Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tahustvedt

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
lørdag 13. august 2016, klokken 12:44
Nei, tre, men drift på fremhjulene. Da slipper jeg rulle motstanden i trinser, og kan ha normal kjedelengde.
#2
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
fredag 12. august 2016, klokken 12:57
Ledd og teleskopaksling. Muligens T-bone-ledd i innerste enden for å fungere både som teleskop og ledd i samme del
#3
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
torsdag 11. august 2016, klokken 20:48
Differensial. Testversjon i plast. Skal lage den i aluminium. Tannhjulene er reservedeler til vinkelsliper. Koster 80 kr for et stort og et lite tannhjul. Jeg kjøpte fire sett. Fire småtannhjul burde tåle dreiemomentet.
#4
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
onsdag 10. august 2016, klokken 13:32
Kobberlakk på canopy-en.
#5
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
søndag 07. august 2016, klokken 18:44
Jeg liker formen og proporsjonene nå.
#6
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Velomobilen min.
søndag 07. august 2016, klokken 15:34
Den nye velomobilen ser lovende ut i CFD-simulering. 136 W ved 40 km/t. Den gamle trenger 340 W ved 40 km/t.

Den skal være enkel å bygge, for jeg gidder ikke lage støpeform.
#7
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Podbike
fredag 05. august 2016, klokken 21:07
Dette er spennende. Hvordan går det med dette?
#8
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Velomobilen min.
fredag 05. august 2016, klokken 18:28
Tror ikke jeg har postet om velomobilen min her før. Det er min første velomobil, laget for å erstatte bil på korte turer året rundt med dårlige gang- og sykkelveger. Jeg skal bygge ny nå med bedre ytelse men mindre plass.

Tung! Rundt 70 kg.
Normal velomobillengde, ca 2840 mm.
Kryssfinér og aluminium.
Lett å  sette seg inn og komme seg ut.
Ca 80 mm vandring på alle hjul for å takle gang - og terrengsykkelveger.
100 W solceller for lading på tur.
Bafang BBS02 250 W fra norsk importør. www.ebikekit.no
37 V 12 Ah lipo-batteri.
#9
Har funnet fatbike-ramme som ser ut til å være laget for krankmotor: https://www.surface604.com/product/fat-bike-frame-aluminum-alloy-6062-matte-orange/
#10
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Produkter
søndag 21. september 2014, klokken 19:59
Fordi da kan jeg bruke samme batteriene på alle syklene, pluss at jeg har masse DC-DC-regulatorer med maks spenning på 42 V. :)
#11
Er det maksvekt på elsykler? I så fall, måles den med eller uten batteri? Jeg snakker selvfølgeli ikke om førervekt, men egenvekt på sykkelen.

Jeg har et prosjekt.
#12
Håper det ordner seg.
#13
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Produkter
fredag 19. september 2014, klokken 09:21
De nivåene som omtales der er bare hvor fin justering av assistanse du vil ha. Når du kjøper motoren kommer den med tre nivåer. Nivå tre er samme som nivå ni om du velger ni nivåer. Du kan selvfølgelig velge å bare sykle på det midterste nivået. Da vil den trekke mindre strøm, men toppfarten begrenses også med mindre du har forandret på programmeringen med egen programmeringskabel. Skal du begrense maksstrøm må du bruke en programmeringskabel. Det er egentlig servicenivå. Tror ikke jeg vil anbefale å overbelaste batteriet.

750 W motoren drar 1200 W inneffekt på det meste. 250 W motoren drar 570 W på det meste (520 W uteffekt i følge mine målinger på bakhjulet).

Jeg har tenkt å kjøpe meg 500 W 36v motor neste gang og skru den ned til myndighetene tar til vett.
#14
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Produkter
torsdag 18. september 2014, klokken 13:11
Du trenger ikke batteri med innebygd kontroller nei.

Har ikke prøvd batteriet selv, men det står at batteriet tåler 20 A kontinuerlig. Det betyr at det er egnet for maks 500 W 48V BBS02 da den trekker maks 18 A. Jeg har god tro på disse batteriene selv om jeg ikke har prøvd.
#15
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Produkter
torsdag 18. september 2014, klokken 12:37
Alt er integrert i BBS01/02, kontroller og kranksensor ligger inni. Det går kabel opp til styret og egen kabel til batteriet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA