Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Think

#1
Ha en blå 2010 huske ikke akkurat km men mindre en 20 000 km
Lithium batteri. Bilen ha PTC varm som er mye bedre en vann baserte varmer. Kan finne mer detalje hvis interessant bilen er utlånt akkurat nu.
#2
Endelig fikk jeg til nøkkel aktivering. Start sperre er en del av VCU Vehicle Control Unit. Derfor må man melde inn nøkkelen i VCU, ikke i PATS hvis bilen vil ikke starte. PATS er sikkert kun adgangs kontroll.

Hvordan man melder inn en nøkkel i PATS, er fortsatt et mysterium. Muligens  må man åpen for PATS innmelding i PCU eller GEM først. Er det noen som har peiling på dette????

Teknikken med av og på tenningslås virke som innmelding i PATS, men hvordan man fjerner en nøkkel  fra bilen er ikke så lett, regne med man må laste inn ECU soft på nytt?
#3
Dette er ikke så lett. Fikk orden på lisensen til omitec boksen, men nei, ikke håp om å få kontakt med PATS. Lure på om dette er bilen med PATS deaktivert VIN YYCFT26C7AU005456 tidliger eid av Think global. Bilen har strøm til luft varme apparatet som er meget bra. Kansje mjukvare til strøm til luft varmeren ikke har PATS aktiv???

Rart med nøklene, virke som at en nøkkel kan låse alle bilene, men kun låse opp en bil mekanisk. Begge nøklene som følgte denne bilen passer ikke mekanisk i døren, men fungerer mekanisk i tenningslås. Ser i historikk at førerdøren er byttet hus Røhneselmer :-(
#4
Eg kjøpte en 2010 bil rett før jul. Siden en av nøkkelene vil ikke starte bilen, det virke i låsen og knappene åpene og låse dørenen så prøvde me dette i en annen 2010 think. Vips så virke knappene i begge bilene men ingen vil starte med denne nøkkel. Me skal prøve å programmerer start sperre med omitec boksen til elbilhjelpen.... Håpe å få reserve nøkkelen min til endelig virke.
#5
Ha noen tatt være på en slik gul dør til think classic. Send PM.
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Airbag lamp
tirsdag 16. oktober 2012, klokken 23:58
Noen som ha en fiks på noe sant?
#7
Martin at IMaxle confirmed that the roll bar axle I brought back has 18mm torsion bars. So looks like Lynet and El-rayo are onto something unfortunately we will probably have to change the torsion bars on the axle Electrolux got from me. Martin is going to make up a 19mm torsion bar non roll bar axle for me so mebe we can finally figure out how the think axles were configured.
#8
Wiren eg brukt kom fra Electrisk P106 Outer lengde er OK men inner må kappes lit. Lengde på gamle think wire  inner 1325 mm outer 1170mm.
#9
P106 wire er litt lenger må kapp av litt og enten lage en bussing med set screw eller få krimpet på nye hilse. Snakke om circa 10 cm tror jeg....
#10
Well electrolux is complaining that the roll bar axle seems softer ie it bottoms on the speed bumps. So we could pull it apart and rebuild it with ex Think torsion bars if these are so special and the only ones that will work. Think + P106 elektrisk torsion bars er 19 mm dia Noen P106 Bensin biler ha 18 mm. Mulig forklaring på problemet..
I have built thinks with back axles taken from P106 electric using 30 cm cemtre and the ride height is identical and the car seems unaffected comparing the ride before and after. So I suspect some of the thinks used the P106  electric back axle. The torsion bars are the same diameter. Ian and Martin insist 30 cm is the standard set up for the petrol burning axles aswell. For my part I was thinking of moving the spline say one tooth and rechecking the center center if it is still 30cm rebuild and road test. Am just trying to find the correct settings. I am using my amthink 30 000 km and drives like new as a reference. It is though quite a lot of work so it would be cool to get this right if we are gonna order replacement axles from imaxle... Another thought is that the shock absorbers on the electrolux car are beyond there use by date ie need replacing.
#11
Ian and Martin I M axle can deliver both with and with out roll bar. I visited them last time I was in England. They can also supply by mail bearing kits for think axles if beam is not badly corroded allowing repair. I brought back an axle with roll bar which Electrolux has on test. This had the standard 30 cm centre centre set up on the shock absorber mounts. This seems a bit soft so we plan to try increasing this somewhat.

The set of bearings I brought with me were used to repair a car on Finnøy. Plan to order more. All parts are available mail order. We are looking at getting a pallet of think axles made up and shipped to Stavanger. Any body interested 91518255?
#12
Poenget med dette er at akkurat nå etter veivesenets presiseringer er det ingen tvil at alle elbiler som er modifiserte er ulovelig og ikke nødvendigvis forsikret hvis det smeller. Da er eieren ansvarlig og må dekke kostnader til eventuelt påført skade.

Det er ingen forskjell; lithium batteri, robometer, paktrakr ekstra ledning og kjekt å ha koblings boks. Modifikasjon er alt som ikke er med nå bilen var godkjent.
#13
Jeg er forsiktig av natur og desverre forstår godt teknologien jeg holde på med. Bilen blir avskiltet etter Norstarts advarsel. Hvis dere klare og få de kommersiel aktører i markedet til lage produktet med samme kvalitet som hobby miljø i Stavanger klarer, så kjøper jeg heller det. Intill videre kjører jeg vanlig bil. Lykke til.

Foresten før dere nevne det bilen vil ikke blir solgt men demontert og leverte til knoks Stavanger for resirkulering.
#14
Hvorfor vil Norstart dette witch hunt? Mener De at vi som kjører modifiserte elbiler feks Robometer/Paktrakr skal parkere bilene inntil videre? I morn levere jeg inn kjennermerkene til 2 elbiler og kjøre min diesel MB Viano. Think 21 må nok vrakes. Batterikassen må ut på min andre elbil da jeg må nok fjerne Robometer elektronikk... Tror jeg melde meg ut av Norstart. Hvem i Norstart er kvalifisert som Elektro ingeniør tro? Jeg ha BSc og mer en 30 års erfaring 10 til 15 i FOU.

Norstart klare  nok det som mange andre ha prøvd på i mange år med stor reportasje i VG. Who killed the electric car......
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA