Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magnusr

#1
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
tirsdag 05. april 2016, klokken 12:15
Målinger fra min GTE med AC av (AC suger 25% av rekkevidden)

Ca 15kWh/100km med mine 17" piggfrie vinterdekk x-ice 3.

Ca 20 kWh/100km med mine 18" sommerdekk Bridgestone Potenza s001 (fulgte med bilen).
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
onsdag 20. mai 2015, klokken 21:27
Si meg skal vi ha nøkkel til ladestasjonene? I så fall hvor får vi disse?
#3
Sitat fra: elpedros på mandag 04. mai 2015, klokken 14:22
Jada, jeg trykker inn bremsen, men får stadig vekk beskjed om å sette bilen i P, til tross for at det altså er utført. Minor bug, men det må vel kunne fikses relativt enkelt.

Du er bare litt for rask. Etter du trykker ned start på  lyden. Etter den lyden har komt kan du sette den i gir. Hvis du setter den i gir før lyden kommer så skjer dette...
#4
Ofte når en setter bilen i revers tar det 3-4 sekunder før revers begynner å virke. Da er det som bilen står i nøytral i 3-4 sekunder før revers kicker inn.

Keyless virker ofte dårlig når en har nøkkelen i lommen. Av og til er det greit og av og til må en ta den ut av lommen.

Side sensor viser ofte feil. Langt i fra vegg og den tror den er helt nært (viser rødt 1 meter i fra). Tror dette skyldes refleksjoner.

Hvis en kjører bilen til nesten tom for strøm så tuller den ofte med hybrid programmene med engang. Akkurat som den overstyrer deg litt.
Ofte etter bruk av GTE mode kan en ikke sette den tilbake i ren e-mode uten at bilen kommer til full stop i feks lyskryss.
#5
Beste min GTE har klart er 33km med klimaanlegg og 18" sommerdekk. Muligens ute temperatur spiller inn endel.
#6
e-Golf / Sv: Felg og dekk
mandag 27. april 2015, klokken 14:43
Det samme har nettopp skjedd på min GTE. Ser at strømforbruket gikk i taket etter jeg gikk fra 17" MSW med X-Ice Xi3 piggfri til 18" VW Marseille sommerfelger med Bridgestone potenza S001 225/40 dekk...

Vil tippe ca 27-29% økning. Tidligere var gikk 30 km rekkevidde på ren strøm. Nå er jeg nede rundt 22km...
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
mandag 27. april 2015, klokken 10:45
Noen andre med 18" Marseille sommerfelger som kan si noe om strøm forbruket? Syns det var for stor forskjell kontra 17 piggfrie. Med vinterdekka var det greit å kjøre 30 km med klimaanlegg på. Nå med sommerdekka er det 22km med klimaanlegg på.

Med litt googling fant jeg også dette (så det kan hende det stemmer med så høyt forbruk): http://www.worldcarsinfo.com/volkswagen-golf-gte-hybrid-rechargeable-our-true-consumption.html
#8
e-Golf / Sv: Golf GTE vurderer å bytte i e-Golf. Interessert?
lørdag 25. april 2015, klokken 19:07
Tviler på det blant annet var med alt dette og mer: navigasjon 8", skinnseter, oryx lakk, panorama, 18" felger, keyless m alarm osv...

Er bare å gå inn i prislisten til møller å ta en titt det :)
#9
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
lørdag 25. april 2015, klokken 00:40
Sitat fra: Råde på fredag 24. april 2015, klokken 22:19
Sitat fra: magnusr på fredag 24. april 2015, klokken 15:08
Av og til ser det ut som B mode feiler  helt (ikke kobler inn).
Regenerering vil ikke virke under forskjellige omstendigheter, feks når batteriet er fulladet (for hvor skal strømmen da gå?). Kan det være i slike situasjoner du opplever at det ikke virker?

Takker det forklarer hvorfor det ikke virker hver morgen jeg er på vei ned bakken fra huset :) Faktisk usikkert om det har skjedd ellers.

Men det forklarer ikke endringen som har skjedde etter jeg hadde den inne for å bytte en styringsenhet. Kan hende de oppdaterte endel software/firmware også da... Nå lugger den litt av og til på nedover bakke når den automatisk bruker B mode (står fortsatt D1-6). Det kan jeg ikke huske den gjorde før. Mener faktisk at den aldri brukte B automatisk før i nedoverbakke (mer som nøytral gir når man slapp gassen i nedoverbakke før). Og at når jeg skrudde på B mode manuelt før i nedoverbakke var bremsen hardere.
#10
e-Golf / Sv: Golf GTE vurderer å bytte i e-Golf. Interessert?
fredag 24. april 2015, klokken 15:09
Ja kontra e-Golf er den dyr...
#11
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 24. april 2015, klokken 15:08
Så for første gang 50km på ren el stående i displayet i dag da jeg skrudde av aircon i morges rett etter lading.

Før den var inne på service lyste alltid bremse lyset når en satte girspake i B. Det ser den ikke ut til å gjøre lenger. Det er bra.

Ellers tror jeg B mode var bedre før de bytta styringsenhet på min. Nå ser det ut til at en bakke med litt bratt helling trigger B mode av seg selv, uten at B står i displayet. Det gjør da ingen forskjell om en drar den i B eller ikke... Her kan det kjennes ut som bilen napper litt (det gjorde den ikke før). Syns B mode opplegget var bedre før den var inne på service.

Av og til ser det ut som B mode feiler  helt (ikke kobler inn).
#12
e-Golf / Sv: Golf GTE vurderer å bytte i e-Golf. Interessert?
fredag 24. april 2015, klokken 10:28
Sitat fra: HelectriC på fredag 24. april 2015, klokken 10:18
lit OT muligens
426k? det var en saftig pris, hadde nesten kunnet få en brukt TMS60 for den prisen. det var voldsomt mye mer enn hva eGolfene koster, jeg har nesten alt på min, i tillegg 18" VW orginal og betalte 290k inkl første service. det blir en forskjell i størresle med en Mitsubishi i-Miev med dagens pris det.

Så koster GTE litt mer enn e-Golf da. Det jo er moms på den. Den har jo også nesten alt tilbehør som er mulig. Bare å gå til Møller å få ett tilbud på en tilsvarende så ser du prisen :).
#13
e-Golf / Golf GTE vurderer å bytte i e-Golf. Interessert?
fredag 24. april 2015, klokken 09:46
Har en Oryx white pearl Golf GTE 2015 modell stående. Har hatt den siden 11 mars nå. Liker den veldig godt. Har begynt å bli så fortrolig med å kjøre i el mode at jeg vurderer om jeg skulle ha bytta den i en Oryxhvit 2015 modell e-Golf med omtrent alt av ekstra tilbehør.

Noen med en slik e-Golf som kanskje er interessert? Med tanke på mellomlegg i min favør tar vi i så fall utgangspunkt i nypris for begge bilene (så lenge begge har rulla ca like langt).

Jeg betalte 426 000 for den ny med 2 sett dekk 11.03.2015. Den var gått ca 250km da jeg fikk den forhandler. De hentet den fra Tyskland hvor den ble førstegang registrert i september 2014. Nå har den vel gått ca 2150km. Eneste forskjell fra den norske som jeg vet er at denne ikke har DAB radio. Denne har også 5 års garanti fra første reg dato.

Den har alt av GTE standard utstyr pluss følgende:
Oryxhvit perlemoreffekt lakk
Keylesspakke og tyverialarm med innvendig bevegelsessensor
Sidekollisjonsputer for baksetet
Navigasjon "Discover Pro" med 8" touchskjerm
Skinninteriør Vienna
Fjernlysassistent
Lane-assist
Ekstra mørke ruter bak
Parkeringsassistent
Ryggekamera
El.betjent panoramasoltak
18" Sommerfelger Marseille med 225/40-18 for GTE
17 sorte MSW vinter felger med piggfrie.
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
tirsdag 21. april 2015, klokken 11:47
30 km har jeg gjort med klima på 17" piggfrie vinterdekk, 2 stk i bilen og 20 liter bensin på tanken. Så regner med ca +/- 3mil er rundt maks med klima.

Skal en klare 5 mil må det være med klimaanlegget av, anorektiker bak rattet, på sykkeldekk i medvind og tom bensintank.
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
tirsdag 21. april 2015, klokken 10:02
Angående lufttrykk står det 2.7 og 2.4 (i) i døren. Er normalt bare 1 eller 2 i bilen. Så fylte 2.5 med tanke på dårlige norske veier. Kanskje jeg skal øke til 2.7

Fant forøvrig ut hvorfor jeg aldri så mer enn 38km. Skrur jeg av klimaanlegget så øker det til 48km rekkevidde på ren strøm på displayet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA