Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - svingen

#1
syns det er litt rart att det her er 91% det er 88 celler på som gir 360v og 43.9ah er 15.8kwh siden batteri er på 16kwh må jo det her være veldig bra? eller tenker jeg helt feil?

er kun i-miev som har 88 celler (lev50n) resten har 80 celler og 330v.

2015 |  18.000 | 43,9 Ah | 91,46 % | 06/17 | i-MiEV | @Forhandler

http://everydaycalculation.com/ah-kilowatt-hour.php
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Transport ved kjøp
mandag 16. oktober 2017, klokken 22:51
Hvilken bil har du kjøpt? Vil tro det kan bli en gøy tur :)
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Import av elbil selv?
søndag 15. oktober 2017, klokken 22:25
30kwh leaf, må ha en vente pølse da 40kwh egentlig er får lite venter på 60,men det tar jo sin tid.
#4
kommer jo langt med og bestille fra fortum og grønnkontakt.
finnland/svergie/ er det fortum som er konge på haugen har jeg skjønt.
skal du til danmark er det clever som gjelder og her må du bestile egen.....Når det er sagt er det jo ikke akuratt stoe "chipp" det her så kan fint ha på nøkkelen :)
#6
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
mandag 09. oktober 2017, klokken 21:51
Når man ser på "teknologien" på ny Leaf og modell 3 med tanke på "autopilot" så virker det som Kona blir litt som Ampera "en dum bil med stort batteri" men så lenge hverken modell 3 eller leaf 60kwh kommer på en stund er det jo mange nok som kjøper den her.
#7
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Står du i kø?
mandag 09. oktober 2017, klokken 06:48
Tenkte selv å lade på roa i går,men kjørte eller til gjelleråstoppen da det sto 2 leaf å lada når jeg kjørte forbi. Var der rundt 5.
Ladet på dokka på onsdag kveld rundt 7 da var det en annen som ladet samtidig som meg.
Er nettop pga det her jeg venter på 60kwh batteri så jeg ikke må stå i ladekø til hytta. Hadde det vært tesla lade infrastruktur ville jeg kjøpt nye leaf med en gang.

Har stått flere ganger i ladekø på roa men kun korte stund type 10 min per gang max.
#8
Enig med boltufs 2017 er 16.5 kwh får lite.
#9
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Replace batteri pegot ion 2011
torsdag 05. oktober 2017, klokken 20:39
I will get a lev50n batteri and need to replace mye old lev50. What will the cost be? I have read that you need a fit kit/upgrade kit from lev50 to lev50n?
#10
Vurdere og bytte batteri til enn med lev50n (og mere % igjen) og ser hvor mye jeg kan få får det gammle.

Noen bud? Ca pris? Er 88 celler.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2 i «standard» utstyrsutgave
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 23:20
Leste på tek.no att det var alt 1600 solgt så da starter det jo og minke hvis det stemmer.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Takstativ, taklast og frakt av ski
torsdag 28. september 2017, klokken 13:42
blir vel sikkert samme som den "gammle" leafen.
mye diskusjon/tolking og folk setter på takstativ som ikke "formelt" er godkjent og hengerfeste som eller ikke er godkjent.....
personlig kommer jeg til og gjøre begge deler hvis jeg kjøper en ny leaf. (har til og med sykkel bakpå min lille trilling)
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sykkelfeste/hengerfeste
torsdag 21. september 2017, klokken 22:50
Nv200 får hengerfeste men ingen offsielt om leaf trenger sykkel feste,kommer det tror dere?
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
torsdag 07. september 2017, klokken 23:48
Noen som har sjekket import og priser?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA