34s

#3
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
mandag 07. august 2017, klokken 16:27
Ut fra "Certification" dokumentet bruker Tesla model 3 ikke en induksjonsmotor:

"Motor/Generator Type 1: AC 3 PHASE PERMENANT MAGNET"



#4
Sitat fra: sjossang på mandag 26. juni 2017, klokken 09:17
Jeg lurer på når Nissan avslutter produksjonen av Nissan Leaf?

Hørt fra selgere at den nye modellen skal produseres på samme fabrikk/linje som den gamle, og dette kan bety at vi får et vakum i markedet i den perioden man slutter å sende ut gamle modeller og når de bygger opp lager med nye modeller før lansering.

Nissan har tre fabrikker som kan lage Leaf og batterier: 

Smyrna USA,
Oppama Japan / Zama, Kanagawa,
Sunderland UK,
samt en egen batterifabrikk i Aveiro, Portugal

Selv om Nissan kanskje velger å bruke LG batterier, kan det hende at de velger å produsere de på lisens i egne fabrikker, i så fall vil Nissan ha en helt annen kapasitet enn andre bil leverandører, bortsett fra kanskje Tesla.

#5
Tror ikke jeg får avslaget på 8.000 kr da?
#6
Jeg skal oppgradere min S85D til en ny X90D nå og trenger en lenke, er det noen her som har bestillt eller tenkt å bestille og som vil bytte lenke?

Send PM

#7
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
onsdag 10. mai 2017, klokken 13:39
Sitat fra: tklev på onsdag 03. mai 2017, klokken 23:31
Gleder meg til den første førerløse bilen blir stoppet av politiet
#8
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
fredag 28. april 2017, klokken 16:49
Jeg har 17 paneler a 300W, montert ca 150 grader på en takvinkel på ca 20 grader. 60,4N
#9
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
fredag 28. april 2017, klokken 16:32
Hva kan jeg forvente av maks effekt?

Jeg har et 5,1 kw peak oppsett og ser at det makser på ca. 4,4 kw nå i slutten av april på en skyfri og klar dag.
Jeg har sett over 5kw, men da i korte perioder i delvis skyet vær.
(Inverter er på 5kw)
#10
Model 3 / Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?
onsdag 29. mars 2017, klokken 19:11
Tipper model 3 får en lav oled / holographic display alla Porsche Mission E som går over hele bredden. Slik at de kan lage venstre og høyre modeller med kun sw konfig for endring av instrumenter.

#11
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
onsdag 15. mars 2017, klokken 11:51
Planen var kanskje å kjøre overlapp en periode der ap2 skulle "lære" av ap1, skjønner at MobilEye nektet det, men  forstår og at Elon ønsker å eie sw teknologien selv da den er helt essensiell for Tesla.

Problemet er forspranget, er det mulig for Tesla selv å ta det igjen raskt nok?

Kanskje Waymo kan hjelpe, Google kjøper Tesla?

https://www.forbes.com/sites/howardhyu/2016/12/14/why-google-is-fumbling-while-tesla-is-sprinting-toward-driverless-cars/#507af106a020
#12
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
tirsdag 14. mars 2017, klokken 10:46
Det er ikke hardware det står på det er software.

MobilEye er mer et software selskap, enn Tesla, Nvidia, og Intel.

Så langt er jeg utrolig imponert over MobilEye og AP1 i model S, ikke fullt så imponert av det Tesla selv har laget med Summon og resten av SW pakken, samt utviklingen av den over tid i model S.
#13
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
mandag 13. mars 2017, klokken 17:08
Håper det :)
#14
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
mandag 13. mars 2017, klokken 16:14
Sitat fra: flux på tirsdag 20. desember 2016, klokken 20:55
Nå blir det spennende å se hvor raskt Tesla klarer å tangere AP 1.0 på AP 2.0 hw, jeg tror selv det kan vise seg å ta mer tid enn Tesla håper. Musk virker å undervurdere tiden det tar å kvalitetssikre software.
SW vs HW, ting tar tid.

Jeg tipper vi snakker 2018 før AP2 kanskje blir like bra i praktisk bruk som AP1, og at kunder nok blir sure før den tid..

Kanskje model 3 endres til å benytte MobilEye/Intel?

http://intelandmobileye.transactionannouncement.com
#15
Dekk / Felger / Sv: Helårsdekk
torsdag 19. januar 2017, klokken 23:19
Har Nokian Weatherproof 205/55 R16 91H på min Leaf, er godt fornøyd med både snø, is og våt vei.

https://www.nokiantyres.com/winter-tyres/nokian-weatherproof/
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA